Шулявський міст в Києві «зжере» до 2,45 мільярдів гривень: чому його не відкриють вчасно

Читать на русском

У грудні 2019 року мер Києва Віталій Кличко у костюмі Діда Мороза відкрив частину Шулявського мосту, й поки що це всі відкриття на цьому шляхопроводі

Читать на русском
Шулявський міст в Києві «зжере» до 2,45 мільярдів гривень: чому його не відкриють вчасно
Влада обіцяла закінчити роботи в середині 2024 року

У грудні 2019 року мер Києва Віталій Кличко у костюмі Діда Мороза відкрив частину Шулявського мосту, й поки що це всі відкриття на цьому шляхопроводі

Київська міська військова адміністрація перезатвердила проєкт реконструкції Шулявського шляхопроводу. На старті реконструкції у 2018 році роботи коштували майже 600 млн грн та за п’ять років сума збільшилася до майже 2,5 млрд грн. Останні розрахунки актуальні на грудень 2023 року. Нагадаємо, що торік міський голова Києва Віталій Кличко заявляв, що в середині 2024 року всі роботи з реконструкції шляхопроводу мають завершити. Про збільшення кошторису стало відомо з розпорядження Київської міської військової адміністрації 13 березня 2024 року. 

З документа відомо, що станом на жовтень 2023 року на мосту виконали роботи на 1, 048 млрд грн. На щось інше витратили 396 238 тис. 926 грн. 

Проєкт реконструкції перезатвердили.
Проєкт реконструкції перезатвердили.

 

Нагадаємо, що останній тендер на роботи замовник реконструкції мосту – КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» оголошував у липні 2023 року. Тоді йшлося про демонтаж цеху №5 заводу «Більшовик». Угоду на 91,1 млн грн уклали у серпні минулого року, проте аудитори знайшли порушення та договір розірвали. Проте нового конкурсу на демонтаж цеху не оголошували.

Якби ця закупівля пройшла без порушень, то всі роботи на Шулявському мосту мали б завершити в середині 2024 року. Про це торік казав мер Києва Віталій Кличко

«В липні (2023 року – ред.) розпочнуть роботи з демонтажу 5-го цеху. У жовтні будівельники почнуть облаштовувати зʼїзди. В середині 2024 року всі будівельні роботи з реконструкції Шулявського шляхопроводу мають завершити. І розв’язка буде повністю запущена», - казав минулого року Віталій Кличко в ефірі телеканалу «Київ».

Кличко у костюмі Діда Мороза відкривав частину мосту.
Кличко у костюмі Діда Мороза відкривав частину мосту.

 

Проте поки що всі досягнення обмежуються тим, що у грудні 2019 року Віталій Кличко у костюмі Діда Мороза відкрив частину Шулявського мосту.

Чому вирішили робити реконструкцію мосту

У лютому 2018 року комунальне підприємство «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» оголосило тендер на реконструкцію транспортної розв’язки на Шулявці.
Нагадаємо, що у лютому 2017 року частина огорожі мосту обвалилася, але за версією мера Києва Шулявський міст не був аварійним - «він втомився від часу». Відомо, що шляхопровід збудували у 1960 роках, але під ним сталося кілька пожеж через займання у кіосках, що могло вплинути на його міцність.

Щоб міст не втомився ще більше, з бюджету вирішили виділити майже 600 млн грн на його реконструкцію. Але ще й тоді казали, що ця сума може бути не остаточною та роботи коштуватимуть більше.

Ще на початку робіт чиновники КМДА запевняли, що ремонт пройде швидко й недорого – до літа 2019 року та котуватиме 598 млн грн. 

 

Проєкт реконструкції шляхопроводу передбачав будівництво транспортної розв'язки у формі "чотирилисника". Це зробило б міст більшим та ширшим на дві смуги, але для цього спочатку потрібно було викупити у держави цех заводу «Більшовик», який заважав будівництву.

У Київраді планували викупити його за рахунок боргу підприємства перед містом. На той час Фонд державного майна України оцінив вартість цеху у 700 млн грн, але київська влада вважала, що ціна завищена. В результаті ціну визначив Шостий апеляційний адміністративний суд – 112 млн 942 тис. 500 грн. 

У жовтні 2019 року Віталій Кличко зазначав, що вартість ремонту моста зросте до 1,05 млрд грн через необхідність проведення ремонту і на сусідніх вулицях. У лютому 2020 року заступник Кличка Микола Поворозник назвав нову вартість - 1 млрд 726 млн грн. Надалі роботи розтягнулися на декілька років та здорожчали до понад 2 млрд грн.

Ремонтом мосту займалася фірма «Північно-Український Будівельний Альянс». Ще у червні 2019 року Антимонопольний комітет визнав, що ця компанія виграла перший тендер з кричущими порушеннями, а два «фіналісти» діяли у змові.

За даними з реєстрів, власником «Північно-Українського Будівельного Альянсу» є Андрій Якусевич – колишній помічник відомого забудовника Максима Микитася.

У лютому 2024 року стало відомо, що на фірму Микитася подали до суду за ремонт мосту. Прокуратура вимагала, щоб компанія повернула в бюджет столиці понад 1,1 млрд грн, які отримала на роботи. Однак Київ може нічого й не отримати, тому що ще у 2021 році суд затвердив план санації фірми Микитася. Це спроба відновити роботу компанії перед тим, як оголошувати її банкрутом, й поки що найгіршого не сталося.

Інформатор писав, що коли повністю відкриють Південний міст у Києві.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.