Киянину перевипустили SIM-карту Лайфселл та оформили кредит у розмірі 4 298 гривень - яким було рішення суду

Читать на русском

Позику оформили у той час, коли чоловік перебував за кордоном у довготерміновому відрядженні

Читать на русском
Лайфселл
Чоловік як на підставу своїх вимог про визнання кредитного договору недійсним посилається на ті обставини, що невідомі особи, шляхом перевипуску картки оператора «Лайфселл» за номером його телефону, шахрайським способом оформили позику на нього у розмірі 4 298 гривень

Позику оформили у той час, коли чоловік перебував за кордоном у довготерміновому відрядженні

Чоловік дізнався про оформлений на нього кредит у розмірі 4 298 гривень. Однак він не укладав ніяких кредитних договорів, адже перебував за кордоном у довготерміновому відрядженні. На думку громадянина, це могли зробити шахраї, які перевипустили його SIM-карту Лайфселл. Про це йдеться у рішенні Дніпровського районного суду Києва, опублікованого 11 квітня 2024 року. 

15.08.2019 між сторонами було укладено договір про надання позики на умовах фінансового кредиту, за умовами якого чоловік отримав кредитні кошти на поточні потреби в розмірі 4 298 гривень, зі строком повернення до 29.08.2019 року. Він вказує, що кредитний договір не укладав, оскільки з 2016 року по 2022 рік перебував у довготерміновому службовому відрядженні, номер телефону, який використали під час укладання спірного договору ним не використовувався. Все це свідчить про шахрайські дії. У зв'язку з чим громадянин подав заяву про скоєння злочину до Київської міської прокуратури. На даний час досудове розслідування здійснюється Подільським УП ГУ НП у Києві. 

Чоловік як на підставу своїх вимог про визнання кредитного договору недійсним посилається на ті обставини, що невідомі особи, шляхом перевипуску картки оператора мобільного зв'язку «Лайфселл» за номером його телефону, шахрайським способом оформили позику на його ім'я. Так, як вбачається з довідки, виданої посольством України в Мексиканських Сполучених Штатах, він перебував у довготерміновому відрядженні на посаді завідувача господарства з в.о. водія в посольстві України в Мексиканських Сполучених Штатах з 24.12.2016 року по 02.02.2022 рік. Факт повернення в Україну саме 04.02.2022 року також підтверджується даними, що містяться в базі Державної прикордонної служби України.  

Крім того, у листі ТОВ «Лайфселл» від 14.08.2023 року вказується, що зазначений у запиті номер мав три «життєвих циклів». За період з 01.01.2017 року по день надання відповіді на запит (14.08.2023 року) припадали всі 3 «життєві цикли» за номером, які тривали: з 21.01.2009 року по 05.12.2018 рік, з 15.08.2018 року по 02.09.2020 рік та з 02.10.2020 року по 01.11.2021 рік. Вказаний номер обслуговувався в мережі Лайфселл, під час усіх своїх трьох «життєвих циклів», на умовах передоплати та анонімно, без укладання договору про надання електронних комунікаційних послуг в письмовій формі та без ідентифікації (реєстрації) кінцевого користувача у постачальника електронних комунікаційних послуг.

ТОВ «Лайфселл» у своєму листі від 14.08.2023 року зазначає, що другий «життєвий цикл» номеру розпочався з того, що 15.08.2019 року кінцевий користувач мережі Лайфселл (невідомий) за допомогою послуги «Заміна номера» та «Вибір номера» здійснив зміну «старого» номеру (за послугою «Зміна номера») на номер, що був доступний для замовлення (за послугою «Вибір номера»). Інакше кажучи, такий невідомий користувач замовив користування номером, а останній було дистанційно (без візиту до магазину lifecell) інстальовано в SIM-картку з іншим номером такого невідомого користувача («старим» номером). 03.09.2019 року за номером відбулося скорочення переліку послуг (так зване «блокування»).

"Враховуючи зазначене, можна обґрунтовано припустити, що користувачем номера під час другого та третього «життєвого циклу» була одна і та сама особа (або, у всякому випадку, пов'язані між собою особи), що також є виключенням із загального правила. Водночас викладені вище фактичні обставини не заперечують того, що користувачем номера, з одного боку, під час першого «життєвого циклу», та, з іншого боку, під час другого та третього «життєвих циклів» були різні, не пов'язані між собою, особи", - йдеться у матеріалах справи. 

Що вирішив суд? 

Позов чоловіка вирішили задовольнити. Договір про надання позики на умовах фінансового кредиту визнали недійсним. Фінансову компанію зобов'язали видалити всі його персональні дані. 

"Суд дійшов висновку, що відповідач не надав доказів на спростування доводів позивача. Оформлення кредиту відбулося не за його розпорядженням і він не повинна нести відповідальності за такі операції. Виявивши факт укладання кредитного договору, без добровільного волевиявлення, він звернувся до правоохоронних органів", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.