Жінка придбала товар та виграла приз у розмірі 427 тисяч гривень, але кошти так і не отримала - що вирішив суд Києва?

Жінка придбала товар та виграла приз у розмірі 427 тисяч гривень, але кошти так і не отримала - що вирішив суд Києва?

Читать на русском

Грошовий приз жінці не виплатили, тож вона звернулась до організаторів конкурсу щодо виплати вказаної суми, але їй запропонували продовжити участь у подальших розіграшах

Читать на русском
Суд Києва
Жінка взяла участь у конкурсі та виграла 427 тисяч гривень, але кошти їй так і не виплатили

Грошовий приз жінці не виплатили, тож вона звернулась до організаторів конкурсу щодо виплати вказаної суми, але їй запропонували продовжити участь у подальших розіграшах

Жінка взяла участь у конкурсі, де потрібно було придбати будь-який товар та отримати шанс виграти грошовий приз. Вона виконала всі умови, але кошти у розмірі 427 тисяч гривень їй так і не виплатили. Про це вказується у рішенні Солом'янського районного суду Києва, опублікованого 30 квітня 2024 року.

Жінка взяла участь в конкурсі ТОВ «Мейл-Маркет», де потрібно було придбати будь-який товар та отримати шанс виграти 380 тисяч гривень. Вона виконала всі умови, придбавши запропонований організатором товар на загальну суму 2 415 гривень, і стала переможцем та виграла 317 тисяч гривень основного призу та 110 тисяч гривень додаткової винагороди. Їй надали лист з печаткою переможця, офіційну відповідь від українського банку про відкриття рахунку на її ім'я, акт про право власності на головний приз акції у розмірі 317 тисяч гривень, завірений нотаріусом PrizeMe. 

Грошовий приз жінці не виплатили, тож вона звернулась до ТОВ «Мейл-Маркет» щодо виплати вказаної суми, але їй запропонували продовжити участь у подальших розіграшах. Однак громадянка відмовилась. 

ТОВ «Мейл-Маркет» повідомило, що жінка не надала докази про проведення конкурсу (змагання), а й відповідно виникнення між ними відповідних правовідносин. Інформаційна компанія із зазначенням її, як «переможця» є лише маркетинговим заходом, який проводиться для підвищення попиту споживачів на продукцію за договір купівлі-продажу та є підставою для прийняття участі в розіграшу цінних призів.

"Позивачка у лютому 2023 року взяла участь в маркетинговій акції, придбала та замовила товари, отримуючи при цьому рекламні листівки щодо неї, як переможця призу та пропозиції отримання призу при купівлі товару. Отримання нею рекламних, інформаційно-рекламних матеріалів із зазначенням в них її, як «переможця» за умовами акції свідчить лише про можливість продовжувати брати участь у маркетинговій акції, а не про автоматичну виплату їй головного призу у розмірі 317 тисяч гривень. Отримані документи носять лише інформаційний характер, про що їй відомо з тексту правил проведення акцій, з якими вона ознайомилася, а надрукована типографським методом рекламно-поліграфічна продукція не є фінансовим документом щодо отримання коштів", - заявили у ТОВ «Мейл-Маркет».

Яким було рішення суду? 

Суд вирішив відмовити жінці у задоволенні позову. Надіслані ТОВ «Мейл-Маркет» на її адресу документи містять лише інформаційний характер щодо умов проведення акцій та інформацію про товари, однак ніяк не інформацію про оголошення конкурсу (змагання).

"У матеріалах справи відсутні докази про проведення відповідачем конкурсу (змагання), а й відповідно виникнення між сторонами відповідних правовідносин. До того ж інформаційна компанія відповідача є лише маркетинговим заходом, який проводиться для підвищення попиту споживачів на продукцію за договір купівлі-продажу та є підставою для прийняття участі в розіграшу цінних призів. Таким чином, вимога позивачки про стягнення грошового призу є необґрунтованою, в задоволенні позову слід відмовити", - наголосив суд. 

Призові лохотрони нав’язують товар з шестикратною націнкою

В Україні все ще діє мережа фірм, яка розсилає українцям листівки та повідомлення про перемогу в акції: обіцяють виплатити декількасот тисяч. Так вони нав’язують купівлю свого товару, що не гарантує отримання призу. Журналісти Bihus.Info з'ясували, що фірми видають за своїх представників фотографії з інтернету, а аналогічний товар можна придбати в рази дешевше. Більш детально дивіться нижче у сюжеті.

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.