За роботи на Шулявському мосту у бюджет Києва повернуть понад мільярд гривень: кому заплатили ці гроші

Читать на русском

Компанія, яка виконувала ці роботи, на порозі банкрутства – їй дали 5 років на те, щоб налагодити роботу та розібратися з боргами.

Читать на русском
За роботи на Шулявському мосту у бюджет Києва повернуть понад мільярд гривень: кому заплатили ці гроші
Рішення про повернення коштів можуть оскаржити

Компанія, яка виконувала ці роботи, на порозі банкрутства – їй дали 5 років на те, щоб налагодити роботу та розібратися з боргами.

Господарський суд Києва 4 червня 2024 року вирішив, що компанія, яка займалася реконструкцією Шулявського шляхопроводу - «Північно-Український Будівельний Альянс» має повернути до бюджету понад 1 млрд грн. За даними Київської міської прокуратури, замовлення фірма отримала в результаті змови з іншим учасником тендеру. Це визнав Антимонопольний комітет ще у червні 2019 року. 

За матеріалами Національного антикорупційного бюро столичною прокуратурою було встановлено, що товариство, яке визнано переможцем у відкритих торгах порушило законодавство у сфері економічної конкуренції. Мова йшла про реконструкцію транспортної розв’язки на перетині проспекту Перемоги з вулицею Гетьмана у Києві. 

«Антимонопольним комітетом визнано, що переможець торгів і ще одне товариство вчинили під час участі в аукціоні антиконкурентні узгоджені дії (діяли не самостійно, а узгоджували свої дії та не змагались між собою)», - йдеться у повідомленні прокуратури.

За даними правоохоронців, угоду підписали ще у 2018 році. Переможець за цим конкурсом отримав понад 1 млрд грн зі столичного бюджету. Проте роботи з реконструкції транспортної розв’язки досі не закінчено.

Відомо, що 4 червня 2024 року Господарський суд погодився із доказами прокуратури та вирішив, що компанія має повернути отримані кошти. Наразі, це рішення можуть оскаржити.

Що відомо про компанію

У лютому 2018 року комунальне підприємство «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» оголосило тендер на реконструкцію транспортної розв’язки на Шулявці. 

Цьому передувала заявка Кличка, що «міст втомився». Нагадаємо, що у лютому 2017 року частина огорожі мосту обвалилася, але за версією мера Києва Шулявський міст не був аварійним. Нагадаємо, що шляхопровід збудували у 1960 роках, але під ним сталося кілька пожеж через займання у кіосках, що могло вплинути на його міцність.

Щоб міст не втомився ще більше, з бюджету вирішили виділити понад 600 млн грн на його реконструкцію. Свої заявки на участь у тендері подали 4 учасники:

  • "Мостобудівельне Підприємство "Мостострой";
  • АЛЬТІС-СПЕЦБУД;
  • ПІВНІЧНО-УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС;
  • СПЕЦБУД-ПЛЮС.

До аукціону дійшли тільки дві останні компанії, а угоду підписали з фірмою «Північно-український будівельний альянс».

У червні 2019 року Антимонопольний комітет визнав, що компанія «Північно-український будівельний альянс» виграла з порушеннями, а два «фіналісти» діяли у змові. В результаті кожного з цих «фіналістів» оштрафували на 56 млн грн.

У 2017 році Мера Києва помітили, коли він виходив із Микитасем з одного літака. Фото – СХЕМИ
У 2017 році мера Києва помітили, коли він виходив із Микитасем з одного літака. Фото – СХЕМИ

Відомо, що «Північно-український будівельний альянс» та «Спецбуд-Плюс» входили до корпорації «Укрбуд» Максима Микитася. Це підтверджують і дані аналітичної платформи YouControl: «ПІВНІЧНО-УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС» зареєстрований на Андрія Якусевича. Це колишній помічник екснардепа Максима Микитася

У лютому 2023 року Господарський суд Києва дав компанії 5 років на відновлення платоспроможності. Тобто суд ввів процедуру санації (відновлення нормальної роботи підприємства та розрахунок з боргами – ред.). Якщо план «оздоровлення» не дасть результатів, то гроші громада Києва може й не отримати, чи отримати не всю суму. Звісно за умов, якщо нещодавнє рішення суду не оскаржать.

Шулявський міст в Києві «зжере» до 2,45 мільярда гривень

На початку травня 2024 року стало відомо, що Київська міська військова адміністрація перезатвердила проєкт реконструкції Шулявського шляхопроводу. Станом на кінець 2023 року роботи на шляхопроводі коштували майже 2,5 млрд грн. 

Нагадаємо, що останній тендер на роботи замовник реконструкції мосту – КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» оголошував у липні 2023 року. Тоді йшлося про демонтаж цеху №5 заводу «Більшовик». Угоду на 91,1 млн грн уклали у серпні минулого року, проте аудитори знайшли порушення та договір розірвали.

Інформатор писав, що мер Києва Віталій Кличко обіцяв, що всі роботи на Шулявському мосту мали б завершити у середині 2024 року.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.