Власники в розпачі: у Києві масово продають невеликі кав'ярні - в чому причина

Читать на русском

Готові бізнеси продаються через завищені очікування рестораторів-новачків та зростання тарифів на комунальні послуги

Читать на русском
Продаж готового бізнесу
Невеличкі заклади відкривалися власниками на останні кошти, проте сподвання не виправдалися

Готові бізнеси продаються через завищені очікування рестораторів-новачків та зростання тарифів на комунальні послуги

У Києві масово виставляють на продаж готові бізнеси, кав'ярні, що розташовані в житлових будинках, на транспортних розв'язках та біля станцій метро. Лише за один день, 24 грудня, у Києві було оголошено про продаж більше десятка таких закладів. Ще десяток оголошень з'явився напередодні.

Так, працюючу кав'ярню в 50 метрах від входу в ст.м. "Лівобережна" у Києві продають разом з меблями, кавомашиною та іншим обладнанням. Автор оголошення пише, що заклад особливо підійде тим, хто хоче розширити мережу кав'ярень. Стверджує: продаж пов'язаний з людським фактором - менеджер, що займався веденням бізнесу, "відійшов від справ", а сам власник має інший бізнес. За кав'ярню бажає отримати 370 тис грн, або майже 10 тис доларів.

Автор продає кав'ярню через людський фактор
Власник продає кав'ярню через людський фактор

Ще один заклад на 30 посадкових місць виставили на продаж 24 грудня в центрі села Нові Петрівці під Києвом. Автор оголошення описує заклад, як "стильну та перспективну кав'ярню з повноцінною кухнею та санвузлом в капітальній будівлі" площею 90 кв.м., централізованим водопостачанням та автономною каналізацією. Власник бізнесу просить за нього 700 тис грн, або 18,6 тис доларів.

Цей заклад коштуватиме трохи більше за 18 тис доларів
Цей заклад коштуватиме трохи більше за 18 тис доларів

Ще одну кав'ярню продають біля ст.м. "Позняки" - автор оголошення, також виставленого 24 грудня, пише, що заклад знаходиться в ЖК на "прохідному" місці, поруч з ним розташований салон краси, магазин секонд-хенду і мережевий супермаркет. Кухню обладнано шейкером для виробництва молочних коктейлів, грилем для хот-догів чи тостів та холодильником з вітриною. Ціна бізнесу невисока, лише 100 тис грн, тож угоду можна вважати вигідною для покупця - звісно, якщо кав'ярня дійсно в прохідному місці.

Невеличкий заклад в ЖК продають за 100 тис грн
Невеличкий заклад в ЖК продають за 100 тис грн

Аналогічних оголошень на профільних сайтах дуже багато. Лише за 24 грудня виставлено об'яви про продаж мобільної кав'ярні-кавобусу (311 тис грн), кавової точки в одному з великих ТРЦ (544 тис грн), кафе-піцерії (562 тис грн), такого ж закладу в ЖК "Галактика" (за терміновість продажу власник готовий "скинути" третину ціни і уступити бізнес за 112 тис грн). Невеличкий МАФ з кавомашиною та кількома стільцями біля ст.м. "Мінська" коштуватиме покупцеві 150 тис грн.

Продають заклади з невеликими інвестиціями

Ольга Насонова, керівниця компанії "Ресторанний консалтинг", вважає тенденцію цілком прогнозованою. Каже: у 2022 та 2023 роках міні-кав'ярні були найчастіше відкриваємим форматом бізнесу, через що сталося перенасичення ринку. Тож тепер будуть закриватись найдешевші заклади з невеликими інвестиціями, відкриті на останні гроші, що були в родини, через що в рестораторів немає статків на зміну формату чи переміщення закладу.

"Від гарного життя такого не буває, адже коли економіка країни стабільна, проблемою є купити нормальний заклад в хорошому місці, з нормальною рентною платою. Я зараз багато спілкуюсь з рестораторами, і бачу, що для багатьох великою проблемою стали комунальні послуги - і очікування прибутковості закладів було дуже завищеним. Це стосується, передовсім, закладів малої площі з інвестиціями у 5-10 тисяч доларів, це гроші, що було зароблено особисто рестораторами-новачками, і, частіше за все, це останні гроші в родині", - коментує Насонова Інформатору.

За словами консультанта, частіше за все такі заклади відкривалися з надмірним очікуванням прибутків з боку власників, без попередніх консультацій з фахівцями та складання бізнес-плану. Відтак, першим розчаруванням для рестораторів-новачків було невиправдання сподівань щодо прибутковості. Другим таким розчаруванням стало зростання тарифів на комунальні послуги, зокрема, електрики, та необхідність підвищувати зарплатню для персоналу.

"Адже в співробітників також зростають комунальні послуги, крім того, є інфляція. Плюс, кава - це продукт, що не виробляється в Україні, і вона також суттєво зросла в ціні. Доходи споживачів також впали, вже мало хто може пити каву кілька разів на день, відтак, зростає конкуренція. І вже немає такої потреби в пунктах незламності, якими були кав'ярні минулоріч. Я спілкувалася з декількома дрібними рестораторами - вони у розпачі з осені. Відтак, збитки несуть вже кілька місяців підряд", - стверджує Насонова.

Фахівчиня оцінює кількість кав'ярень, що підуть з ринку до весни, у мінімум 30%. При цьому для кожного мікрорайону ця цифра буде своєю, що залежить від ємності ринку для конкретної спільноти. Втім, ті заклади, що залишаться на ринку, за оцінками Ольги Насонової, будуть приносити прибутки своїм власникам.

У парку "Партизанської слави" знесуть популярне кафе

Нагадаємо, Інформатор писав, що у парку "Партизанської слави" мають знести кафе "Forest cafe". Будівля є об'єктом самочинного будівництва. Відповідне рішення прийняв Господарський суд Києва.

Також ми розповідали про те, що на дитячій залізниці у Києві стартував зимовий сезон. Поїзди курсуватимуть з 22 грудня 2023 року до 29 січня 2024 року. Під час шкільних канікул (з четверга по неділю) — з 11:10 до 17:10. Про це розповіли у пресслужбі Укрзалізниці. Дитяча залізниця розташована по вулиці Парково-Сирецька, 4 (Сирецький парк).

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.