Велосипеди не розганяються швидше, ніж 21 км/годину, проте на них зручно та комфортно їхати вгору по столичних пагорбах
У Києві з’явився прокат нового виду екологічного транспорту - електровелосипеди від компанії “Зелектра”, відомої своїми електросамокатами та електроскутерами. Сервіс оренди побудований за шерінговою моделлю, тобто, потрібно скачати додаток, додати банківську картку, обрати транспортний засіб та їхати. У додатку відображені місця розташування електровелосипедів.
Про появу шернігових електровелосипедів у середмісті Києва повідомили у спільноті “Пасажири Києва”. Новий транспорт вже протестували - велосипеди не розганяються швидше 20-21 км/год. Після цієї швидкості асистент вимикається, й розігнати велосипед далі, навіть, якщо активно крутити педалі, дуже важко.
Кияни здебільшого вважають, що обмеження швидкості - правильне рішення, адже їздити навіть по київських велодоріжках вже небезпечно, особливо для не надто досвідчених користувачів. Крім того, існує вимога Київради щодо обмеження швидкості для прокату електротранспорту до 20 км/год.
“Такі велосипеди можуть приводитись в рух легким обертанням педалей, а електропривід одразу асистує. Навантаження на ноги мінімальне. Особливо приємно в такому режимі їхати вгору. Без обертання педалей драйвером велосипед виключно на електродвигуні не їде”, - зазначають транспортні експерти.
Щодо вартості прокату, вона вища, ніж у електросамокатів. Ціна старту - 15 грн, далі кожна хвилина використання - 5 грн, тож, за годину поїздки виходить 315 грн. І поки електровердосипеди мають досить обмежену зону паркінгу - місця розташування користувачі бачать у додатку.
Інформатор повідомляв, що вперше за п’ять років в історії 10-річних підрахунків, що проводить Асоціація велосипедистів Києва, у столиці зменшився велотрафік. Найбільш суттєво - по буднях, на 28%, у вихідні велосипедистів на вулицях столиці стало на 17% менше у порівнянні з показниками 2022 року.
Щодо “внутрішніх трендів”, 57% користувачів велосипедів їздять по тротуарах, 31-37% — по дорозі й лише 6-12% — по велоінфраструктурі, адже її потрібно ще знайти. Кількість киян, які влітку 2024-го їздили велосипедом і у справах, і на прогулянки, була приблизно однакова. У вихідні в Києві стало трохи більше жінок на велосипедах, ніж у будній день, але у порівняння з чоловіками їх все одно набагато менше у будь-який день - 13-15% проти 87-85%.
Інформатор розповідав про значне ДТП за участі маршрутки у Київській області. Інцидент стався у листопаді, у ньому постраждали три автівки, однією з яких якраз був маршрутний мікроавтобус. Тоді постраждали дев'ятеро людей, серед них - 10-річна дитина, а кількох пасажирів довелося деблокувати із салону понівеченої автівки.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.