У Києві ВЛК затягували терміни проведення комісії та працювали неповний день - деталі перевірок МОЗ

Читать на русском

ВЛК у Києві працювали до 14:00, а потім чомусь закривалися

Читать на русском
ВЛК
У Києві військово-лікарські комісії затягували терміни проведення комісії, працювали неповний день і в них були відсутні електронні черги

ВЛК у Києві працювали до 14:00, а потім чомусь закривалися

У Києві фахівці МОЗу перевіряють роботу військово-лікарських комісій через різке збільшення скарг. Зокрема, лікарі не дотримуються електронної черги, працюють неповний день. Це гальмує процес проходження медогляду. Про це 6 березня повідомив міністр охорони здоров'я України Віктор Ляшко.

Він вказує, що столиця вибивається із загальної статистики щодо закриття медичних записів.

"Коли людина приходить на медичний огляд для проходження ВЛК, в електронній системі охорони здоров'я відкривається відповідний медичний запис, який повинен бути закритий. Нормативне регулювання цього закриття 4 дні. За січень ми мали 83% завершених випадків, за лютий вже маємо 92%. Водночас є регіони, які вибиваються із загальної статистики. Київ – це типовий приклад", - сказав Ляшко.

Він пояснив, що однією з найбільш критичних проблем у Києві є те, що лікарі ВЛК залишаються при центрах комплектування. Такого не повинно бути. 

"Людина приходить до центру комплектування. Там проходить медогляд. Після цього її направляють проходити аналізи або якісь інструментальні дослідження. Військовозобов'язаний ходить по всіх закладах охорони здоров'я, потім знову повертається. Такого не повинно бути. Повинен бути чітко закріплений заклад, у якому повністю закривається весь комплекс цих досліджень", - наголосив Ляшко.

Крім того, Ляшко зазначив, що ще однією проблемою є відсутність окремих черг та електронних черг. Крім того, медкомісії працюють неповний робочий день. 

"Бачимо, що комісії можуть працювати, наприклад, до 14:00, після цього чомусь закриваються і не проводять медичні огляди. Це є порушенням тих норм, які ми прописали", - підкреслив Ляшко.

Ляшко повідомив, що наразі МОЗ зосереджене на організаційних питаннях, які можна вирішити досить швидко і забезпечити чіткий процес проходження медичного огляду. Потім, за його словами, більш детально буде розбиратися кожне звернення, яке приходило на гарячу лінію МОЗ та НСЗУ щодо якості проведення медичних оглядів.

"У нас є можливості та компетенція перевірити, що відбувається у кожній комісії. За результатами будемо ухвалювати управлінські рішення", – наголосив Ляшко.

Він додав, що МОЗ передбачило необхідні політики та фінансування, які дозволяють проводити нормальний процес проведення ВЛК для військовозобов'язаних. За словами Ляшка, питання залишається за менеджерами на місцях і за власниками лікарень.

 

Документи ВЛК більше не треба возити особисто

Пораненому військовому більше не треба возити документи особисто до військової частини після рішення ВЛК про відпустку або непридатність. Відтепер заклади охорони здоров’я можуть обмінюватися документами з військовими частинами й ТЦК та СП через систему електронного документообігу:

  • довідки про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва),
  • постанову ВЛК про потребу у відпустці для лікування,
  • постанову ВЛК про непридатність до військової служби,
  • інші документи, необхідні для формування рішення ВЛК.

Вже зараз систему електронного документообігу розгорнуто у більшості військових частин, ТЦК та СП, а також у військових госпіталях і цивільних закладах охорони здоров’я, де поранені військовослужбовці проходять військово-лікарську комісію. Документи про рішення ВЛК щодо відпустки або про непридатність за станом здоровʼя в електронному вигляді до військової частини направить заклад охорони здоровʼя, а військовослужбовець після цього може одразу їхати до ТЦК та СП за місцем проживання або відпустки.

Військова частина, своєю чергою, після опрацювання рішення ВЛК, надсилає відповідні документи для військовослужбовця безпосередньо до ТЦК та СП. Так само заклад охорони здоров’я може отримувати додаткові документи, необхідні для формування висновку ВЛК з військової частини – наприклад довідку про обставини травми. Варто лише відправити електронний запит.

Для передачі електронних документів потрібно надати свою згоду на обробку персональних даних в закладі, звідки направлятимуться документи. МОУ спільно з МОЗ працює над покращенням нового сервісу шляхом додаткових навчань персоналу та методичних рекомендацій. Якщо установа, до якої ви звернулися, не має системи електронного документообігу, звертайтеся на гарячу лінію Міноборони за номером 0 800 500 442 та повідомте про цей випадок. За надходженням такої інформації команда фахівців забезпечить вказаний заклад доступом до електронного документообігу і налагодить його роботу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.