Роботи триватимуть аж до вересня 2027 року, за цей час будівельники проведуть заміну дорожнього полотна, встановлять геть нову інфраструктуру, від дощової каналізації до ліфтів для маломобільних киян, і витратять майже чверть мільярда гривень на кожен кілометр дороги
У столиці починається нове "велике будівництво". Ремонтуватимуть вулицю у Дарницькому й частково Дніпровському районах міста, що сполучає Дарницьку площу з Харківською. А триватимуть роботи аж до вересня 2027-го - виходить, одна з великих транспортних магістралей у столиці буде оновлюватись впродовж двох років, а ремонт у цілому коштуватиме бюджету міста 1,25 млрд грн.
Про початок робіт повідомляє КК "Київавтодор" у соцмережах. Комунальники зауважують, що часткові обмеження руху Харківським шосе почали вже з 4 жовтня, і на першому етапі ремонту обмеження діятимуть на ділянці шосе від Харківської площі до вул. Тростянецької на непарній стороні вулиці. На час робіт рух транспорту буде організований однією смугою у кожному напрямку.
"Передбачено влаштування нової дощової каналізації, оновлення асфальтобетонного покриття, тротуарів, велодоріжок, ремонт підземних пішохідних переходів та благоустрій території", - зауважили у КК "Київавтодор".
Втім, усі подробиці ремонту у короткому повідомленні не перелічили. А вони цікаві: окрім новенького дорожнього покриття й велодоріжок, проведуть ще модернізацію інфраструктури (встановлять нові світлофори, ліфти для маломобільних груп населення), зроблять додаткові смуги для лівих поворотів тощо. Ці подробиці є у оголошенні, що розміщене в електронній системі публічних закупівель Prozorro.
Ціна усіх робіт становить 1,25 млрд грн., втім, вона "динамічна" - тобто у випадку, якщо здорожчають витратні матеріали, чи збільшаться обсяги закупівель, вона ще зростатиме. На 2025 рік (тобто три місяці - з жовтня по грудень) з бюджету Києва на цей ремонт планують профінансувати 13,56 млн грн. За цей час будівельники почнуть проведення підготовчих робіт, облаштування ліній зв'язку й земляні роботи, також робитимуть дощову каналізацію.
Згодом, у 2026-му, підрядник облаштовуватиме підпірні стінки, підземні пішоходні переходи, зовнішнє освітлення. Вже на останньому етепі облаштовуватимуть дорожнє полотно й робитимуть благоустрій з озелененням. Облаштують інфраструктуру для маломобільних людей за принципами безбар'єрності - будуть і понижені до рівня дороги бордюрні камені, й тактильна плитка. Ті самі ліфти встановлять біля Інституту хімії високомолекулярних сполук НАН України.
Цікаво, що у КМДА назвали точну довжину відтинку, який ремонтуватимуть у 2025-2027 роках: це 5,4 км Харківського шосе. Виходить, що ціна ремонту кожного кілометра дороги й інфраструктури становитиме понад 233 млн грн. Востаннє капітальну реконструкцію вулиці, нагадують у КМДА, робили 38 років тому - у 1987 році. А збудоване шосе було у 1967-му.
Нинішні ремонтні роботи у адміністрації міста пояснюють "значними дефектами покриття", а саме - тріщинами й напливами на дорожньому полотні, що "значно ускладнюють безпечний рух магістраллю". Цікаво, що плани з реконструкції Харківського шосе з'явилися ще за часів Леоніда Черновецького, у 2008 році, коли КМДА затвердила розпорядження про капітальне оновлення (проєкт з'явився у 2011-му). Втім, тоді кошторис вкладався у більш "скромні" 101,3 млн грн.
Нагадаємо, ще у серпні 2025 року Інформатор писав, що через майбутній капремонт Харківського шосе у Києві почався скандал. На думку транспортних активістів, "удосконалення" однієї з головних дорожніх артерій Лівого берега суперечить нормам безбар’єрності, та й взагалі державним будівельним нормам. Зокрема, громадськість обурена відсутністю наземних переходів, розширенням проїзної частини і знищенням зелених насаджень.
А ще, ми розповідали, що у Києві обмежили рух вулицею Зодчих, що є важливою транспортною артерією у Святошинському районі. Там триватиме ремонт з 22 вересня до 20 жовтня 2025 року. Комунальники перекладатимуть асфальт на порівняно невеликій ділянці вулиці, втім, проїхати вулицею буде складно.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.