Капремонт Харківського шосе в Києві за 1,4 млрд грн: без наземних переходів, але з вирубкою дерев

Міська влада планує масштабний ремонт магістралі у Дніпровському та Дарницькому районах столиці, який вже викликав критику через порушення норм безбар’єрності та суперечливі проєктні рішення

інфраструктура ремонт доріг Київавтодор
Важливу для Лівого берега автомагістраль, що з’єднує проспекти Соборності та Леоніда Каденюка з проспектом Миколи Бажана, востаннє реконструювали у 1987 році

У Києві набирає обертів скандал навколо планів капітального ремонту Харківського шосе. На думку транспортних активістів, “удосконалення” однієї з головних дорожніх артерій Лівого берега суперечить нормам безбар’єрності, й взагалі державним будівельним нормам. Зокрема, громадськість обурена відсутністю наземних переходів, розширенням проїзної частини і знищенням зелених насаджень.

Комунальна корпорація “Київавтодор” 14 серпня 2025 року оголосила тендер на капітальний ремонт Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах протяжністю 5,4 км. Очікувана вартість робіт перевищує 1,4 млрд грн, а термін виконання - до двох років. За проєктом планується ремонт проїжджої частини, тротуарів, підземних переходів, мереж дощової каналізації, зовнішнього освітлення, встановлення нових світлофорів і тактильної навігації для маломобільних груп.

Втім, як повідомляє ГО “Пасажири Києва”, у планах немає облаштування жодного наземного переходу. У Департаменті транспорту активістам пояснили це відсутністю місця для накопичення пішоходів, але при цьому знайшли місце для відбійника, який не є обов’язковим за нормами. Збережено й незручну схему лівого повороту до житлового комплексу “Комфорт Таун” через парковку.

Особливе обурення викликала передбачена вирубка частини дерев від вул. Литвинського до Бориспільської траси під час розширення проїжджої частини на трьохкілометровій ділянці. За словами активістів, таке розширення не належить до капітального ремонту та не обґрунтоване жодним транспортним моделюванням. Вони також стверджують, що проєкт порушує рішення Київради, накази Дептрансу, Мінрозвитку та чинні державні будівельні норми.

Згідно з тендерною документацією, технічна специфікація робіт передбачає масштабні демонтажні й будівельно-монтажні операції. Йдеться про фрезерування старого асфальту, заміну бордюрів, облаштування нових парканів, монтаж світлофорних об’єктів і ліхтарів, прокладання кабелів зв’язку. Гарантійний термін для окремих елементів, наприклад гранітного бордюру чи металевих опор освітлення, становитиме до 15 років.

ГО “Пасажири Києва” закликає скасувати тендер та доопрацювати проєкт, аби він відповідав вимогам безбар’єрності. Активісти наголошують, що за нинішнім планом поранений ветеран у візку не зможе безпечно перетнути шосе біля свого дому, попри витрати у понад мільярд гривень. До того ж, у переліку опублікованих документів чомусь відсутня затверджена схема організації дорожнього руху.

“Будівництво об'єкту, що не відповідає вимогам державних будівельних норм, є розтратою бюджетних коштів та тягне за собою кримінальну відповідальність (зокрема і для експерта, який це погодив)”, - наголошують транспортні експерти.

Тим часом, у “Київавтодорі” вважають, що план капремонту цілком відповідає принципам безбар’єрності. Для цього на пішохідних переходах і велопереїздах знизять бортовий камінь у рівень з проїжджою частиною та влаштують тактильну навігацію. А в підземному пішохідному переході поруч з Інститутом хімії високомолекулярних сполук НАН України облаштують ліфти, які за давньою київською традицією швидко перестануть працювати.

Якщо договір із підрядником буде підписано, фінансування здійснюватиметься за рахунок міського бюджету, а переможця оберуть після завершення прийому пропозицій 29 серпня 2025 року. Втім, поки чиновники обіцяють сучасний і зручний для всіх ремонт, громадськість називає його ганебним марнотратством. І, здається, конфлікт навколо цього проєкту може вийти за межі фахових дискусій та стати темою для публічних обговорень і потенційних перевірок правоохоронців.

У Києві планують оновити два шляхопроводи біля метро Берестейська

Інформатор розповідав, що Київавтодор шукає підрядника для створення проєкту відновлення автомобільного та трамвайного мостів на перетині Дегтярівської, Василенка і проспекту Перемоги. Їхня реконструкція поки починає готуватися на папері - власне, ремонт споруд розпочнеться не раніше, ніж за 14 місяців. роєктом передбачено зведення нових конструкцій шляхопроводу - від опор до мостового полотна,  влаштування нового покриття тротуарів і сполучень зі шляхопроводом. Також планують перевлаштувати мережу зовнішнього освітлення, поновити на шляхопроводі трамвайну колію, аби знизити шум від руху трамваїв. Обіцяють нарешті зробити й велодоріжки для безпечного пересування велосипедистів. Очікувана вартість контракту складає понад 20 млн грн.

Також раніше Інформатор писав про те, що у Києві завершено капітальний ремонт шляхопроводу на перетині вулиць Лугової та Богатирської. Це була перша реконструкція споруди, побудованої у 1986 році, яка на початку ремонтних робіт викликала обурення киян, мовляв, чому саме цей шляхопровід, якому не має й 40 років, “заслужив” на ремонт? Втім, роботи, що тривали понад 10 місяців, закінчені, а споруда повністю оновлена.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити