Депутати готуються затвердити зміни до ухваленого у 2024 році Положення, що регулює розміщення в Києві тимчасових споруд: до переліку додали пункти прокату, і місто не встановлюватиме їх безкоштовно
Київрада готується затвердити зміни до ухваленого у 2024 році Положення, що регулює розміщення в Києві тимчасових споруд. Мова про кіоски, МАфи, засоби пересувної торгівлі та зарядні станції для електромобілів, а також - що особливо цікаво - пункти прокату електротранспорту, у т.ч. велосипедів. Ці пункти додали до переліку об'єктів, що можуть бути розміщені на орендованих елементах благоустрою.
Відповідний проєкт рішення від 31 жовтня 2025-го надійшов на розгляд постійних комісій Київради. Про це пише видання КиївВлада. Суб’єктом його подання виступив Департамент територіального контролю Київської міськдержадміністрації (КМДА). Перед винесенням до сесійної зали проєкт рішення має бути розглянутий п’ятьма комісіями Київради.
Документ передбачає зміни до декількох рішень Київради, у т.ч. в Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення. До переліку об'єктів, що можуть розміщуватись на орендованих елементах благоустрою, вносять і пункти прокату вело- та електротранспорту.
Згідно з проєктом, визначати місця для їх встановлення міська влада буде з урахуванням пропозицій КП "Київтранспарксервіс", а проводити відповідні конкурси щодо передачі в оренду таких елементів благоустрою під облаштування цих пунктів прокату буде все те ж КП "Київ Прозоро". Воно ж, нагадаємо, має проводити конкурси по усім іншим видам торговельних споруд у системі Prozorro.
Крім того, документ передбачає передачу на баланс КП "Київтранспарксервіс" тих елементів благоустрою, на яких облаштовуються та будуть облаштовані станції зарядки електромобілів. Втім, це ще не всі оновлення: проєкт затверджує й граничні параметри торговельних споруд, їхні характеристики тощо. Там же прописані зміни до процедури розміщення цих споруд.
У пояснювальній записці ціллю ухвалення цього документу декларується врегулювання правових аспектів щодо пунктів прокату велотранспорту і електротранспорту. А також необхідність затвердження Київрадою граничних параметрів ТС, зміна переліку цільових призначень для використання окремих елементів благоустрою з метою його відповідності сучасним потребам тощо.
Нагадаємо, про те, що у Києві нарешті почали напрацьовувати єдині правила паркування електричних байків та самокатів, Інформатор писав у середині вересня. Розробити єдині для усіх операторів ринку правила паркування мікромобільного транспорту обіцяли ще навесні 2025 року, втім, реально робочу групу створили лише нещодавно. Керувати нею буде заступник Кличка з транспортних питань Костянтин Усов, який посилився після відставки директора Дептранса Руслана Кандибора.
А ще, ми розповідали, що у Києві з’явився прокат нового виду екологічного транспорту - електровелосипеди від компанії “Зелектра”, відомої своїми електросамокатами та електроскутерами. Сервіс оренди побудований за шерінговою моделлю, тобто, потрібно скачати додаток, додати банківську картку, обрати транспортний засіб та їхати. У додатку відображені місця розташування електровелосипедів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.