"Турботою тут не пахне". Киян дратують зупинки громадського транспорту під час повітряної тривоги

Читать на русском

За рік бюджет міста втратив 2,4 млрд грн на необов'язкові зупинки автобусів та тролейбусів

Читать на русском
Громадський транспорт під час повітряної тривоги
За рік громадський транспорт під час тривог стояв близько 12 діб

За рік бюджет міста втратив 2,4 млрд грн на необов'язкові зупинки автобусів та тролейбусів

Розпорядження міської влади Києва зупиняти комунальний транспорт під час оголошення повітряної тривоги викликає все більше роздратування. На сайті Київради зареєстровано вже шість петицій з вимогою скасувати рішення про зупинку автобусів, трамваїв та тролейбусів під час тривог. При цьому в мережі звертають увагу на неефективність інших безпекових заходів влади, зокрема, з перекриття мостів.

Зокрема, журналіст Вахтанг Кіпіані в дописі на Facebook звертає увагу на нелогічність рішення з зупинки міського комунального транспорту в той час, як приватні перевізники продовжують роботу. «Тривога. Муніципальне метро через мости не ходить. А міська електричка державної «УЗ» ходить. Де логіка?» - запитує журналіст.

"Приватні маршрутки не зупиняють свій рух. Логіка зрозуміла"
"Приватні маршрутки не зупиняють свій рух. Логіка зрозуміла"

12 діб і збитки в 2,4 млрд грн

За підрахунками громадських активістів з ініціативи «Пасажири Києва», за рік із серпня 2022 року до кінця липня 2023 року громадський транспорт Києва під час повітряних тривог стояв 274 години. Це загалом близько 12 діб простою всього комунального транспорту міста, зазначають в ініціативі. Загальні збитки від простою, за даними активістів, могли скласти 2,4 млрд грн.

Офіційно влада не визнає такий обсяг збитків. У відповіді на інформаційний запит «Суспільного» в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА зазначили, що «здійснити об’єктивний розрахунок коштів, які можуть втрачатися під час зупинки громадського транспорту, неможливо».

Не обов’язкові рекомендації

Комунальний транспорт під час повітряних тривог зупиняють лише три міста – Київ, Хмельницький та Івано-Франківськ. Офіційний портал Києва нагадує, що відповідне рішення Ради оборони міста діє з 1 серпня 2022-го. За встановленими правилами, після сигналу про відбій тривоги водії чекають пасажирів протягом 10 хвилин, при цьому сплачувати повторно за проїзд не потрібно.

«Підставою для такого рішення стали рекомендації ДСНС, які не були обов’язковими до виконання і несли лише рекомендаційний характер, - зазначають «Пасажири Києва». - Більшість міст, зокрема, близьких до фронту, які рік тому почали зупиняти громадський транспорт швидко чи з часом відмовилися від цього рішення через його неефективність. Адже люди просто обирали інший вид транспорту і їхали в потрібному напрямку, ігноруючи зупинений комунальний транспорт».

«Турботою тут не пахне»

Ефективність подібних безпекових заходів викликає сумніви в киян. «Муніципальні автобуси з можливістю оплати карткою зупиняють свій рух. Приватні маршрутки за кеш цього не роблять. Логіка тут зрозуміла, - зазначає Вахтанг Кіпіані, додаючи, що подібна турбота про безпеку пасажирів контрастує з іншими рішеннями, зокрема, закрити Південний міст для проїзду приватним транспортом. «Весь транзитний транспорт і приватні машини стоять єдиним потоком, сподіваючись пролізти у вузьке горло в’їзду на Дарницький міст. Якби сюди прилетіла ракета - були б сотні постраждалих».

На сайті міськради зареєстровано мінімум шість петицій про скасування зупинки міського транспорту. Автор першої з них, Олександр Гречко, в серпні 2022 року опублікував відповідь мера Віталія Кличко: «Рішення Ради оборони ухвалювалося з урахуванням оцінки поточної та прогнозованої безпекової ситуації, а отже буде переглянуте виключно за умови її суттєвої стабилизації».

«Уточнення Кличка, що кияни не понесли ніяких додаткових витрат, бо можуть сісти на комунальний транспорт з тим самим квитком після відбою тривоги, відірване від реальності. Слухняно чекають відбою тривоги одиниці платних пасажирів або пільговики. Всі, хто цінує свій час, після зупинки комунального транспорту моментально пересідають в маршрутку чи таксі і переплачують, - зазначає Гречко. - Ніякою турботою про безпеку тут і не пахне».

На початку 2023 року перший заступник голови КМДА Микола Поворозник підтвердив, що муніципальний транспорт продовжуватиме зупинятись після оголошення повітряної тривоги. У березні влада Києва знов не підтримала петиції про скасування зупинок. Правила діють з 22 травня 2022 року.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.