Трамвай втік від ракет з Троєщини аж до ЧАЕС: чому Київпастранс розгубив свій транспорт на онлайн-карті

Через роботу систем радіоелектронної боротьби в столиці з самого ранку некоректно відображається локація комунального транспорту: географія розбіжностей досить широка, найдалі від Києва рухомий склад опинився аж біля зони ЧАЕС

Громадський транспорт Київ
Найдалі від Києва "втік" трамвай, що курсує з Троєщини до ст.м. "Лісова", він опинився майже у Чорнобильській зоні

З самого ранку у понеділок, 7 жовтня 2024 року онлайн-карта руху пасажирського транспорту у Києві надає невірні геолокації трамваїв та автобусів. Так, Інформатор побачив, що з десяток одиниць міського транспорту "гуляли" Київською областю, декілька з них навіть дуже далеко від столиці. Ми розібрались, у чому справа, і з чим пов'язаний такий ефект.

Як ми шукали автобуси-втікачі

З самого ранку у понеділок онлайн-карта транспорту КП "Київпастранс" працює некоректно. Так, два автобуси, маршрутів №48 (курсує лівим берегом) та №108 (вул. Митрополита Шептицького - ст.м. "Харківська") Інформатор "розшукав" аж на межі Бучанського району, за селом Лютіж, неподалік від якого нині мешкає міський голова Києва Віталій Кличко. Ще один "автобус-втікач" маршруту №11 знайшовся за Національним природним парком Залісся - ймовірно, на шляху до містечка Остер.

Ми розшукали "загублений" транспорт у населених пунктах Київської області, де той не зміг би опинитись за жодних обставин
Ми розшукали "загублений" транспорт у населених пунктах Київської області, де той не зміг би опинитись за жодних обставин

Найдалі ж від Києва "втік" трамвай маршруту №28 (курсує з вул. Милославської на Троєщині до ст.м. "Лісова"). Його ми наздогнали аж біля Дніпровсько-Тетерівського лісомисливського господарства, і, судячи з мітки, він вже подолав більше, ніж півдороги до Чорнобильської зони відчудження. Чи, бува, не вранішніх ракет злякався бідолаха - зважаючи на швидкість, з якою він "тікав" на північ з Києва, в трамваї напередодні, щонайменше, встановили новий мотор.

Найдалі від Києва, вже під зоною відчудження ЧАЕС, опинився трамвай з Троєщини №32
Найдалі від Києва, вже під зоною відчудження ЧАЕС, опинився трамвай з Троєщини із маршруту №32

Насправді ця картина вже стала звичною для киян, що користуються GPS-сигналами під час повітряних тривог у Києві, та й у деякі інші проміжки часу. Наприклад, водії автівок вже не раз скаржилися, що їхні пристрої передають некоректну локацію: в кращому разі, вони показуватимуть рух сусідньою вулицею (і не завжди у вірному напрямку), а в гіршому - можуть показати локацію десь на виїзді зі столиці.

Що відбувається насправді

Річ у тім, що під час повітряних тривог у Києві працюють системи РЕБ, тобто, радіоелектронної боротьби. Їхньою задачею є збити з пантелику системи ворожих ракет та дронів, заодно страждають і системи GPS, що працюють у цей час у зазначеній місцевості столиці.

Деякі користувачі вважають, що GPS працює, бо супутник повідомляє координати об'єкта системі. Насправді все значно простіше. Оскільки радіохвилі розповсюджуються в атмосфері з відомою і сталою швидкістю, причому незалежно від хмарності, вологості повітря і т.ін. (це називається "допплерівським ефектом"), супутники просто передають сигнали точного часу та власні точні координати.

Пристрої, що оснащені GPS, ці сигнали приймають - і, порівнюючи один з одним, підраховують, наскільки цей сигнал затримався (тобто, наскільки довго до пристрою рухалася радіохвиля). Відтак, маючи сигнал від трьох супутників, методом триангуляції пристрій встановлює власне місцезнаходження в просторі. У приміщеннях GPS працює значно гірше, чи не працює взагалі через те, що стіни багаторазово відлунюють радіосигнал, відтак, він запізнюється значно більше. За тим самим принципом працюють і системи РЕБ.

Проблеми з коректним відображенням транспорту на карті трапляються не вперше

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що до одного з найбільших та найресурсніших комунальних підприємств Києва, "Київпастрансу", прийшла нова очільниця. Замість поціновувача годинників Ulysse Nardin Дмитра Левченка, який звільнився ще у березні, та Євгена Пушкова, що відтоді керував комунальним транспортом Києва у статусі "в.о.", за кермо сіла Тетяна Тараско. З офіційних джерел про неї відомо небагато, але Інформатор знайшов чимало даних про посадовицю в реєстрах та інших документах.

А на початку літа у Києві вже спостерігалися проблеми з відображенням переміщення транспорту у застосунках, які працюють з КП "Київпастранс" та користуються його даними про геолокацію автобусів і тролейбусів. Так, не працюють системи з відображення переміщення транспорту, а "Київ Цифровий" не завантажується взагалі. Ймовірною проблемою була підтримка серверів підприємства.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube