У 2025 році на проєктування будівництва виходу зі станції, яка 30 років тому була готова на 80%, заплановано 12 млн грн, тож, найближчі перспективи туманні
На сайті Київради 26 березня з’явилася петиція з пропозицією відновити роботи з запуску недобудованої станції метро “Львівська Брама”. Минуло майже 30 років з часів, коли будівництво було заморожено через брак коштів. І з 1996-го і по нинішній час відновити та врешті-решт закінчити роботи, яких залишилося вже зовсім небагато, обіцяли кілька разів - втім, офіційно все, як і раніше, впирається у нестачу коштів.
Поки важко передбачити, чи підтримають кияни пропозицію реанімувати станцію-привід - за пів дня вона назбирала 102 підписи. Втім, місце розташування “Львівської Брами” між “Золотими воротами та “Лук’янівською” говорить само за себе - відкриття станції поруч із Львівською площею розвантажило би цю ділянку у середмісті. Окремо прикро, що за 5 років будівництва, з 1991 по 1996, було зведено 80% станції, була майже готова центральна зала і навіть стіни облицьовані мармуром.
Щоправда, напередодні повномасштабної війни “Київський метрополітен” оголошував тендер на проєктування входу станції метро “Львівська брама” з очікуваною ціною 73,4 млн грн, але проєкт не був реалізований. На початку 2025-го у ГО “Пасажири Києва” оприлюднили перелік основних транспортних об’єктів, які фінансуватимуться з міського бюджету цьогоріч. “Львівська Брама” там теж була присутня - на проєктування будівництва виходу зі станції було передбачено 12 млн грн, що робить перспективи її відновлення майже відсутніми.
Нагадаємо, Інформатор повідомляв, що міська влада не може добудувати “Львівську Браму” не через брак грошей - таку думку висловив колишній міський голова, очільник міськвиконкому та голова КМДА в 90-ті роки Леонід Косаківський. За його словами, станцію не можуть добудувати через бізнес-інтереси, а також управлінську неміч та безгосподарність міської влади.
“Інтереси "інвесторів" для нинішніх столичних посадовців, виходить, священна корова, аж до того, що 28 років вже не можуть вирватися з пут тих кабальних договорів часів пізнього Омельченка і раннього Черновецького, і зрештою відкрити вихід на поверхню", - стверджував Косаківський.
Проблема полягає у кабальних домовленостях між міською владою та бізнесменами, які забажали, щоб усі виходи зі станції метро виходили у їхній ТРЦ, звести який вони так і не спромоглися. Інвестор був зобов'язаний зробити 40-метровий котлован в ґрунті, побудувати об'єкт, а метробудівці вже мали пробивати ґрунт знизу, щоб побудувати вихід. Втім, коли стало зрозуміло, що будівництво ТРЦ заморожено, метробудівці продумали альтернативний план - з запроєктованим виходом з метро вбік від будівлі, де місто володіє земельною ділянкою, сквер на перетині вул. Кудрявської та Січових Стрільців.
Також днями Інформатор розповідав про те, що у Києві збили перфоратором зі стіни мозаїки, якими оздоблювали платформи станції метро "Палац Україна". До процесу не були залучіені професійні реставратори, які б допомогли потім скласти мозаїки у іншому місці. Крім того, смальту, що її збили зі стін станції, ймовірно, просто викинули на смітник.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.