Підвищити безпеку та вивести з тіні: кияни вимагають в Кличка встановити валідатори в маршрутках

Читать на русском

Експерти переконані, що на ринку приватних перевезень відбувається перерозподіл сфер впливу

Читать на русском
Валідатори в маршрутному транспорті
Від мера вимагають забезпечити комфортний та безпечний проїзд в маршрутках

Експерти переконані, що на ринку приватних перевезень відбувається перерозподіл сфер впливу

Кияни вимагають від міської влади встановити валідатори в маршрутках, що курсують вулицями столиці. Цей крок, за задумом, повинен підвищити безпеку руху, вивести з тіні грошові кошти, що нині заробляють перевізники, та сплатити податки з цих грошей. Таку вимогу озвучено в петиції на сайті Київської міської ради, що наразі стрімко набирає голоси киян.

«Після встановлення валідаторів в маршрутках у людей з’явиться можливість оплачувати безконтактно, не отримавши жменю копійок на здачу, це не відволікатиме водія під час руху. Пільгові категорії матимуть можливість скористатися своїм правом безкоштовного проїзду, не повідомляючи на всю маршрутку про власну інвалідність», - зазначає авторка петиції Анна Фуртатенко.

Станом на 10 листопада петиція отримала більше за дві третини голосів, що необхідні для розгляду міським головою. Зважаючи, що до завершення збору підписів залишилось 20 днів, звернення до Віталія Кличка має всі шанси бути прийнятим та розглянутим. Проте приватні перевізники не зацікавлені в тому, щоб на їхніх маршрутах працювали прилади, що здатні зафіксувати точну кількість пасажирів.

Перевізникам експеримент не сподобався

Відповідну тенденцию показав експеримент, що проводився з травня по липень 2023 року. На маршруті №444 (від ст.м. «Звіринецька» до вул. Метрологічної) в автобусах приватного перевізника працювали валідатори. Проте ТОВ «Союз-Авто», що обслуговує цей маршрут, відмовилася надавати журналістам точну інформацію про кількість пасажирів, що було перевезено її автобусами. Приватна компанія мотивувала ненадання відповіді тим, що валідатори, встановлені в її транспорті, буцімто, часто ламалися.

На думку транспортного експерта Олександра Гречка, експерименту не варто довіряти. Адже ніхто не забороняв пасажирам розраховуватися готівкою, а оплата була доступна лише через функцію PayPass (звична для містян Картка киянина та застосунок «Київ цифровий» чомусь не підключили).

«Якщо примусити приватних перевізників ставити валідатори, то пасажирам буде зручніше сплачувати за проїзд, перевізники не зможуть ухилятись від сплати податків, а ми нарешті, як суспільство, побачимо, скільки людей користуються маршрутками і скільки вони заробляють грошей», - стверджує громадська ініціатива «Пасажири Києва».

Перерозподіл сфер впливу

Наразі експерти оцінюють ситуацію на ринку маршрутних перевезень, як «перерозподіл сфери впливу». Так, за спостереженнями «Пасажирів Києва», навіть на транспортних «артеріях» міста комунальний транспорт дублюється маршрутками, а в ті райони, де комунальних автобусів чи тролейбусів немає, приватні перевізники також не їздять.

«А місто непублічно розриває договори з єдиним перевізником, який закупив великі автобуси і встановив систему електронного квитка, - кажуть активісти. - Це відбувається на користь інших перевізників, з якими розривали договори у 2021 році через те, що вони просто подавали на всі маршрути однакові автобуси, а потім там їздив металобрухт».

Експерти доходять до невтішного висновку: якщо не встановлювати валідатори в маршрутки централізовано, пасажири просто продовжать «генерувати чорний кеш без можливості оплатити безготівково».

Просили вмикати кондиціонери

Слід зазначити, що встановлення валідаторів - не єдина вимога пасажирів громадського транспорту до Віталія Кличко. Ще влітку міського голову просили забезпечити наявність кондиціонерів в транспорті (зокрема, тих-таки маршрутках); а також забезпечити увімкнення апаратури на маршрутах. Кличко у короткій відповіді відповів, що доручив розглянути цю петицію профільному департаменту, а також спеціальній комісії КМДА з питань транспорту. 

Додамо, що київські маршрутки - не найбезпечніший транспорт. 8 листопада на столичному проспекті Перемоги зіштовхнулися дві маршрутки, при цьому постраждало сім пасажирів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.