Під час війни на ремонт доріг Києва витратили 1,8 млрд грн: хто отримав гроші, що за них зробив

Читать на русском

На рівні держави не сформовані рекомендації щодо використання коштів місцевих бюджетів під час воєнного стану

Читать на русском
Ремонт доріг Києва
Найбільші замовлення — у «Київавтодору» і «Київавтошляхміст».

На рівні держави не сформовані рекомендації щодо використання коштів місцевих бюджетів під час воєнного стану

Дороги  в Києві  продовжують ремонтувати та будувати і зараз. У період із 24 лютого 2022 року до 27 вересня 2023 року КК "Київавтодор" та його підприємствам заплатили 1,8 млрд грн. І це ще не все. Як у Києві ремонтують та будують дороги та чи доречні такі витрати під час війни – дослідження Економічної правди.

Хто ремонтує дороги в Києві

Ремонти доріг в Києві проводили сам «Київавтодор» та ще 12 його підпорядкованих підприємств: «Київавтошляхміст», ШЕУ «Магістраль» та районні шляхово-експлуатаційні управління.

Найбільші замовлення — у самого «Київавтодору» і «Київавтошляхміст»
Від початку повномасштабної війни до 26 вересня 2023 року «Київавтодор» та 12 підпорядкованих йому підприємств завершили 96 закупівель ремонтів і реконструкцій на майже 5,2 млрд грн (очікувана вартість до торгів — 5,4 млрд грн). Ще 34 закупівлі на 3,6 млрд грн були неуспішними.

Ремонт столичних доріг під час війни: хто ремонтує і скільки витрачено мільярдів 1

Здебільшого закупівлі оголошували конкурентно — із завершених лише 5 договорів підписали поза межами Prozorro. Утім, далеко не скрізь справді була реальна боротьба. Майже 80% завершених конкурентних закупівель по факту мали одного учасника. Відзначився тендер на ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі. Там за підряд на 14 млн грн змагалися 7 компаній.
Найбільшими закупівлями ремонтів та реконструкцій стали:

  • реконструкція транспортної розв’язки на перетині вул. Богатирської з вул. Полярною в Оболонському районі — майже 1,3 млрд грн, ТОВ «Автомагістраль-Південь»;
  • капітальний ремонт ділянки Київського півкільця (Кільцевої дороги) від Жулянського шляхопроводу до повороту у м. Вишневе — 970 млн грн, ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ».
  • реконструкція шляхопроводу в складі транспортної розв’язки на перетині вул. Дегтярівської та вул. Олександра Довженка — 920 млн грн, ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ». 30 вересня на цьому об’єкті обрушилися опори та мостові прольоти.

Відповідно, компанії, що отримали ці замовлення, очолили топ підрядників ремонтів та реконструкцій доріг за останній час, охопивши дві третини вартості закупівель. Крім «Київавтодору», вони працюють і з районними ШЕУ:

  •  ТОВ «Автомагістраль-Південь» виконує підряди ШЕУ Шевченківського, Деснянського та Оболонського районів;
    • ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» співпрацює із ШЕУ Дарницького та Дніпровського районів, а також ШЕУ «Магістраль»;
    • ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» виконує роботи для ШЕУ Подільського та Печерського районів.

Цікаво, що ці підрядники не пересікаються по районах і разом не беруть участь у закупівлях.

Від початку повномасштабної війни до 26 вересня 2023 року «Київавтодор» та 12 підпорядкованих йому підприємств завершили 96 закупівель ремонтів і реконструкцій на майже 5,2 млрд грн.

Кому і за що вже заплатили

У період із 24 лютого 2022 року до 30 вересня 2023 року КК «Київавтодор» та 12 його підприємств заплатили 1,8 млрд грн. При цьому 965,8 млн грн — це оплати за договорами, які уклали ще до повномасштабного вторгнення. Решта 892,7 млн грн — за контрактами, що підписали після.

Ремонт столичних доріг під час війни: хто ремонтує і скільки витрачено мільярдів 2

Також через проплати можна дізнатися трохи більше за той період, коли закупівлі дозволяли не публікувати взагалі і підписувати напряму. На порталі Spending видно транзакції на 37,1 млн грн за тими контрактами, яких немає на Prozorro. Їх підписали навесні та на початку літа 2022-го.

Загалом за останні півтора року оплат отримали:

  1. ТОВ «Автомагiстраль Пiвдень» — 489,6 млн грн (26%);
  2. ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» — 403,4 млн грн (22%);
  3. ПП «Київшляхбуд» — 257,3 (14%).

ТОВ «Ростдорстрой» за реконструкцію шляхопроводу в складі транспортної розв’язки на перетині вул. Дегтярівської та вул. Олександра Довженка наразі отримало 41,1 млн грн — це 4% від вартості укладеного договору по закупівлі. Поліція розслідує розкрадання коштів на цьому об’єкті.

По закупівлях, оголошених у 2022 році, сплачено 352,5 млн грн. Це 65% від загальної суми. По закупівлях 2023 року сплатили 503,1 млн грн — тобто 11%. Найімовірніше, це аванси.

Оновлення вулиць київських дворів

Крім вулиць, ремонтують також асфальт на прибудинкових територіях і в міжквартальних проїздах. Наприклад, у червні 2023-го з бюджету міста на це додатково виділили 100 млн грн. Але такими роботами опікується вже не «Київавтодор», а керуючі компанії та департаменти районних державних адміністрацій.

Від початку повномасштабного вторгнення на Prozorro оприлюднили 271 договір на ремонти асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньо квартальних проїздів на майже 286 млн грн. Частину з них, на майже 51 млн грн, розірвали — імовірно, через нестачу коштів. Найбільше розірваних угод в Оболонському районі.

У деяких районах закупівлі ще тривають — 30 замовлень на 26,7 млн грн. Якщо підсумувати все, найбільше коштів на оновлення доріг у дворах мають витратити у Дарницькому районі (61,1 млн грн) та Голосіївському (59,5 млн грн). Найменше — у Печерському (1,3 млн грн).

Отже, на Prozorro є інформація про закупівлі з 24 лютого 2022-го по кінець вересня 2023-го:

  • ремонтів та реконструкцій доріг на 5,2 млрд грн;
  • нанесення розмітки на 57 млн грн;
  • ремонтів асфальту у дворах та міждворових проїздах на 235 млн грн, і на ще 26,7 — в процесі (замовлення структур РДА та керуючих компаній).

Також частину робіт «Київавтодор» та його підпорядковані підприємства виконували власними силами, без залучення зовнішніх підрядників.

Від початку повномасштабного вторгнення на Prozorro оприлюднили 271 договір на ремонти асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньо квартальних проїздів на майже 286 млн грн.

Ремонт доріг під час війни – чи варто витрачати мільярди

Витрати коштів місцевих бюджетів можна розділити на два типи.

  • Невідкладні витрати, від яких залежить підтримка громадської безпеки, робота комунальних служб, забезпечення населення базовими послугами та підтримка критичної інфраструктури в належному стані. Ті витрати, економія на яких може призвести до погіршення стану держави.
  • Витрати на покращення і розвиток наявної інфраструктури. Їх можливо відкласти на кращі часи.

Дорога дійсно може бути в такому поганому стані, що шкодить транспорту, а отже — негативно впливає на логістику чи навіть взагалі небезпечний для руху. Тоді ремонт відкладати не варто. Але під цей опис навряд підпадає будівництво багатомільярдних розв’язок, без яких місто якось існувало всі ці роки.

Крім цього, багато залежить від проєкту — наскільки ефективним буде розроблене рішення, чи справді воно потребує таких вкладень. Наприклад, для Дегтярівського шляхопроводу є й альтернативний проєкт, який у 2021 році представила організація Bike City Consulting. Її фахівці запропонували однорівневу розв’язку з круговим рухом, що займатиме на 350 м² менше площі, ніж дворівнева розв’язка-«конюшина».

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.