Історія від проєкту Громадського бюджету до реальних робіт охопила кілька років узгоджень, обговорень та боротьби з бюрократією, і стала частиною масштабних планів Дептрансу на 2025 рік
Майже п’ять років - саме стільки знадобилося, аби кияни дочекалися облаштування наземного переходу біля кінотеатру “Київська Русь”. Хронічна нестача таких об’єктів, зручних для маломобільних та літніх людей, стала вже своєрідною “візитівкою” Києва. І нарешті столиця починає надолужувати згаяне, додаючи цю локацію до переліку ключових переходів, які мають облаштувати цього року.
Про початок робіт на локації віл. Іллєнка – Січових Стрільців – Глибочицька – Коперника, біля кінотеатру "Київська Русь" повідомили у ГО “Пасажири Києва”. Тут зазначають, що для цієї ділянки довелося чекати реконструкції світлофорного об’єкта і прибрати секцію огорожі, що блокувала вихід до трамвайних колій. Лише після цього ЦОДР підготував схему організації руху, яка пройшла погодження поліції, і надала “зелене світло” для облаштування переходу.
Роботи біля “Київської Русі” стали фінальним етапом історії, яка почалася ще у 2020 році. Тоді в межах Громадського бюджету киянка Ольга Довженко запропонувала облаштувати наземні пішохідні переходи-дублери з пониженими бордюрами та тактильною навігацією на перетині вулиць Січових Стрільців, Юрія Іллєнка, Глибочицької та Коперника. Ідею підтримали містяни, адже на цій локації трапляється чимало ДТП за участі пішоходів, згодом до її реалізації долучилися ГО Urban Crew, Департамент транспортної інфраструктури КМДА, підпорядковані КП та Патрульна поліція.
“З початком повномасштабного вторгнення приорітет дещо змінились, але влітку 2022 року було прийнято рішення Київради щодо дублювання усіх підземних переходів наземними і у 2023 році попередньо напрацьований перелік було затверджено Дептрансом КМДА. Минулого року питання облаштування цих переходів двічі було обговорено на робочій групі "Київська майстерня міста", - наголошують у ГО “Пасажири Києва”.
У 2025-му локація біля “Київської Русі” потрапила у “шорт-лист” наземних переходів, які мають з’явитися в Києві до кінця поточного року. До списку також увійшли перехрестя Костянтинівської та Верхнього/Нижнього Валу, Велика Васильківська – Коновальця біля Палацу “Україна”, Хрещатик – Михайлівська на Майдані Незалежності, Бориспільська, 8 біля палацу культури “Дніпро” та Хрещатик – Прорізна. Останній з’явився у планах під тиском очільника КМВА Тимура Ткаченка, який домігся не тільки його включення, а й швидкого облаштування.
Транспортні експерти наголошують: шість об’єктів за рік - це, звісно, мало, але вже краще, ніж було. У 2024-му облаштували лише чотири переходи, а у 2022-2023 роках - по два. Проте темпи все ще далекі від потреб: з переліку 49 першочергових наземних переходів, погоджених ще 2022 року, реалізовано лише 9, “Київська русь” стане десятою локацією.
До речі, вже влітку в переліку з 6 запланованих на 2025 рік переходів з’явився сьомий об’єкт - йдеться про перетин вулиць Січових Стрільців і Глибочицької. Ймовірно, це пов’язано з капремонтом Глибочицької, який триває нині, і після якого кияни зможуть користуватися ще одним новим наземним переходом. Адже тут немає куди подітися - доведеться робити.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що Управління освіти Дарницької РДА уклало договір із ТОВ "Укрбуд Козак" на проведення капремонту занедбаного дитячого садка №33 на суму 164,63 млн грн. Є нюанс: компанія, яка виграла тендер, була єдиним учасником торгів, а раніше вже фігурувала у скандалі із завищенням цін на ремонт. Аналіз кошторису Дарницького проекту наводить на думку, що ціни завищені і цього разу.
Також ми писали, що на столичних Позняках планують провести ремонт з утепленням дитсадка №809 по вул. Ахматової Анни, 5-Б. На роботи виділено 23 млн гривень, роботи мають закінчити до грудня 2025 року. А утеплюватимуть мінеральними плитами із "опорядженням декоративним розчином".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.