Найвищий пріоритет - безпека гостей та команди: у готелі Radisson Blu пояснили недопуск киянки до укриття

У Києві розгоряється ще один скандал із відмовою менеджменту чотиризіркового готелю допустити звичайних киян до власного укриття: що загрожує за це посадовцям готелю та якою є його позиція

Скандал з приводу недопуску до укриття у Києві
Киянку Катерину Смачило не впустили до укриття, що розташоване всередині готелю. Фото: Facebook Катерини Смачило

У Києві розгоряється новий скандал, пов'язаний з недопуском в укриття. Цього разу інцидент трапився не в муніципальному закладі чи школі, а у 4-зірковому Raddison Blu Hotel на Подолі. Остраху ситуації додає той факт, що 25 березня, у той день, коли відвідувачці відмовили у доступі до укриття, рф застосувала по Києву крилаті ракети "Циркон", розгативши спортзал, конгрес-хол та виставковий центр столичної Академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну.

"Я була шокована"

Прикра ситуація трапилася з киянкою Катериною Смачило. Щойно було оголошено повітряну тривогу, вона припаркувала автівку на вул. Ярославів Вал і попрямувала до найближчого укриття - воно виявилося у готелі Raddison Blu Hotel. Катерина стверджує: знала, що саме у цьому готелі укриття є, - тож пройшла всередину, навіть не питаючи, чи можна туди потрапити. На рецепції жінка попросила нагадати, як саме потрапити всередину, на що отримала відмову: мовляв, укриття - тільки для мешканців готелю.

"Це неприпустимо. Я була шокована, викликала поліцію, залишила заяву. Бо усе, що не "ок" в цій країні, не може пройти далі вас. Треба реагувати", - зазначила Смачило у Facebook.

Наступний крок Raddison Blu Hotel викликає, принаймні, подив. На своїй сторінці у соцмережах мережевий готель виклав пояснення інциденту, з якого випливає, що готель має пріоритет у заповнюваності площі укриття. А першість у пріоритеті, відповідно до готельних правил, повинні отримати... гості, які розміщуються у закладі.

"Наше укриття - це місце, де ми всі можемо відчувати себе безпечно в разі повітряної тривоги. Але є одне правило, яке ми завжди дотримуємося: коли укриття переповнене. пріоритет мають гості. Ми завжди стежимо, щоб перш за все у безпечному місці були ті, хто у нас в гостях", - написав Raddison Blu Hotel у соцмережах.

Пояснення позиції готелю, викладене у соцмережах одразу після інциденту
Пояснення позиції готелю, викладене у соцмережах одразу після інциденту

До 2 років позбавлення волі

Тут варто нагадати, що, коли напочатку червня 2023 року у одному з медичних закладів Києва охоронець не відчинив укриття під час аналогічної ракетної атаки з боку росії, внаслідок чого загинули троє людей, проти нього порушили кримінальну справу. Крім нього під домашній арешт відправили посадовців: заступника голови Деснянської РДА, директора поліклініки та його заступника. Чим від цієї ситуації відрізняється недопуск людини до укриття приватного готелю? - По суті, нічим, лише формою власності.

У готелі так само, як і в комунальній установі, є свої правила безпеки, затверджені та підписані відповідальним посадовцем; особи, відповідальні за укриття; засоби пожежогасіння тощо. І якщо у момент, коли йдеться про життя та здоров'я людей (а саме про це сигналізує сирена повітряної тривоги) комусь відмовляють у доступі до укриття - є й відповідальні за це особи. Нагадаємо, охоронця з поліклініки судять саме за "залишення в небезпеці", а це ст.135 Кримінального кодексу України, і санкція за нею передбачає обмеження чи позбавлення волі строком до двох років. Підставою для цього, звісно, стала загибель кількох людей, а у випадку з готелем цим самим особам цього разу "пощастило".

Інформатор звернувся до менеджерів Raddison Blu Hotel із низкою запитань: крім підтвердження факту недопуску Катерини Смачило, ми поцікавилися причинами такого кроку, а також - хто саме несе відповідальність за прийняття рішення. Також у нашому запиті було питання про загальну місткість укриття, кількість гостей, що знаходились у готелі, та фактичну заповненість прихистку 25 березня.

Також ми спитали про наявність правил, згідно з якими пріоритет може надаватися саме гостям готелю, прізвищем особи, яка підписала подібні правила, і тим, хто конкретно із менеджменту готелю доводив задачу з підрахунку відвідувачів до персоналу. А насамкінець, ми поставили головне питання:

"Як менеджмент Radisson прокоментує тезу про ймовірність дискримінації людей з боку персоналу чи менеджменту готелю у залежності від того, чи вони є відвідувачами?"

"Готель був максимально завантажений гостями"

У відповіді менеджерка з питань маркетингу та комунікацій мережі готелів Raddison Blu та Park Inn Яна Кожекіна підтвердила Інформатору, що найвищим пріоритетом та обов'язком у мережі бачать саме безпеку своїх гостей та членів команди. З огляду на це, додає вона, готель у центрі Києва використовує у якості укриття переобладнаний підземний паркінг на "-2" поверсі, відповідно до рекомендацій ДСНС.

"Нажаль, площа зазначеного приміщення для тимчасового перебування дозволяє розмістити обмежену кількість людей, а саме не більше трьох заселених поверхів готелю зі семи наявних, що власне і є причиною, чому готель не має можливості заселяти всі наявні номери на 6 гостьових поверхах готелю. На момент оголошення повітряної тривоги ввечері 25.03.2024 р., готель був максимально завантажений гостями, тобто тиснява та обмеженість простору не дають можливості забезпечити тимчасове перебування на -2 поверсі готелю людей, що не є гостями та/або працівниками готелю. У цьому випадку ми рекомендуємо слідувати до найближчого від готелю місця укриття для населення", - відповіла Яна Кожекіна Інформатору.

Менеджерка додає, що будівля чи приміщення готелю (включно з укриттям) "не включені до переліку місць укриття населення в підземному просторі Шевченківського району м. Києва", а також не зазначені на відповідній Мапі укриттів на офіційному сайті Київської міськради. У Raddison Blu додають - "розуміють обурення громадськості, яке виникло у зв'язку з цим, та приносять вибачення за брак своєчасної комунікації".

Висновки з ситуації наразі кожен може зробити самостійно. Що характерно, готель не надав жодних даних про відповідальних осіб, що розробляли та підписували правила, а також встановили, що люди, які не мають бронювання у готелі, можуть бути позбавлені права потрапити всередину простим рішенням про "пріоритет безпеки". Ймовірно, такі правила будуть логічними для готелів цієї мережі у будь-якій іншій країні. Але наразі в Україні триває повномасштабна війна, яка вимагає перегляду звичних парадигм.

На закриті укриття можна поскаржитись особисто заступнику міністра

Нагадаємо, що внаслідок ракетного удару "Цирконами" по Києву зранку 25 березня було зруйновано нежитлову будівлю спортзалу одного з київських вишів у центрі міста. Також уламок ракети застряг всередині приватної садиби на столичних Осокорках. Увечері того ж дня було відомо вже про більше, ніж десять постраждалих, двом жінкам знадобилася госпіталізація.

Напочатку року заступник міністра з питань стратегічних галузей промисловості України Тимур Ткаченко оголосив про запуск чат-боту у Telegram, у якому кожен мешканець України може поскаржитись на недопуск до укриття. Лише за дві доби надійшло більше за півтисячі звернень зі всієї України. З них 28 - скарги на недопуск у сховища з різних причин, а ще 220 заявників розповіли про зачинені укриття. З них 60 - по Києву.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube
Київ