Новий майданчик на 69 місць з’явився замість зеленої зони перед Центральним залізничним вокзалом - тарифи тут співставні з приватними парковками в центрі міста
На Вокзальній площі у Києві, де рік тому точилися суперечки щодо знищення зелені заради паркування, нині запрацював великий платний паркінг. “Модернізація” простору є наслідком невдалої реорганізації площі, яку провели восени 2024 року - заторів стало ще більше, сама Вокзальна стала непроїзною, і хаосу точно не поменшало. Чи виправить ситуацію нова стоянка з “золотими” тарифами та новими правилами для всіх, хто приїжджає на вокзал, покаже час.
Відтепер водії, які підвозять чи зустрічають пасажирів на Центральному залізничному вокзалі, можуть залишати машини на новому комунальному паркінгу просто перед головним входом. Як повідомляють у ГО “Пасажири Києва”, майданчик на 69 місць запрацював у повноцінному режимі після кількох днів тестової роботи. Тут облаштовані місця для людей з інвалідністю, а згодом обіцяють встановити зарядки для електрокарів. Для зручності є два заїзди й два виїзди зі шлагбаумами, а розрахуватися можна як карткою, так і готівкою через термінал.
Тим часом, вартість паркування вражає: година коштує 80 грн, доба - 320, а ніч із 23:00 до 5:30 - 240 грн - тобто, тарифи співмірні з приватними парковками в центрі Києва. Щоправда, для короткої зупинки передбачено перші 10 хвилин за 20 грн. На думку ініціаторів, такі ціни мають запобігти звичці залишати авто надовго і перетворити паркінг на майданчик для швидких поїздок - забрати чи зустріти пасажирів.
Нагадаємо, ще в травні Інформатор повідомляв, що для облаштування цієї парковки влада прибрала зелену зону на площі. Кущі й квіти, які там росли десятиліттями, пересадили на іншу локацію, пояснюючи це "модернізацією". Таке рішення стало продовженням осінньої реформи 2024 року, коли через поділ транспортних потоків з площі фактично витіснили легкові автомобілі. Тоді замість паркомісць з’явилися велодоріжки, що спричинило критику з боку водіїв і таксистів.
Урбаністи з ГО “Пасажири Києва” також не підтримували ідею створення паркінгу на місці зеленої зони. Вони наполягали, що пріоритет слід віддавати громадському транспорту і навіть пропонували повернути трамвай на вулицю Петлюри. Однак міська влада вирішила інакше, зробивши ставку на організацію нового паркування прямо перед вокзалом.
Реакція киян на новий паркінг виявилася доволі полярною. Частина містян обурена тим, що замість зеленої зони створили лише 69 паркомісць, називаючи це “розпилом” і втратою території, яку можна було використати інакше, наприклад, під підземний паркінг чи громадські простори. Інші ж наголошують, що довкола вокзалу і так вистачає стоянок, тож, черговий майданчик виглядає зайвим.
Водночас є й ті, хто навпаки вітає появу організованої парковки, бо це дозволяє уникати хаотичного руху й пошуку місця на Південному вокзалі. Дискусії точаться і довкола тарифів: одні вважають 80 грн за годину занадто високою ціною, інші ж наголошують, що так обмежена площа не перетвориться на довготривале “кладовище” автівок. Втім, чимало коментаторів погоджуються, що навіть за наявності паркінгу головний акцент у зоні вокзалу мав би бути на громадському транспорті та зручності пасажирів із важким багажем.
Сьогодні ж водії мають вибір: сплатити за новий майданчик за високим тарифом, скористатися муніципальними паркомісцями на вулиці Вокзальній по 35 грн за годину чи шукати безкоштовні стоянки неподалік. І від того, які опції кияни оберуть, залежатиме, чи справді нова парковка зменшить хаос на площі перед вокзалом.
Як повідомляв Інформатор, за три місяці літа у Києві було евакуйовано понад 20,5 тисяч автівок, що заважали руху та порушували правила. До бюджету міста від штрафів надійшло 35,7 млн грн, ще 30,7 млн грн - від оплати легального паркування. Загалом зафіксовано понад 444 тисячі сесій паркувань. Поки, як свідчить статистика, надходження до бюджет від штрафів все ж таки біліьші, ніж від офіційного паркування.
Також ми розповідали, що Київ не дораховується пів мільйона гривень щомісяця, при цьому гроші “лежать” прямо під ногами, у середмісті столиці. Так вважають активісти, які виявили на мапі платних паркувань Києва "білу пляму" у самому центрі - на вул. Богдана Хмельницького.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.