Політтехнологи міського голови найімовірніше порадили йому уникати будь-яких згадок у прив'язці до Подільського мосту через корупційний флер, яким той оповитий, втім, з КМДА на захід все одно делегували VIP-агітаторів, задіяли також ботоферму у Facebook
Віталій Кличко несподівано проігнорував магістральну подію, що могла б додати балів до його передвиборчої скриньки. 1 грудня він не поїхав відкривати рух Подільсько-Воскресенським мостовим переходом, відтак, перші затори на ньому формувалися без урочистої участі міського голови. Втім, зовсім без Кличка не обійшлося: він відрядив на міст своїх VIP-агітаторів, а у Facebook пройшов "хіт-парад" ботоферм, ймовірно, пов'язаних з його політсилою. Чому мер Києва проігнорував, на перший погляд, найвигіднішу з точки зору піару подію, та як обертає її на свою користь, довідався Інформатор.
Відкриття Подільсько-Воскресенського мостового переходу 1 грудня стало чи не найбільшою за масштабністю подією з точки зору розвитку міської інфраструктури за останнє десятиріччя. Такі грандіозні об'єкти не здавалися вже дуже давно (чи, у випадку з даним мостом, "напів-здавалися" - адже об'єкт готовий не на 100%). Останнім був, напевно, Дарницький міст - його також здавали частинами (навіть зараз готові ще не всі з'їзди), а перерізати стрічку в далекому 2010 році приїздив тодішній прем'єр-міністр Микола Азаров.
А от нинішнє відкриття пройшло буденно, без червоних стрічок та улюблених червоних "фішок", які так полюбляє відсувати Віталій Кличко. Та й без самого Кличка - хоча його VIP-агітатори міст все ж відвідали. Коротеньке інтерв'ю муніципальному телеканалу "Київ" дав очільник Дептрансу КМДА Руслан Кандибор, похваливши себе за чудову роботу. Також на мосту "засвітилася" Ганна Мінюкова, фахівчиня з інфраструктурних питань та зірка телеефірів на підтримку Кличка, колишня ню-модель з Дніпра.
"Запуск руху Подільським мостом дозволить забезпечити альтернативне сполучення між правим та лівим берегами під час ремонту мостів Метро та Патона, які рано чи пізно відбудуться. А також частково розвантажити інші мости вже сьогодні", - зазначила у Facebook Мінюкова, що прославилася саме завдяки мостам: ще 2019 року вона уклала парі з мером Дніпра, Борисом Філатовим, пообіцявши провести оголену фотосесію на одному з дніпровських мостів, якщо мер встигне з ремонтом до певної дати.
Втім, сам Кличко, звісно, не залишив об'єкт зовсім без уваги. Міський голова виклав красиве і заздалегідь змонтоване відео про мостовий перехід та написав, якою чудовою новиною є його відкриття для мешканців Троєщини. Втім, самий текст вклався у п'ять коротеньких абзаців на сім речень: не надто багатослівний, і навіть сором'язливий текст, як для Кличка. Але найцікавіше почалося потім.
Під дописом міського голови за добу з'явилося понад п'ять сотень коментарів. Це значно більше, ніж зазвичай збирають пости міського голови (допис про Голодомор - 77 коментарів, про передачу допомоги батальйону "Свобода" - 69 дописів). Крім того, нові коментарі продовжують з'являтися там і просто зараз. Більшість з них мають яскраво виражений підлабузницький характер.
"От і іще одна Перемога Віталія Кличка і його команди. Честь і подяка Вам, Ви найкращі!" - пише під постом мера Наташа Красицька. "Велике дякуємо меру столиці! Дуже вчасно, бо мости київські "втомились" від вибухів та повільної руйнації", - ставить "палець вгору" мерові Катерина Логвиновська. "Собаки тяфкають - а Кличко і кияни йдуть далі", - пише Денис Гребенюк, у профілі якого вказано "Харків".
Більшість з цих профілів або зовсім порожні (в "Логвиновської" лише один пост - із квіткою, яку вона встановила у якості аватара профіля), або наповнюються репостами та картинками на загальні або "побутово-філософські" теми. А це - найперші ознаки ботів, що використовуються для створення позитивної картинки з підтримки тієї чи іншої події досвідченими партійними штабами.
У випадку з постом про відкриття Подільсько-Воскресенського мосту їхня допомога була, як ніколи, потрібною Кличкові. Адже справжні кияни також прийшли до його допису, аби висловитись з приводу мосту - і їхні коментарі зовсім не компліментарні для міської влади. Так, Кличкові ставлять "на вид" і затори, що скують Поділ після відкриття мосту, і грандіозні кошти (дехто поривався навіть вирахувати, скільки коштував міст у FPV-дронах - але покинув через несхильність аналізувати астрономічні цифри).
Не всі, звісно, шпетять здачу довгобуду: так, юрист та історик-ентузіаст Ігор Полуектов зазначив, що міст не під силу було завершити ані "крадієві Омельченку", ані "Льоні-Космосу" (так кияни іронічно прозвали Леоніда Черновецького). А відомий журналіст Олексій Братущак іронічно кпинить з Кличка: "так круто недобудами ще ніхто не хизувався". Але факт задіяння ботоферм явно є, і, найімовірніше, це зробили у штабі партії УДАР Віталія Кличка.
Але чому ж у Кличка вирішили абстрагуватися від такого чудового інформаційного приводу, а тоді - ще й "поремонтувати" репутацію шляхом задіяння ботоферм? На питання є декілька відповідей. По-перше, "відсування" Кличком червоних фішок вже стало народним мемом про київського міського голову. Та й сам Подільсько-Воскресенський шляхопровід він вже "напів-відкривав" - якраз рік тому, в грудні 2023-го, запускаючи рух мостом для автобусів №111, що тоді називали "екскурсійними", бо ті курсували зі ст.м. "Лівобережна" напівпорожніми (бо навіщо їхати на Поділ автобусом, якщо поряд є метро?)
По-друге, причиною є якраз хвилі критики, які передбачили в Кличка. А публікації, в яких "розносять" міст, з'явилися не лише під самим дописом міського голови. Так, транспортний фахівець Олександр Гречко ("Пасажири Києва") нагадав те, про що вже писав Інформатор: мостом заборонено рух пішоходів, велоінфраструктури - немає зовсім, а рух самим мостом здійснюватиметься лише двома смугами в одну сторону (це надто мало для Троєщини та Воскресенки). Погане враження міст справив і на міську спільноту велосипедистів U-Cycle, і на народних депутатів.
"На жаль, цей об'єкт стане монументом корупції, тупості та безглуздого державного управління Україною. Те, що добудовувати об'єкт було потрібно - скоріше "так", ніж ні. Але свою "стратегічність" він втратив вже давно у зв'язку з хаотичним продажем за корупційними схемами всіх земельних ресурсів, на яких мали б бути побудовані логістичні розв'язки та дотичні магістралі", - зазначив у дописі на Facebook нардеп, ексміністр з питань ЖКГ Олексій Кучеренко.
Але третьою, і магістральною, причиною самоусунення Кличка від відкриття мосту став корупційний флер, який оповиває Подільсько-Воскресенський шляхопровід вже впродовж 20 років. У столиці не було жодної влади, за якої підрядників не звинувачували б у великій корупції на велетенському мосту - от і за часів Порошенка-Кличка називають декілька прізвищ, найгучніше з них - Дениса Комарницького.
"Важко навіть назвати остаточну точну цифру, яку адміністрація Кличка розікрала на цьому обʼєкті. Це десятки мільярдів бюджетних гривень. І це без перебільшення памʼятник корупції, який добудовувала така собі компанія ТОВ "ЕКО-БУД-ТРЕЙД", яку створили одразу після перемоги Кличка на виборах мера Києва", - нагадує громадський діяч та ветеран Олег Симороз.
Про ТОВку, статутний капітал якої складав лише 1 тис грн., а штат - не перевищував 10 людей (не кажучи вже про те, що досвіду з мостобудування в неї не було від слова "зовсім"), - він пише, як про "фасадну" частину будівельної імперії Дениса Комарницького. Це колишній голова фракції у Київраді Леоніда Черновецького ("Блок Черновецького"), а після того, як ексмера вичавили з Києва - став співпрацювати з Кличком.
Зазначимо, що міська прокуратура Києва продовжує щедро розсипати підозри усім, хто дотичний до будівництва шляхопроводу. Буквально днями, 28 листопада, черговий такий документ вручили заступнику директора КП "Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" - йдеться про службову недбалість, "що спричинила тяжкі наслідки під час будівництва Подільського мосту".
Відтак, якби Віталій Кличко взяв участь у відкритті, відсунув червону "фішку" чи бодай з'явився для фотографування на фоні арок та ферм мосту - його було б дуже легко прив'язати медійно до історій про корупцію, недоцільність добудови чи халатність підрядників. Відтак, в міського голови вирішили, що на міст поїдуть друго- та третьорядні персони й "VIP-агітатори": для них зловживання на будівництві не будуть мати нищівного характеру.
Нагадаємо, у неділю, 1 грудня 2024-го, Інформатор писав про те, що в Києві запустили автомобільний рух для усіх киян Подільсько-Воскресенським мостовим переходом. Також по ньому додали ще два автобусні маршрути, буде й нова трамвайна зупинка біля заїздів на нього. Інформатор аналізує плюси й мінуси транспортної складової нового мосту: як завжди, є хороші новини і не дуже. А ще, на відкриття мосту вперше за політичну кар'єру не завітав Віталій Кличко, що є досить показовою позицією міської влади.
А рівно рік тому, в грудні 2023-го, ми розповідали, як міська влада широко анонсувала запуск автобусного маршруту №111, що курсував тоді від ст.м. "Лівобережна" до ст.м. "Площа Українських Героїв". Тоді на урочисте відкриття мер Києва Віталій Кличко приїхав особисто. Він же протестував автобус, і навіть особисто відсунув червону "фішку", що символічно перекривала в'їзд на Подільсько-Воскресенський шляхопровід.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.