Міст Кличка втомився чи ні: аби дізнатися відповідь, витратять майже пів мільйона гривень

Оголошено тендер на техогляд багатостраждального скляного мосту, з яким пов'язано вже чимало скандалів

скляний міст тендер гроші Віталій Кличко
Шестирічна експлуатація скляного пішохідно-велосипедного мосту супроводжується "пригодами" найрізноманітнішого характеру

У Києві перевірять технічний стан скляного мосту на Володимирській гірці, відомого також як "міст Кличка". Пішохідно-велосипедний міст експлуатується, щоправда, не без пригод, вже шість років, і, мабуть, настав час дослідити, чи не постарів він, чи, може, "втомився". Тендер вартістю понад 406 тис грн на проведення планового техогляду оголосило КП “Київавтошляхміст”.

Деталі оприлюднені в оголошенні в електронній системі публічних закупівель Prozorro. Воно було розміщено 13 червня. А провести перевірку стану пішохідно-велосипедного мостового переходу необхідно до кінця 2025 року.

Що саме замовляє “Київавтошляхміст”

Замовлено планове обстеження пішохідно-велосипедного мосту між парками “Хрещатий” та “Володимирська гірка”, відомого також як "Міст закоханих" або "Міст Кличка". Мета обстеження - оцінити технічний стан мосту, визначити залишковий ресурс конструкцій, сформувати рекомендації для подальшої експлуатації та поновити паспорт об'єкту.

Основні етапи робіт:

  • розробка технічної програми обстеження;
  • обміри конструкцій - загальні габарити, перерізи;
  • візуальний огляд - виявлення тріщин, корозії, деформацій тощо;
  • виконання неруйнівного контролю (наприклад, ультразвукові вимірювання);
  • лабораторні дослідження матеріалів (з можливим відбором зразків);
  • визначення несної здатності конструкцій;
  • оцінка фактичного технічного стану та класифікація дефектів;
  • розрахунок залишкового ресурсу окремих елементів;
  • підготовка технічного звіту з рекомендаціями.

У ході робіт заплановано, зокрема, геодезичну зйомку мосту, обмірювання та огляд металевих і бетонних конструкцій, динамічні випробування, перевірку міцності бетону та ступеня корозії, обстеження опор, покриття та системи водовідведення, тест на карбонізацію бетонних елементів, підводне обстеження опор, розташованих у руслі. Виконувати роботи мають сертифіковані експерти з досвідом з використання метрологічно перевіреного обладнання. Переможець тендеру має підтвердити наявність власної чи орендованої лабораторії та дотримуватися державних будівельних норм.

Нескінченні пригоди "моста Кличка"

Пішохідно-велосипедний міст, який поєднав арку Дружби народів із Володимирською гіркою, відкрили у Києві 25 травня 2019 року до чергового дня міста. Він відомий як "скляний міст", "міст закоханих" або "міст Кличка". Споруда одразу ж засвітилася у кількох скандалах. Так, уже 26 травня 2019 року вандали розбили дві секції скла на новому мосту із прозорою підлогою, тож, 13 червня пішохідно-велосипедний міст закрили на регламентні ремонтні роботи. 

17 червня "скляним" пішохідним мостом у Києві проїхав лихач за кермом Mercedes. На мосту тріскали шибки, слабшали канати і так далі. Подібних інцидентів, включаючи випадок суїциду, коли перехожий стрибнув з мосту, накопичилося чимало. 

Обставини будівництва мосту розслідувало НАБУ. Крім того, творців споруди звинувачували у тому, що проєкт нібито викрадений. Кличко зазначав, що всі звинувачення відносного мосту – брехня та спроби зведення політичних рахунків.

10 жовтня 2022 у Києві внаслідок влучення російських ракет постраждали об’єкти інфраструктури, серед них – “міст Кличка”. Після перевірки його стану виявили, що опорні конструкції вціліли. Влучання виявилося таким, що не завдало пошкоджень, які б не підлягали відновленню.

Відкриття мостів, на які прийшов і не прийшов Кличко

Нагадаємо, Інформатор розповідав, як 24 травня 2024 року, міський голова Києва Віталій Кличко відкрив пішохідний міст у формі хвилі, який з'єднає парк "Наталка" з Оболонським островом на Дніпрі. Кличко повідомляв про плани збудувати новий міст ще 2020 року, а роботи обіцяли завершити за рік.

Міст начебто будували за меценатські кошти Метрополії Великого Парижа. Проте з бюджету столиці все ж таки запланували витратити 20 млн грн на перехід. Конструкція мосту спирається на 4 опори, дві з яких розташовані у протоці. Ширина пішохідного об'єкта буде 4 метри, довжина – 164 метри. Архітектором проєкту є Андрій Миргородський, який також є автором мосту між Володимирською гіркою та Аркою Свободи.

А от у грудні 2024 року на відкриття Подільсько-Воскресенського мосту Кличко вже не прийшов, і це був небувалий випадок. Мабуть, у команді мера вирішили, що негоже йому "світитися" на тлі корупційного скандалу та історії збурювального довгобуду.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити