Мінкульт збурився планами київської влади забудувати Старокиївську гору паркінгом

В уряді вважають, що будівництво на території, що розташована в максимально історичній місцевості Києва, дорівнює знищенню пам’ятки археології національного значення і є неприпустимим

Старокиївська гора Пейзажна алея Київська міська рада
Підземний паркінг та міст, що має вести до нього, просто зрунйє частину Старокиївської гори

Міністерство культури та стратегічних комунікацій України висловило протест проти планів Київради звести паркінг на 320 автомобілів та новий міст просто на Старокиївській горі, поряд Пейзажною алеєю. Більш історичного ареалу в Києві годі й шукати, тож міська влада дуже поспішає, поки на це не звернули увагу - вже навіть готовий проєкт рішення щодо затвердження детального плану (ДПТ) території площею 2,37 га, який розв'яже всім руки для “великого будівництва” у самому серці столиці. Але 14 листопада у грандіозні плани змін на Старокиївській горі втрутилося Міністерство культури та стратегічних комунікацій. 

Як повідомила пресслужба відомства, знищення пам’ятки археології національного значення заради побудови підземного паркінгу на Старокиївській горі є неприпустимим. Аргументів більш ніж достатньо, і всі вони стосуються території, на яку зазіхає міська влада. Згідно з ДПТ, це квартал, обмежений Вознесенським узвозом, Киянівським провулком, вулицею Дегтярною, горою Дитинець, Пейзажною алеєю, вулицею Великою Житомирською та Львівською площею. Ця територія охороняється ЮНЕСКО та, згідно з даними Міністерства культури, має кілька важливих статусів, адже ділянка розташована:

  • в Центральному історичному ареалі міста Києва;
  • впритул до буферної зони об'єкта всесвітньої спадщини “Київ: Собор Святої Софії та прилеглі монастирські споруди, Києво-Печерська лавра”;
  • в межах Державного історико-архітектурного заповідника “Стародавній Київ”; 
  • в межах охоронної (буферної) зони I, II, V категорій пам’ятки архітектури національного значення “Андріївська церква”;
  • на території пам’ятки археології національного значення «Культурний шар “Міста Ярослава”.

З урахування цього владі доведеться враховувати позицію міністерства. Адже відповідно до ч. 4 статті 32 Закону України “Про охорону культурної спадщини” на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам'яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини. І оскільки ласий шмат історичної території є пам’яткою археології національного значення, одного дозволу Департаменту охорони культурної спадщини буде недостатньо.

Як розвивалися події з плануванням забудови Старокиївської гори

Як повідомляв Інформатор, про те, що на Старокиївській горі, просто під Пейзажною алеєю та каменя з написом "Откуда єсть пошла Руська земля" планують побудувати підземний паркінг та ще один міст, стало відомо 31 жовтня. Землі, де планують будівництво, є культурним шаром міста Ярослава Мудрого, історичним ландшафтом київських гір і річки Дніпро, ще й культурним шаром Копирева Х-XIII століть. При цьому все хочуть "прикрити" створенням "зеленої зони".

Про нове цинічне будівництво просто у середмісті Києва розповіла депутатка Київради Євгенія Кулеба у Facebook. Вона повідомила, що в Кличка запланували звести підземний паркінг на Старокиївській горі, просто під Пейзажною алеєю і біля каменя з написом "Откуда єсть пошла Руська земля". Поряд з цим паркінгом заплановано звести ще один пішохідний міст. Він, ймовірно, вестиме з верхнього рівня Пейзажної алеї на нижній - провулка Киянівського, просто у паркінг. 

Днями на сайті Київради з’явився проєкт рішення щодо затвердження детального плану території (ДПТ) по провулку Киянівському у Шевченківському районі Києва. Про історичну та археологічну цінність території у проєкті ДПТ не йдеться, проте вказані головні причини зацікавленості нею. Зокрема, ефективне використання міських земель "згідно з Генпланом міста", організація транспортного обслуговування, інженерного обладнання, освоєння підземного простору, благоустрою та озеленення і, звісно, охорона, збереження і навіть "поліпшення стану навколишнього середовища". Щодо майбутнього паркінгу, він має вирішити відразу дві з найгостріших проблем Києва - забезпечення населення укриттям та зберігання автівок у центрі міста.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube
Київ