Інформатор зібрав ТОП-5 фантастичних та амбітних проєктів міської влади у Києві, що задумувалися, але за різних причин не були реалізовані: від підземного водного світу до повної реконструкції Подолу
Все, що існує у світі, колись було мрією. Відтак, ставити амбітні цілі та виконувати замислене означає творити майбутнє: те, що сьогодні є утопією, завтра буде звичайною справою. Треба лише трохи фантазії - а в міського голови Києва з нею проблем немає: амбітність замислів, які свого часу озвучував Віталій Кличко, викликає захоплення.
Якщо подивитись на статистику виконання обіцянок Кличка, яку до початку повномасштабного вторгнення моніторив аналітичний портал “Слово і діло”, виходить, що найактивнішим був 2021 рік. На нього було покладено багато надій, а часом - і мрій, тому чимало було зроблено, але майже стільки ж обіцянок залишилися не виконаними. Серед них є п’ять, на нашу думку, найцікавіших, найамбітніших і навіть фантастичних. Подарувати їм життя завадили зовсім різні чинники - від фінансових до геополітичних. Але сміливості кожному з них не бракує, це точно.
На самому початку 2020 року на своїй сторінці в Facebook міський голова вирішив нагадати, що триває реконструкція першої черги київського зоопарку. Аби допис не був нудним, розмістив відео годування хижаків, анонсував відкриття нового вольєру для птахів та приматів і ненароком - появу підземного океанаріума, але без подробиць.
Як зазначає “Слово і Діло”, майже за два роки, у грудні 2021-го, Кличко прозвітував про стан реконструкції зоопарку, але ані слова не сказав щодо створення океанаріума. А на початку 2022-го у КМДА повідомили, що будівля, яка нібито була передбачена для розміщення підводного царства, ще у травні 2020-го, тобто за 4 місяці після оприлюднення фантазій мера, була введена в експлуатацію із зовсім іншою метою.
Одна з найкрасивіших задумок Віталія Кличка, озвучена наприкінці серпня 2020 року під час онлайн-конференції "Яким ми бачимо Київ". З іншого боку, кого б не понесло за хмари, коли тема - просто безмежний простір для фантазій? Мер мріяв тоді про Київ, що зелений як Відень, культурний і туристичний як Рим, романтичний як Париж та зручний як Копенгаген. Було багато чого обіцяно, та “вишенькою на торті” став Діснейленд у Гідропарку. Але станом на 4 листопада 2021 року частину території Венеціанського острова планували передати в оренду КП "Парк культури та відпочинку "Гідропарк" для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, повідомляє “Слово і Діло”.
До речі, на цьому заході Кличко наголосив, що для збереження історичної спадщини столиці буде заборонено висотне будівництво у центральній частині міста, а пам’ятки культурної спадщини будуть реставруватися. З огляду на те, що відбувається зараз, цю обіцянку можна записати, як мінімум, як недовиконану.
Під час іншої онлайн-конференції, яка проходила наприкінці травня 2020 року, міський голова відповідав на запитання від ЗМІ стосовно рішення суду, що скасував розпорядження КМДА про створення пішохідної зони на Контрактовій площі та вулиці Сагайдачного. Мер заявив, що буде апеляція, місцеві ідею підтримують, і наступного року почнеться реконструкція та перевтілення площі.
За рік відбулася презентація проєкту переможця архітектурного бліц-конкурсу, який передбачав облаштування на Контрактовій площі підземного археологічного музею, перетворення частини вул. Сагайдачного на пішохідну, озеленення, нове освітлення та створення комфортного громадського простору, включаючи велосипедну інфраструктуру. І наприкінці 2021-го ця ідея залишалася пріоритетною в планах на наступний рік. Шкода, що їй не судилося бути виконаною - принаймні, поки що.
19 лютого 2020 року в ефірі телеканалу “Україна-24” Кличко заявив, що до кінця року буде добудований Подільсько-Воскресенський міст. І як тільки відкриється автосполучення між двома берегами столиці, негайно розпочнеться будівництво нової гілки метро на Троєщину. Готовність - впродовж 4-5 років, тобто до кінця 2025 доїхати до Троєщини, а також до Броварів можна буде і на метро.
Нині ж міст добудовується в частині автомобільних з'їздів, а от дискусії про те, який саме транспорт - метрополітен чи метротрам - пройде його закритою, рейковою, частиною, тривають. Днями директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор повідомив: від того, який транспорт поїде мостом, залежить, які саме з'їзди будуватимуть на правобережжі. Альтернативи дві: "загнати" транспорт під землю, у тунель, - в такому випадку це буде метро. Або пустити транспорт Валами, тоді йтиметься радше про метротрам. В будь-якому разі, нині обидва транспорти є мрією - поки що недосяжною.
У травні 2019 року міський голова фантазував під час одного з інтерв’ю щодо спортивної інфраструктури Києва. І повідомив, що є плани побудувати найбільший не тільки в Україні, а і в Європі скейт-парк. Подробиць цього амбітного проєкту було озвучено три: це буде коштувати понад 20 млн грн, чашу зроблять із бетону, це досить складна робота. Мабуть, внаслідок останнього зауваження інвестора для реалізації проєкту так і не знайшли.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про чергову поїздку Віталія Кличка до Берліну. Офіційних приводів для поїздки до столиці Німеччини було два: по-перше, "деталізувати" майбутню роботу "Берлінсько-Київського центру протезування", який відкриється в Києві цієї осені. По-друге, мер хотів би привезти з відрядження подарунок Києву у вигляді електрогенераторів.
А наприкінці травня ми розповідали про чергові поїздки міського керівництва столиці: так, Віталій Кличко відбув до Парижа, де візьме участь у саміті мерів європейських міст. А його заступник, секретар Київради Володимир Бондаренко, у супроводі цілої делегації посадовців відлетів до шотландського Единбургу домовлятися про інклюзію та транспорт.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.