В ГО «Пасажири Києва» впевнені, що зараз не час інфраструктурних проєктів на десятки мільярдів гривень і найближчі роки гроші варто витратити на ремонт та реконструкцію існуючої інфраструктури.
З 14 об'єктів реконструкції та 6 об'єктів будівництва трамвайних ліній у Києві не розпочато виконання жодного. Те саме стосується й тролейбусних ліній. Про це йдеться у звіті з виконання міської цільової програми за 2019-2023 роки від департаменту транспортної інфраструктури Київради. Про це стало відомо з публікації громадської організації «Пасажири Києва» від 15 травня 2024 року.
За інформацією активістів, не було «завершено реконструкція трамвайних ліній по вулиці Алматинській та до Михайлівської Борщагівки, які були розпочаті ще раніше».
«Попри жахливу зношеність інфраструктури наземного комунального транспорту, який щоденно перевозить більше пасажирів, аніж метрополітен, міська влада вперто ігнорує його стан», - йдеться у повідомленні ГО «Пасажири Києва».
В організації вважають, що попри те, що пікова провізна здатність трамвайної лінії лише вдвічі менша, ніж лінії метрополітену та у рази більша, ніж провізна здатність аналогічної за шириною автомобільної дороги, найбільш проблемні для трамваїв вулиці досі залишаються не реконструйованими. Маються на увазі, вулиці Дмитрівська та Глибочицька.
Кияни згадали про нещодавній тендер на добудову столичного метро на ж/м Виноградар за 14 млрд грн. За ці кошти, як вважають в ГО «Пасажири Києва», можна було б покращити трамвайну інфраструктуру та провести:
«Це дасть можливість підвищити ефективність використання існуючої інфраструктури. Швидкість руху підвищиться на 30-60%, що дозволить перевозити більше пасажирів існуючим рухомим складом і водіями. Також буде забезпечено безбар'єрність та замінено зношені мережі», - вважають активісти.
Нагадаємо, що будівництво трамвайної лінії на Виноградар є у планах Київради. Як вважають кияни, завдяки цьому «Борщагівка отримає пряме швидкісне рейкове сполучення з Центром міста з перспективою продовження на Дарницю через міст Патона і, наприклад, вулицю Антоновича з заміною аварійної теплотраси біля ТЦ Ocean Plaza».
«Троєщина може отримати прямий трамвайний зв'язок з Правим берегом через Подільський міст - як тимчасову альтернативу дороговартісному метро, що пропонував World Bank. Можна лише уявити скільки коштуватиме метро на Троєщину, якщо будувати його ще не починали», - написали представники громадської організації.
Кияни впевнені, що зараз не час інфраструктурних проєктів на десятки мільярдів гривень і найближчі роки гроші варто витратити на ремонт і реконструкцію існуючої інфраструктури.
За даними на кінець 2023 року, у тендері на закупівлю тролейбусів в рамках кредитного договору з Європейським інвестиційним банком на 50 мільйонів євро було два учасники. Це чеська ŠKODA ELECTRIC та турецька Bozankaya. Перша компанія пропонувала 49 900 070 євро поставити 70 тролейбусів довжиною 11,9 метра та три довжиною 18,5 метрів. Водночас друга компанія пропонувала за 49 750 000 євро 71 тролейбус довжиною 11,9 метра та три довжиною 18,5 метрів.
Однак в ГО «Пасажири Києва» у грудні 2023 року запевняли, що це не розв'яже проблеми тролейбусного руху, тому що нових машин планували закупити дуже мало, якщо порівнювати з потребою. До того ж коли приїде нова техніка старі машини спишуть, а не відремонтують.
Інформатор писав, де у Києві з’являться нові смуги для громадського транспорту.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.