Крінж тижня: Фора вдала, що вибачилась за загибель котика

Офіційна заява мережі з формулюванням про ймовірну загибель тварини лише посилила обурення - користувачі вимагають покарання всіх причетних до вбивства, публічного каяття і реальних дій, а не формальних відписок

Київська область Ірпінь скандал вбивство тварини
Місцеві пропонують влаштувати пікет під магазином, аби всі дізналися про цю страшну історію - хоча здається, що її обговорює вже вся країна

Мережу супермаркетів  “Фора”наздогнала нова хвиля хейту та критики від українців  - друга офіційна реакція компанії на жорстоке вбивство безпритульного котика співробітниками магазину в Ірпені викликала ще більше обурення, ніж перша. Невдала комунікація у найскандальнішій ситуації в історії українських супермаркетів , здається, незабаром “поховає” не тільки репутацію “Фори”, а й сам ірпінський супермаркет. Втім, схоже, в компанії досі не зрозуміли, чому їхні “заяви” лише погіршують ситуацію.

Формулювання “ймовірна загибель кота” з останньої офіційної заяви ТОВ “Фора” спричинило справжній вибух гніву серед українців - а за розвитком подій цієї ганебної історії вже слідкує вся країна. У соцмережах користувачі звинувачують мережу в тому, що замість чіткого вибачення і визнання вини, компанія вкотре вдалася до юридичних формулювань, сухої канцелярщини і загальної позиції “моя хата скраю”.

“Ми дізналися зі звернень наших Гостей на Гарячу лінію та в соцмережах про ймовірну загибель кота в магазині й можливу причетність до цього керуючої торгової точки. Ця новина нас дуже засмутила й занепокоїла. Ми провели внутрішню перевірку і вжили можливих заходів у межах своїх повноважень. Трудові відносини з керуючою магазином розірвано” - йдеться у повідомленні від “Фори”, де зазначається, що далі справа “за компетентними органами”.

Крінж тижня: Фора вдала, що вибачилась за загибель котика 1

 У відповідь на заяву десятки людей написали, що вбачають у такій риториці спробу зняти з себе відповідальність, відмежуватися від трагедії й “перевести стрілки” на поліцію. Найчастіші звинувачення - у безсердечності, лицемірстві, мовчанні щодо інших винних, адже у керуючої магазином, яка вбила кота, були спільники з підлеглих, та відсутності навіть натяку на справжнє каяття.

“Я дивуюсь, що в Ірпені, який пережив окупацію, живуть такі нелюди, як ви! Звісно ж, ви - унікуми, бо я впевнений, що таких жахливих людей там мало, але ви зуміли очолити цей список. Браво!”, - написав один з коментаторів під дописом з офіційною заявою.

“Окрім правової оцінки є моральні критерії! Людяність, гуманізм, емпатія, вміння відчувати біль іншого. Кризова комунікація у вас провалена вщент, вітаю. В тексті немає жодного живого слова, жодної живої емоції, ніби їх писав ШІ, а не людина, яка справді має усвідомлення, що ставлення до тварин, тим більше безпритульних — це показник наскільки кожен з нас людина. Або нелюд”, - зазначила Олена Сахно. 

До того ж, людський гнів посилився через очевидні суперечності в заяві: “Фора” пише про розрив трудових відносин з керуючою, але не підтверджує при цьому сам факт злочину. Це породило нові вимоги: надати документи про звільнення, вказати, на яких підставах це зроблено, назвати прізвища всіх причетних, пояснити долю інших працівників, які були поруч у момент злочину. Окрема хвиля критики - через підозри, що директорку могли “перевести на іншу точку” або дозволити звільнитися за власним бажанням, щоб уникнути наслідків.

Користувачі пропонують компанії конкретні дії, які ще можуть врятувати її зганьблену репутацію. Зокрема, допомагати притулкам, публічно підтримати зоозахисні ініціативи, фінансувати стерилізацію тварин, відзвітувати про звільнення винних і провести реальні навчання з етики. Натомість компанія, на думку коментаторів, “вичавила” з себе суху заяву, яка тільки підлила масла у вогонь.

Тож, тих, хто закликає до бойкоту мережі, стає все більше прямо на очах. Люди обіцяють не лише не відвідувати магазини “Фора”, але й закликати до цього своїх знайомих. Лунають і персональні прокльони, і емоційні обіцянки “не забути цього ніколи”. Коментатори не стримуються у висловах і називають поведінку компанії з нелюдською.

“Треба зробити пікет під магазином, щоб кожна людина, яка проходить повз, знала про цю страшну історію”, - пропонують дописувачі. 

Тож, поки комунікація мережі залишилась на тому ж рівні, ситуація тільки загострилась. І якщо так піде далі, шансів “відмитися” у “Фори” не залишиться зовсім. Проте є всі можливості втратити значну кількість покупців.

Піарники про Фору й загиблого котика: ви не просто врізалися у штангу - ви знесли ворота

Нагадаємо, що ще після першої реакції на цей інцидент, фахівці з комунікацій жорстко розкритикували “Фору”   за мовчання, формальні фрази і відмову говорити напряму з громадськістю. Вони попереджали: без живої, людяної реакції бренд втратить довіру і отримає довготривалу кризу. Але, як показала нова заява - висновків ніхто так і не зробив.

8 вересня Інформатор повідомив про шокуючу історію, яка сталася у Ірпені. Там біля магазину "Фора", що розташований у ТЦ Irpin City на вулиці Центральній, співробітники задушили безпритульного котика. Місцеві зоозахисники повідомили, що вбивали тварину жінки просто біля рампи - за допомогою рукавиць і фуфайки. Відповідний наказ, нібито, поступив від директорки магазину.

Також ми розповідали, що у справу про вбивство кота втрутилася прокуратура. Тепер директорці загрожує за скоєне реальний строк за ґратами - правоохоронці відкрили кримінальне провадження за ст.299 КК України. Відтак, посадова особа, якщо вона й справді віддала наказ про вбивство тварини, може провести за ґратами до восьми років.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити