Піарники про Фору й загиблого котика: ви не просто врізалися у штангу - ви знесли ворота

Фахівці з масових комунікацій критикують "Фору" за відмову публічно комунікувати найскандальнішу ситуацію в історії українських супермаркетів: кажуть, що піарникам потрібно терміново вийти в публічний простір та почати лікувати імідж компанії

Фора котик Ірпінь
Компанію "Фора" критикують за її пасивність у питанні комунікування з громадськістю

У Києві набрала розголосу історія про вбивство безпритульного котика за наказом керівниці магазину Фора, що у Ірпені біля столиці. На неї вже звернули увагу правоохоронці, відкривши кримінальне провадження, а "цілий" народний депутат Яценко вимагає швидкого й безкомпромісного розслідування. Але є у цій історії ще один, комунікаційний, аспект: компанія "Фора" відмовляється від притомної комунікації з громадськістю. І це - велика помилка.

"У вас вже не криза, у вас - пизд..ць"

Про комунікацію компанії з громадськістю пише Юлія Чудновець, відома столична піарниця, керівник департаменту зі зв'язків з громадськістю у компанії "Епіцентр К". Вона наводить коментар, який спромоглася за більше, ніж тиждень "народити" компанія "Фора" про ганебний інцидент із власними співробітниками, і пояснює, чому така позиція є заздалегідь програшною.

"З огляду на офіційну відповідь компанії у стилі: "Ми не схвалюємо, проведемо навчання персоналу", мушу сказати відверто: колеги, у вас не криза — вам пизд..ць... Я завжди співчуваю колегам по ринку, бо розумію, що таке справжні репутаційні кризи. Але, рідні, ви не просто "врізалися у штангу" — ви знесли ворота", - зауважила Чудновець у дописі на Facebook.

Чудновець нагадує історію з власного досвіду: зоозахисники зняли на відео, як постачальники привезли до мегамаркету папужок у занизьких коробках. Вона зауважила, що саме так їх і перевозять (у обмеженому просторі пташки не зламають собі крила від стресу), втім, у соцмережах і медіа виникла шалена криза.

"В інформаційному полі була буря - вимагали "свободу попугаям". Це була одна з найжорсткіших репутаційних криз, з якими ми коли-небудь стикалися. Кількість гнівних публікацій і коментарів перевищила всі очікування. Ми розбиралися з цією ситуацією місяць. Співпрацювали з усіма зоозахисними організаціями. І по сьогодні надаємо їм знижки", - зауважила Чудновець, додавши, що усі папужки роз'їхалися по новим родинам цілими й неушкодженими.

Прикметно, що й інші фахівці з PR також задаються питанням про комунікацію "Фори". Так, під дописами компанії на Facebook проєкт-менеджерка, піарниця ГО "Маріуполь у вигнанні" Марія Кутнякова також поставила питання про відсутність притомної реакції на ситуацію.

"Впасти на мороз" і вижити

Власне, уся реакція "Фори" на репутаційну кризу вселенського масштабу вклалася у декілька речень. Та й вони, схоже, що були написані SMM-ником - і пізніше видалені з соцмереж компанії (принаймні, знайти їх у Facebook-акаунті "Фори" Інформатору не вдалося). Але медіа цитують їх у такому вигляді: компанія "висловила співчуття та підтримку людям, що переймаються долею тварин", планують провести для працівників навчання з "етичного ставлення" до тварин - і готові співпрацювати з громадськими організаціями, аби підвищувати стандарти безпеки.

"Ця новина нас дуже засмутила. Ми щиро поділяємо обурення та біль тих, кому небайдужі тварини. Наразі трудові відносини з керуючою магазином розірвано. Остаточну правову оцінку подіям дадуть компетентні органи. Ми ж готові надати всю необхідну інформацію для розслідування", - цитують відповідь "Фори" ЗМІ.

Інформатор звернувся до "Фори" через форму на сайті з інформаційним запитом про ситуацію загалом - ми поставили компанії питання про суть події, майбутнє співробітників, які виконували наказ керівниці магазину, та й саму керівницю (нардеп Антон Яценко оприлюднив інформацію про те, що її, нібито, намагаються залишити на роботі, а сам скандал - "зам'яти"). Втім, на жаль, за цілий понеділок у компанії не знайшли часу, аби написати відповідь нашому виданню чи повідомити її усно, телефоном.

Схоже, що компанія вирішила обрати модель поведінки "впасти на мороз", коли вона не буде реагувати на кризові прояви, сподіваючись, що ситуація "вирішиться сама собою". Але криза ще далека до вирішення: під усіма останніми дописами компанії - у тому числі й чисто рекламними - користувачі залишають сотні гнівних дописів з прокльонами на адресу бізнесу, обіцянками "ані ногою" більше не ступати до магазинів "Фора" та вимогами звільнити співробітників Ірпінського магазину.

"Що у вас з комунікацією? Жодних коментарів про вбивство беззахисної кішки вашою співробітницею. Чи для вас це нормально?" - задається питанням Руслана Козяр з Вінниці. "Чого мовчите про катування й вбивство беззахисних тварин? - Живодери", - дошкуляє компанії Віталія Шуляр з Новомосковська на Дніпропетровщині.

Директорці "світить" до 8 років за ґратами - подробиці справи про вбивство котика

Нагадаємо, ще 8 вересня Інформатор повідомив про шокуючу історію, яка сталася у Ірпені. Там біля магазину "Фора", що розташований у ТЦ Irpin City на вулиці Центральній, співробітники задушили безпритульного котика. Місцеві зоозахисники повідомили, що вбивали тварину жінки просто біля рампи - за допомогою рукавиць і фуфайки. Відповідний наказ, нібито, поступив від директорки магазину.

Також ми розповідали, що у справу про вбивство кота втрутилася прокуратура. Тепер директорці загрожує за скоєне реальний строк за ґратами - правоохоронці відкрили кримінальне провадження за ст.299 КК України. Відтак, посадова особа, якщо вона й справді віддала наказ про вбивство тварини, може провести за ґратами до восьми років.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити