Кличко збирає токсиків: до КМДА може повернутись скандальний екс-посадовець часів Черновецького та Попова

Читать на русском

Одразу з декількох джерел стало відомо про намір міського голови призначити на ресурсну посаду очільника КП Київпастранс чиновника, що раніше вже встиг відмітитись у Києві за часів Януковича, а після Революції гідності повернувся до рідного Харкова, де також керував міським транспортом та засвітився у численних скандалах

Читать на русском
Віталій Кличко токсичні кадрові призначення Київ КМДА транспорт
Євген Водовозов вже колись керував транспортною інфраструктурою Києва, також він був помічником одіозного екс-регіонала Дмитра Святаша

Одразу з декількох джерел стало відомо про намір міського голови призначити на ресурсну посаду очільника КП Київпастранс чиновника, що раніше вже встиг відмітитись у Києві за часів Януковича, а після Революції гідності повернувся до рідного Харкова, де також керував міським транспортом та засвітився у численних скандалах

У понеділок, 1 липня, міський голова Києва Віталій Кличко має намір призначити новим очільником КП "Київпастранс" чиновника, який обіймав схожі посади у Харкові, де втрапив до цілої низки корупційних скандалів. Ще раніше він вже встиг "відмітитись" у Києві, де ще за керівництва столицею Леонідом Черновецьким, а згодом і Олександром Поповим керував Головним управлінням транспорту. Зокрема, наглядав за будівництвом Подільсько-Воскресенського мосту, одного із найбільших корупційних об'єктів столиці. Навіщо Кличкові такий токсичний посадовець, дізнався Інформатор.

Міцний господарник старої закалки

Про ймовірне призначення Водовозова в понеділок написав у Facebook журналіст проєкту "Ісландія" Сергій Грішин. Він нагадав, що, не зважаючи на непублічність прізвища, у "вузьких колах" посадовець відомий, як "міцний господарник" старої закалки.

"Персонаж цікавий. З 2015 до грудня 2023 був заступником мера Харкова з питань інфраструктури. До того при Черновецькому був в КМДА, також був помічником регіонала-втікача Святаша", - додав Грішин.

Про наміри Віталія Кличка переглянути кадрову лінійку на користь "господарників" пише також політолог Тарас Загородній. Він нагадує, що харків'янин Водовозов зробив карколомно швидкий кар'єрний зліт. І припускає, що причиною тому могли стати корупційні оборудки - у причетності до них посадовця не раз звинувачували громадські організації та журналісти-розслідувачі.

"Євген Водовозов починав працювати у МакДональдзі (нічого поганого у цьому не бачу). Далі – різкий, як зараз кажуть, "соціальний ліфт" від касира "Мегабанку" до радника мера Харкова і керівника управління транспорту та зв’язку КМДА. Тут якісь дивні метаморфози, але це питання до правоохоронних органів", - пише Загородній.

Цікаво, що в офіційних біографіях про свій "київський" період Водовозов воліє не згадувати. Але достеменно відомо, що, почавши працювати на адміністративних посадах ще за часів Леоніда Черновецького, посадовець досяг розквіту після приходу до влади Віктора Януковича. Нагадаємо, тоді центральна влада пішла на пряме протистояння з мером Києва, розділивши посади мера (ним залишили Леоніда Черновецького, який згодом здався і покинув Україну) та голови КМДА - на неї призначили свою людину, колишнього мера Горішніх Плавнів (стара назва - "Комсомольськ") Олександра Попова.

Доповідав про Подільсько-Воскресенський міст ще чиновникам Азарова

Зокрема, у квітні 2011-го, коли Попов вже повноцінно обійняв посаду голови КМДА, Євген Водовозов супроводжував його разом з тодішнім міністром регіонального розвитку, будівництва і ЖКГ Віктором Тихоновим до Подільсько-Воскресенського мосту. Тоді Тихонов вислухав доповіді та доповів керівникові, Миколі Азарову, що споруду можна буде завершити до 2013 року (через корупційні оборудки строки постійно посувалися і, зрештою, міст досі не зданий).

Після Революції Гідності та падіння режиму Януковича Водовозов повернувся до рідного Харкова, де мав непогані стосунки з міським головою Геннадієм Кернесом. Там він дуже скоро, в лютому 2015-го, став заступником міського голови, радником та головою міського департаменту транспорту і зв'язку. А депутатом Харківської облради від Блоку Кернеса "Успішний Харків" Водовозов є й досі.

А от звільнився з посади заступник мера вже за іншої влади й під час нищівних ударів російських ракет по Харкову. Його заяву чинний мер, Ігор Терехов, підписав вже з 1 грудня 2023 року. Своє бажання піти посадовець пояснив сімейними обставинами.

"Не виключено, що сімейні обставини владнались і Водовозов вирішив повернутись на посаду в КМДА. На мою думку, влада Києва має звернути увагу на цю ситуацію. Таке призначення може привести до нових скандалів, запитань від киян та членів ТСК Верховної Ради по Києву", - прогнозує Загородній.

Навіщо це Кличкові: "підпорка" для Усова чи новий кадровий набір

Навіщо Віталію Кличку такий токсичний посадовець - питання цікаве. По-перше, саме Дептранс і КП "Київпастранс", як його складова, є розпорядником "живих" коштів, які місто отримує щоденно від продажу квитків за проїзд у міському транспорті. Йдеться про значні суми, а також про чималі закупівлі для підтримання автобусів та тролейбусів в робочому стані - господарство у КП величезне.

А харківські антикорупціонери якраз і закидають Водовозову участь в оборудках, що пов'язані з тендерами та роботою міського транспорту. Зокрема, з приводу ремонтів трамвайних переїздів, коли умови тендерів були нібито виписані під компанії з оточення міського голови Харкова, про що повідомляли антикорупційні журналісти.

По-друге, Кличко явно дав "зелене світло" для переформатування керівництва транспортною системою столиці. Днями Інформатор писав про високу ймовірність створення Департаменту міської мобільності, якому можуть передати від Дептрансу не лише контроль над міськими парковками чи системою організації дорожнього руху, але й міські транспортні КП - Київпастранс та Київський метрополітен. Зважаючи, що "департамент-монстр" будується під заступника Кличка, Костянтина Усова і за його пропозицією, не виключено, що міський голова хоче "підстрахуватися" та робить для Усова чиновницьку підпорку у вигляді досвідченого Водовозова.

Зрештою, є й третя версія. Зважаючи на наявні кримінальні провадження щодо низки осіб з оточення Віталія Кличка та токсичність команди навіть на рівні заступників, міський голова має потребу в проведенні замін. А "лава запасних" у Києві виявилася надто короткою: більшість з місцевих "міцних господарників" або вже втрапила у корупційні історії, або не згодна співпрацювати з Кличком з політичних мотивів.

"Ясно, що КП - не його (Водовозова - Ред.) рівень. За 2-3 місяці призначать керівником Дептрансу, ну а там може і заступником голови КМДА", - прогнозує Сергій Грішин.

Майбутнє департамента-монстра у КМДА та як Кличко паркує цінні кадри

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у КМДА створюється новий департамент, відповідальний за транспорт. За задумом, він не дублюватиме функції вже існуючого Департаменту транспортної інфраструктури (т.зв. "Дептрансу"), а займатиметься моделюванням і плануванням. Але отримає низку дуже ресурсних повноважень, зокрема, йому можуть передати КП "Київський метрополітен" і КП "Київпастранс". А це вже перетворить його на "департамент-монстр".

Ще раніше ми писали про те, що Віталій Кличко призначив тимчасовим керівником КП "Автотранспортне підприємство КМДА" Дмитра Рахматулліна. Посадовець відомий численними скандалами на попередній посаді очільника інспекції з паркування. А "вишенькою на торті" були звинувачення від правоохоронців щодо неправомірності завищення ціни за евакуацію автомобілів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.