В Київраді планують створити новий рекреаційний маршрут зі стоянкою для авто. Проте кияни говорять, що ділянка, на який має з’явитися парковка, у зоні підтоплення.
В суботу, 4 листопада, з 10.00 до 11.00 під стінами КМДА пройде черговий мітинг проти некритичних витрат під час війни. Це не перша акція киян, які вимагають перенаправляти кошти з ремонтів скверів чи переукладання бруківки на потреби військових частин.
Цього разу активісти виступають проти фінансування будівництва багаторівневого паркінгу у зоні підтоплення на вулиці Прирічній біля Оболонської набережної. Територія, на якій планується будівництво, цього року постраждала від водопілля. Тому майбутню стоянку вже охрестили «аквапаркінгом».
Ось три основні вимоги активістів:
Ділянку під стоянку передали рішенням Київради у квітні 2023 року КП «Житлоінвестбуд-УКБ». За 120 мільйонів гривень там має з’явитися паркінг, який також можна буде використати як укриття.
В міськраді необхідність такої стоянки пояснювали тим, що десь мають залишати свої авто гості нової зони відпочинку. Мова йде про парк «Наталка», Оболонську набережну та острів Оболонський. У лютому цього року стало відомо, що на будівництво пішохідного мосту на Оболонський острів Київ отримав близько 20 млн грн від Метрополії Великого Парижа.
Однак кияни проти рішення будувати паркінг у зоні регулярного підтоплення.
«Ми знайшли наукову роботу «Оцінка водного режиму і пропускної здатності верхньої ділянки канівського водосховища в умовах інтенсивної урбанізації» за авторства Дубняка Сергія Сергійовича — українського гідролога, кандидата географічних наук, доцента Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Вона підтверджує, що будувати паркінг у зоні регулярного підтоплення – це абсурдне рішення!», - написав автор петиції Гліб Антоненко.
За його оцінкою, згідно зі ст. 58 Земельного кодексу України такі території (прибережно-захисні смуги, болота, гідротехнічні споруди та канали) відносяться до земель Водного фонду. Землі Водного фонду, прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.
Тому активісти просили мера Києва Віталія Кличка скасувати рішення про будівництво парковки та створити парк без «стоянки-укриття». Цю ініціативу підтримало понад 6 тисяч киян. І в червні цього року Кличко дав відповідь – відмовлятися від парковки в Київраді не планують.
«Зазначена земельна ділянка не потрапляє в межі прибережної захисної смуги, - написав очільник міста. - Враховуючи суспільну значимість порушених в електронній петиції питань та актуальний суспільний запит, підтримую електронну петицію № 12015 у частині опрацювання питання розширення мережі паркінгів у місті Києві, проведення подальших консультацій з громадськістю».
Загалом спірну ділянку передали 20 квітня, а до цього, 17 квітня КП "Житлоінвестбуд-УКБ" уклало угоду на створення проєкту «аквастоянки». За документ мали заплатити 1,5 млн грн.
Нагадаємо, що у столиці є паркінги, проте не всі хочуть платити та залишають машини на узбіччі доріг, тому що це було безоплатно.
«Вільний паркінг (тариф - всього 60 грн година) і запаркована велосмуга - вул. Князів Острозьких. Проблеми з паркінгами в Києві немає! Є проблеми з лосями, які порушують, не хочуть платити за паркування та ще намагаються качати права», - йдеться у повідомленні громадської організації «Пасажири Києва».
Там вважають, що за таких умов «витрачати ще 120 мільйонів з бюджету міста на паркінг на Оболоні взагалі є абсурдом».
Інформатор писав, що у вересні біля КМДА пройшов мітинг проти скандальних закупівель, а будівлю облили червоною фарбою.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.