Кияни вимагають заборонити прокат електросамокатів у столиці

Статистика ДТП за їхньої участі зростає, а прирівнювання двоколісних до транспортних засобів не спонукало користувачів вивчити правила дорожнього руху

електросамокат ДТП дорожній рух
Заборона їздити по тротуарах призвела до збільшення аварій із самокатами на дорогах

На сайті Київської міської ради з’явилася петиція із вимогою заборонити надання послуг із прокату електросамокатів у Києві. Головний аргумент - велика кількість ДТП за їхньої участі, до того ж, у столиці стрімко зростає кількість аварій з потерпілими. А керманичі самокатів або сами потрапляють під колеса автівок, або збивають пішоходів.

На думку автора петиції, причина в тому, що користувачі, що орендують самокати, ігнорують правила дорожнього руху та безпеки. І простіше заборонити прокат, ніж чекати, коли кияни вивчать ці правила. Зазначимо, що це не перша спроба прибрати електросамокати з вулиць столиці - після загибелі пішохода, якого збив на тротуарі керманич самоката у серпні 2022 року, кияни вже вимагали заборонити прокат. Але це нічим не закінчилося, адже мова йде про великі гроші та успішний і перспективний бізнес - ринок електросамокатів лише зростає, а самі вони перетворилися на важливий елемент міського життя. 

Щодо безпеки “самокатного руху”, її б мало поліпшити прирівнювання електричних двоколісних до транспортних засобів, яке було прийнято на законодавчому рівні навесні 2023 року. Нові правила передбачали наступне:

  • заборону їздити по тротуарах на електросамокатах і гіроскутерах;
  • їхати слід якомога правіше проїзною частиною;
  • не керувати електротранспортом в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
  • користуватися світловідбиваючими елементами;
  • їздити в шоломі, використовувати інші засоби безпеки.

І, звісно, орієнтуватися у правилах дорожнього руху та дотримуватися їх. Але ж кількість ДТП за участі самокатів в Україні лише зростає: за даними платформи «Опендатабот», станом на липень 2024 року в судовому реєстрі було 111 адміністративних та 22 кримінальні справи через ДТП з електросамокатами. Найбільшу кількість ДТП за їхньої участі було зареєстровано у 2023 році - 36 адміністративних та 10 кримінальних справ. Однак за півроку 2024-го відкрито більше кримінальних справ, аніж за весь 2021 рік. 

У Києві обмежили швидкість: перелік вулиць, де більше не можна ганяти 80 км/год

Нагадаємо, Інформатор писав про те, що з 1 листопада на восьми ділянках Києва вводяться нові обмеження швидкості. Тепер на низці вулиць дозволено їхати не більше ніж 50 км/год. За перевищення встановлених обмежень швидкості руху більше як на 20 км/год водіям загрожує штраф у розмірі 340 гривень.

Також ми писали, що за 9 місяців 2024 року Київ за кількістю ДТП посідає третє місце в Україні із показником 1628 аварій. Якщо порівнювати з аналогічним періодом 2023 року, загальна кількість ДТП на дорогах столиці збільшилася на 13%. При цьому статистика аварій з тілесними ушкодженнями зрозла на 11,2%. Проте випадків загибелі людей стало менше на 7,4%. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube
Київ