Кияни проти маршруток: з вулиць вимагають прибрати металобрухт та спадщину дев'яностих

У черговій петиції до міської влади кияни просять замінити неекологічний та некомфортний транспорт трамваями й автобусами на електричній тязі

Маршрутки пасажири зупинка Київ
Кияни просять замінити маршрутки більш зручним та екологічним транспортом. Фото: Вечірній Київ

Кияни звернулися до міської влади із петицією про необхідність заборонити у столиці один з видів транспорту. Йдеться про маршрутки, які у відозві назвали "спадщиною 90-х років". Натомість пропонують випустити на маршрути сучасні трамваї та автобуси на електричному ходу.

Петицію про заборону маршруток зареєстрували на сайті Київради 23 червня 2025 року. Її автор, Олександр Волтарніст, зауважив, що саме зараз, на його думку, настав час відмовитись від неекологічного та непрозорого транспорту, який він називає "металобрухтом", на користь рухомого складу комунального підприємства.

Серед аргументів, чому місто має позбавлятись "спадщини 90-х років", Валторніст наводить декілька. Зокрема, умови перевезення: у більшості маршруток, каже він, не увімкнені, або й взагалі відсутні кондиціонери. Стан транспорту жахливий, а водіїв "ніхто не перевіряє" (це не зовсім так - кожен з водіїв зранку проходить професійний медогляд, без цього їх не допускають до маршруту - Ред.)

Також автор петиції зауважує, що водії не дотримуються стандартів обслуговування (бодай у питанні чітких графіків курсування транспорту) й комунікації з пасажирами. Готівка, отримана власниками транспорту, не обліковується, адже в рухомому складі відсутні валідатори й не видаються квитки, що веде до несплати податків. Крім того, автор відозви стверджує, що у Києві не проводять відкриті конкурси на право займатися перевезеннями.

Закиди щодо стандартів обслуговування, до речі, цілком резонні - у Києві періодично спалахують скандали через недотримання прав військових. Так, у березні 2025-го керманич громадського транспорту відмовився везти пасажира у військовому однострої на милицях за його службовим посвідченням. У підсумку водія звільнили - але вже після того, як у ситуацію втрутилася Укртрансбезпека.

А у середині лютого ми розповідали, що у Києві лише за один день сталося два скандали, пов'язані зі зневагою до військовослужбовців. Водій маршрутки відмовився везти військовослужбовицю по посвідченню - ще й зробив так, що жінка впала долі на брудну підлогу автобуса, а потім... обізвав її "п'яним бидлом".

За дві доби, що минули з моменту реєстрації петиції, її вже підписали понад 200 киян. Відтак, є шанси, що за два місяці, а рівно стільки дають відозві, аби вона набрала 6 тисяч підписів, - звернення підпише достатня кількість респондентів, і його повинна буде розглянути міська влада.

Як з маршрутів поступово зникатимуть жовті "Богдани", і чому в автобусах не буде валідаторів

Нагадаємо, ще у листопаді 2024 року Інформатор писав, що з київських маршрутів поволі зникатимуть жовті маршрутки "Богдан А-092". Вже зараз сотні цих мікроавтобусів продаються на електронних торговельних майданчиках: їх виставляють за ціною у 4-10 тисяч доларів (залежно від стану), а самі підприємці-власники кажуть, що транспорт заміняють на більш комфортабельний за вказівкою міських чиновників. Ті ж машини, які ще їздять Києвом, поступово виводитимуть та відправлятимуть в регіони.

Також ми повідомляли, що у Києві цілком реально запровадити безготівкову оплату в маршрутках до кінця 2025 року. Про це, нагадаємо, просять у численних петиціях київські пасажири. Втім, є головна умова - це згода самих перевізників на вихід з виключно готівкової форми розрахунку з пасажирами. А от тут можуть бути проблеми, адже, як показав експеримент, проведений у маршрутках Києва у 2023 році, транспортники не надто зацікавлені у "виході з кешу".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити