Киянці нарахували штучний борг за споживання холодної води - що вирішив суд

Читать на русском

У Київводоканалі звинуватили клієнтку в ігноруванні зобов'язання по передачі фактичних показань приладів обліку води

Читать на русском
Суд Києва
Жінка через суд вимагає Київводоканал скасувати борг за холодну воду

У Київводоканалі звинуватили клієнтку в ігноруванні зобов'язання по передачі фактичних показань приладів обліку води

Жінці лише за грудень нарахували сплату майже за 60 куб.м води, в той час, як норма споживання за цілий рік 54 куб.м. Вона вимагає Київводоканал скасувати нарахований штучний борг за споживання холодної води. Однак там заявляють, що формували рахунки на сплату за спожиті послуги з врахуванням середніх показань. 

Про це вказується у рішенні Деснянського районного суду Києва. З грудня 2020 року жінка є власницею квартири та споживачем послуг з централізованого постачання холодної води. Лише за грудень 2020 року Київводоканал нарахував їй сплату майже за 60 куб.м води, в той час, як норма споживання за цілий рік 54 куб.м, а соціальна норма (для пільговиків) лише 28,8 куб.м. 

Ще у 2019 році під час обстеження квартирних приладів обліку водопостачання жінці надали припис - попередження про проведення до 19.12.2019 року повірки лічильника холодної води у зв'язку з закінченням ще 15.05.2019 року 4-х річного терміну від дня попередньої його повірки. Вона вирішила не робити повірку лічильника і прийняти те, що її лічильник знімуть з обліку та згідно із п. 11 правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, нараховуватиметься плата як для споживача, квартира якого не обладнана засобами обліку. 

Згодом жінка побачила, що лічильник холодної води працює швидко при перекритих кранах, тому поїхала до АТ "Київводоканал" для того, щоб залишити заяву на розпломбування лічильника та його заміни у зв'язку з його аварійним станом, оскільки у неї на той час був інший повірений лічильник і домовленість з сантехніком на його установку.

Розпломбування аварійного лічильника перед демонтажем здійснили 18.11.2020 року через добу після подання заяви. 25.11.2020 року за заявою жінки встановили лічильник, який опломбували та поставили на облік, але копії актів їй не надали. Після демонтажу старого не повіреного лічильника і постановки 25.11.2020 року на облік повіреного, вона отримала повідомлення - рахунок на оплату послуг за листопад 2020 року, в якому вказано номер старого аварійного лічильника. Згідно із рахунком, переплата станом на 01.12.2020 року становила 9,78 куб.м. води. В січні 2021 року надійшло повідомлення - рахунок на оплату за грудень 2020 року, в якому був вказаний номер встановленого повіреного та прийнятого на облік лічильника, однак замість об'єму споживання у розмірі 0,00 куб.м., був встановлений майже річний об'єм споживання у розмірі 50, 00 куб.м. води.  

"У грудні 2020 року по особовому рахунку жінки фахівець ПрАТ "АК "Київводоканал" вніс показання за фактично спожитий об'єм споживання по приладу обліку холодної води 50 м3 згідно з актом демонтажу від 25.11.2020 року, який складений в присутності представника ПрАТ "АК "Київводоканал" та жінки, з яким вона ознайомлена під підпис. Оскільки нею продовжувалось ігнорування зобов'язання по передачі фактичних показань приладів обліку води товариство формувало рахунки на сплату за спожиті послуги з врахуванням середніх показань. Таким чином заборгованість виникла після заміни квартирних приладів обліку води після того, як було внесено в облікову базу товариства фактичні показники заміненого засобу обліку холодної води на новий по особовому рахунку різниця яких з попередніми склала 50м3 об'єму споживання, за які у грудні 2020 року було проведено нарахування у сумі 1 087 гривень", - заявили у Київводоканалі. 

Що вирішив суд? 

Позов жінки задовольнили частково. Нарахований за грудень 2020 року об'єм споживання холодної води в розмірі 50,0 куб.м. визнали безпідставним та скасували. Розрахунковий департамент приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал" зобов'язали перерахувати оплату спожитої холодної води за період з 19.12.2019 року до 25.11.2020 рік.

"Працівники Київводоканалу некоректно сформували повідомлення - рахунок на оплату послуг за грудень 2020 року за централізоване постачання холодної води та водовідведення безпосередньо з об'ємом споживання холодної води за вказаний місяць в розмірі 50,0 куб.м при нульовому показнику споживання, виходячи з попередніх та поточних показників самого лічильника, що вказані відповідачем у даному рахунку", - наголосили у суді. 

Тим часом експерт Павло Авдокушин розповідає про перегін метро Либідська - Деміївська. Тунель заповнюється водою під час ремонту? 

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.