Київський автобусний маршрут № 109 затестили в години пік: що з цього вийшло

Читать на русском

Чому громадським транспортом у Києві неможливо користуватись

Читать на русском
Київ, громадський транспорт
Графік і реальний рух громадського транспорту рідко збігаються

Чому громадським транспортом у Києві неможливо користуватись

109-й автобус — це зручний маршрут, який допомагає без пересадок дістатися з таких густонаселених районів, як Позняки і Березняки, до центру на Правому березі. Журналісти Texty.org.ua простежили за автобусним маршрутом № 109 і затестили його в години пік. Що з цього вийшло?

Графік і реальний рух транспорту рідко збігаються

Для моніторингу за автобусом використовували дані Київпастрансу. Також журналістка видання сиділа на зупинці й моніторила, чи збігаються дані із застосунку EasyWay (який також використовує дані Київпастрансу) з реальним часом прибуття автобуса на зупинку.

Що виявилося? Якщо коротко, то за допомогою застосунку незручно моніторити рух транспорту. Дані з EasyWay і реальний рух транспорту рідко збігаються. Навіть в обідню перерву, коли в місті немає заторів, автобус доводиться чекати дуже довго — більше ніж пів години.

У застосунку EasyWay у розкладі автобуса зазначено, що чекати транспорт на зупинці треба 20–40 хвилин. Насправді ж автобус за пів дня тільки один раз приїхав на зупинку через 20 хвилин після попереднього.

Найчастіше на нього доводилося чекати понад пів години. Більшість автобусів прибували через 32–35 хвилин після попереднього, а один раз довелося чекати 40 хвилин. І хоча це за розкладом, це занадто довго, щоб стояти й чекати на зупинці.

Позначки в застосунку EasyWay трохи відстають від реального руху автобуса. Якби пасажири орієнтувалися на застосунок, то, найімовірніше, не встигли б сісти на автобус і змушені були б чекати ще пів години, а то й 40 хвилин на наступний.

Чому автобуси не встигають за графіком?

На це питання відповів водій автобусу, з яким поспілкувалися журналісти видання.

Найбільше проблем, за його словами, на мосту Патона зранку, коли люди прямують на роботу. Там немає окремих виділених смуг для громадського транспорту, тож автобуси на цій завантаженій ділянці мають стояти в заторі з приватним транспортом.

Ще одна причина — відсутність культури водіння в Києві. Водій показав на машину, що запаркувалася просто перед поворотом і заважатиме довгим автобусам тут розвертатись.

“Он водій машини пішов собі по картопельку фрі, і як мені розвертатися? Ну ось же ліворуч від нас облаштований паркінг. Не розумію, у чому проблема стати там, де треба”, — бідкається водій автобуса.

Журналісти надіслали запит у Патрульну поліцію, щоб дізнатися, чому поліцейським не вдається врегулювати це питання. У Патрульній поліції відповіли, що, хоча її працівники можуть здійснювати контроль за дотриманням водіями машин правил паркування, це не їхня пряма компетенція.

“Притягнення до адміністративної відповідальності водіїв, які порушили правила паркування, зокрема на смузі для руху громадського транспорту, покладається на працівників управління (інспекції) з паркування КМДА”, — зазначили в Патрульній поліції.

Що відповіли в КМДА на запит журналістів

Журналісти надіслали запит у КМДА, щоб дізнатися, чи планує місто розширювати систему смуг громадського транспорту. Наступне питання — чому трекер на автобусах працює некоректно? Також звернулися до КМДА із запитанням, чи збираються вони збільшувати кількість транспорту на цьому маршруті.
Ось що повідомили в департаменті транспортної інфраструктури КМДА:

  1. Наступну смугу громадського транспорту обіцяють облаштувати на вулиці В. Чорновола у весняно-літній період 2024 року.
  2. Кількість автобусів на маршруті № 109 департамент збільшуватиме, лише якщо зросте пасажиропотік. (Забитий автобус у годину пік, очевидно, не рахується. — В.П.)
  3. У департаменті зазначили, що роботу GPS-трекерів контролюють і оперативно відновлюють. (Хоча наші дані показують, що це не так. Відстежувати транспорт рекомендують на сайті Київпастрансу в застосунку “Транспорт online”, цей ресурс використовує ті самі дані, що й EasyWay.)

Загалом у КМДА розуміють, що громадський транспорт столиці потрібно розвивати. Восени 2021 року мер Києва Віталій Кличко презентував концепцію транспортної та паркувальної політики міста. Тоді він заявив, що в столиці треба віддавати перевагу громадському транспорту — це допоможе розвантажити дороги від заторів.

Втім, це лише заяви. Облаштування виділених смуг незрівнянно дешевше за нові автомобільні розв'язки. Також місто затримує випуск на маршрути громадського транспорту, які безплатно передають столиці західні партнери.

Які журналісти зробили висновки

Маршрут № 109 уособлює більшість проблем громадського транспорту в Києві. Пів години очікування на зупинці, неможливість точно передбачити, коли приїде автобус, і все це заради дискомфортної поїздки в забитому салоні зі сварками з іншими пасажирами.

Усе це стимулює людей пересідати в приватні автівки, пересуватися містом на таксі чи користуватися маршрутками (крім того, що це незручний і неінклюзивний транспорт, він ще й шкодить розвитку громадського транспорту).

Або 109-й автобус мав би ходити частіше, щоб пасажирам не доводилося чекати на зупинках 30–40 хвилин, або Києву треба налагодити систему моніторингу транспорту, щоб пасажири могли підлаштувати свій графік до прибуття автобуса на зупинку.

Ще одне рішення, яке допоможе зробити пересування містом на громадському транспорті комфортнішим, — збільшити мережу окремих смуг для громадського транспорту, а також стежити за тим, щоб водії приватного транспорту не займали наявні смуги. Усе це, звісно, має йти в комплексі з поліпшенням системи громадського транспорту, щоб стимулювати власників машин користуватися в години пік комунальним транспортом.

Є ще одна проблема громадського транспорту Києва, яку вперто ігнорує місцева влада. Столиця — одне з небагатьох міст України, де комунальний транспорт зупиняється під час повітряної тривоги (ще два міста, де так роблять, — Хмельницький та Івано-Франківськ). За даними ГО “Пасажири Києва”, столиця втратила приблизно 2,4 млрд грн бюджетних надходжень від простою громадського транспорту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.