При міському Департаменті з питань промисловості та підприємницької діяльності проводять робочі групи, на яких напрацьовують нові правила проведення ярмарків: є ідея забрати функцію в "профільного" КП та запропонувати її приватному бізнесу через прозорий механізм
У Києві вже майже півроку розглядають питання про створення нового порядку проведення ярмарків. Їх організовують поки за діючими правилами - і, кажуть, що у зміні порядку не надто зацікавлені ключові "гравці" з міської влади. Втім, корупційні ризики надто великі, бо йдеться про мільйонні прибутки, відтак, зміни все ж будуть проведені громадою Києва.
Про розробку нового порядку проведення ярмарків у Києві розповів голова Громадської ради при КМДА Геннадій Кривошея. За його словами, нині ситуація у цій сфері не найкраща. Після того, як функцію з організації ярмарків передали від КП "Київська спадщина" до КП "Світоч", ярмарками, каже, почали цікавитись навіть ті "тіньові гравці" у міській владі, хто ніколи не був до них дотичний.
"Ярмарками займаються майже всі. Навіть новопризначений два місяці тому перший заступник, також активно почав цікавитись ярмарками. А результатів роботи поки немає - це й зрозуміло, самий сезон", - зауважив Кривошея у дописі.
Тим часом, у Києві готують і нові правила для проведення ярмарків. При Департаменті промисловості та розвитку підприємництва КМДА створена спеціальна робоча група, яка їх напрацьовує. Кривошея пропонує ключову: запуск ярмарків через Prozorro.Продажі. Зараз у місті використовують цей механізм для розподілення місць під торгівлю з МАФів, відтак, він вже показав свою ефективність і знизив корупційні ризики.
"Необхідно забезпечити відкритість вибору оператора ярмарок, гроші тільки в бюджет та можливість проведення ескперименту в декількох районах Києва", - каже Геннадій Кривошея.
Йдеться не про продаж торговельних місць на ярмарку (бо фермеру з-під Броварів чи з Василькова годі буде й розібратись у хитрому механізмі), а про розподілення самого права проводити ярмарки. У Громадській раді пояснюють: з якихось причин ті комунальні компанії, що проводять їх зараз, показують невелику ефективність, секретар Громради Євгеній Слісаренко наводить цифру "ефективності" у 700 тис грн. на рік з одного підприємства.
"Місця для учасників не будуть продаватися через Прозорро.Продажі. Пропонується передавати право організації ярмарків, зараз організатор - КП "Світоч". Чому не може приватний бізнес виступати організатором?" - зауважує Слісаренко у коментарях.
На робочій групі, що її проводять у КМДА, ведуть консультації з командою Прозорро. Кривошея каже, що "профільний" заступник міського голови, Олег Куявський, та директор "промислово-підприємницького" Департаменту Олег Тимошенко ініціативу вже підтримали. Відтак, після напрацювання ідеї щодо ярмарків, її запропонують Київраді для голосування.
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав, що кількість штатних працівників КП "Київська спадщина", в якого забрали можливість проводити ярмарки у Києві, скоротилася у 3 рази. Так, ще у 2023 році на КП працювали 12 людей, наступного року їхня кількість збільшилася до 15 співробітників. А вже у 1 півріччі 2025 року ця цифра скоротилася на дві третини, до усього п'яти осіб.
Раніше ж ми повідомляли, що ярмаркам у столиці пропонували "піти в онлайн" - шляхом створення електронної платформи з модулем, де можна буде побачити детальну інформацію про кожного з продавців. У ній учасники заходів могли б швидко подавати заявки, та доступ до схем розміщення об'єктів торгівлі, дізнатися про кількість торговельних місць, групи товарів тощо.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.