Колишні одноповерхові "будиночки для автівок" за останні 10-15 років розвинулися у самобутню архітектуру: цілі квартали таких споруд тягнуться вздовж міських залізничних колій, ще й коштують чималих грошей
На вулиці Козелецькій у Солом'янському районі Києва зі звичайних гаражів, зведених бозна-коли біля самих залізничних колій, зросли самобуди-фавели. Стиль суто київський: будівлі на три, чотири і навіть п'ять поверхів зведені з газоблоків, а більшість ще й зберегли "історичну" функцію - себто, на першому поверсі таки можна припаркувати своє авто. На верхніх поверхах власники облаштували як звичні для таких споруд відпочинкові зони з сауною й більярдом, так і справжні квартири для проживання, чи й здачі в оренду.
Світлиною з вулиці Козелецької поділився із Facebook-спільнотою Кирило Степанець, відомий київський дигер, сталкер та краєзнавець. Він досить іронічно описує новий "житловий" мікрорайон, що виріс за останні десятиліття у тихій місцині, ніби "затиснутій" між київськими Ґалаґанами й Відрадним житловим масивом. Мовляв, поряд - зелена зона, зупинка міської електрички у прямому доступі, а неподалік проходить центральний проспект столиці.
"Є власні магазини та кавʼярні. Унікальна можливість жити в одному приміщенні з улюбленою автівкою. Діє державна програма кредитування "єГаражність", - кепкує києвознавець із власників "супержитла".

Всередині таких споруд їхні власники зазвичай облаштовують "чоловічі зони": це і сауни чи бані, і більярдні кімнати, чи місця для відпочинку з друзями. Втім, у таких "потужних" будівлях вже цілком можна створювати й квартири - наприклад, для здачі в оренду. Цікаво, що, за словами дописувачів під постом Кирила Степанця, всередині деяких споруд, окрім електрики, є й водопостачання (а значить, і водовідведення) - тобто це цілком готові для проживання приміщення.
А ще, кияни жартують: мовляв, такі будиночки є кращим виходом з житлової ситуації у столиці. Мають унікальний дизайн, незалежне опалення, низьку висотність (під час знеструмлення не треба дертися на 20-й поверх). Крім того - непогану транспортну доступність, бо розташовані за крок від бул. Вацлава Гавела, а неподалік є ще й ст.м. "Берестейська". Ще й є прикладом "ревіталізації" занедбаних промзон - бо дійсно розташовані у старій столичній "промці".
Насправді ж, усі такі будиночки-фавели є незаконними спорудами, бо виросли на місці тимчасових малих архітектурних форм - гаражів. Втім, власників це не спинило: за останні 10-15 років старенькі, ще радянської доби, "домівки для автівок" знесли, а замість них звели міцні споруди, поверх яких надбудували вже чималі будівлі. В деяких з них ми нарахували по 5 поверхів (і ще не факт, що немає підземних рівнів).
Крім того, усі будиночки на вул. Козелецькій незаконні через недотримання відстані до залізничних колій. Йдеться про санітарно-захисну зону, що в Україні складає 100 метрів. Втім, оскільки нині Києву не до дотримання законності щодо таких "дрібниць", споруди й надалі продовжують стояти у тихому місці.
Цікаво, що деякі з цих будиночків виставляють на продаж - і за цілком серйозними цінами. Так, у оголошенні про продаж триповерхового гаража по вул. Козелецькій, 2А стоїть цінник у майже чверть мільйона доларів. Споруду площею у 621 "квадрат" продають, як СТО, склад чи навіть хостел - над першим поверхом там надбудовані ще два з "вільним призначенням".
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що фахівці з архітектури розшукали найхимерніший самобуд у Києві. Це 4-поверхова будівля у Оболонському районі столиці, що розташована на самому краєчку міста. З виду вона настільки химерна, що усі її численні балкончики й добудовані у різні часи форми виглядають навіть органічно. А називають її красивим словом "київський вернакуляр".
А ще, ми розповідали, що на вулиці Прорізній у самому середмісті Києва продається гараж, що є, напевно, найдорожчим у столиці. Це звичайна споруда площею 28 "квадратів", з облицюванням фасаду "під цеглу" й пафосними ролетними воротами. Але просять за неї, як за трикімнатну квартиру у віддаленому "спальному" районі міста: 1 кв.м стане покупцеві у 3,5 тисячі доларів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.