Споруда має незвичну конструкцію: її опори з розгалуженнями у вигляді напіварок зчеплені одна з одною за допомогою вантової арматури, яка перебуває у геть поганому стані й потребує заміни
На мосту Метро у Києві почали важливий та відповідальний етап ремонту. Будівельники встановлюють підтримуючі арочні конструкції, що мають зберігати цілісність споруди під час подальших етапів реконструкції. Такі роботи необхідно виконати, бо міст має особливу, експериментальну, арочну конструкцію - і його укріплення також є технічно унікальним процесом.
Про початок унікального етапу ремонту Метромосту у Києві, встановлення підтримуючих арочних конструкцій, розповіли у КМДА. Фахівці зауважили, що міст, зведений у 1965 році, має рідкісну аркову конструкцію з попередньо напруженим армуванням. Саме тому його укріплення – особливо складний і технічно унікальний процес.
У КМДА виклали світлину, на якій видно, як буксир штовхає по Дніпру плавучий пірс із встановленою на нього важкою й довжелезною арочною конструкцією. Надалі його заводитимуть просто під міст, а тоді - встановлять у проєктне положення, кажуть у міській адміністрації столиці. Також там зауважили, що будівельники вже занурили 160 паль у річище Дніпра на глибину до 30 метрів.
"Ці конструкції посилять міст, збережуть його історичний вигляд і подовжать безпечну експлуатацію щонайменше на 20 років. Після завершення протиаварійних робіт стартує реставрація з пристосуванням", - додали у КМДА, поточнивши, що рух автомобільного транспорту та потягів метро мостом поки не перекриватимуть.
Зазначимо, що плани з відновлення мосту метро в міської влади є вже давно. Ще у січні 2024-го Інформатор писав про те, що стан споруди є аварійним, а головною проблемою для її відновлення є... охоронний статус пам'ятки місцевого значення. Через нього будівельникам заборонено змінювати зовнішній вигляд моста із застосуванням сучасних технологій.

Як розповідав нам інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, ціна ремонту моста, що перебуває на балансі КК "Київавтодор" і є надвеликим об'єктом (ще й відноситься до "позакласних" мостів) була б надзвичайно великою навіть для Києва. Але рішення проблеми знайшли: головним замовником ремонту буде Державне агентство з відновлення та розвитку інфраструктури (колишній "Укравтодор"), хоча міст і не буде передаватися на його баланс, а залишиться у власності міста. А от з охоронним статусом ситуація буде більш складною.
"Просто за новітніми технологіями відновлювати не можна, змінювати зовнішній вигляд - також. Відтак, (станом на січень 2024-го - Ред.) вже почали розробляти проєкт тимчасових заходів: буде влаштована підпірна система, що буде його тримати. Можливо, це буде схожим на конструкцію під Подільсько-Воскресенським мостовим переходом (під його частиною, що будувалася над руслом Дніпра), тобто, потужні труби будуть забиватися в ґрунт в руслі (Дніпра), і вони підпиратимуть усю цю конструкцію", - розповідав Інформатору Авдокушин. При цьому конструкції розраховуються таким чином, щоб зберегти судноплавство Дніпром у цьому місці.
Цікаво, чи перекриватимуть міст для ремонтних робіт - коли їх, звісно, таки почнуть (бо роботи зі зведення самих лише підпірних конструкцій, судячи з інформаційного стенду, триватимуть до літа 2026-го). На думку Авдокушина, це малоймовірно принаймні найближчим часом, хіба що для нетривалих робіт. Взимку 2024-го інфраструктурний оглядач зазначав у коментарі Інформатору, що проєктувальники повідомляли йому про плани з підпирання лише основної споруди мосту. А стан другого ярусу (власне, естакада метро) на сьогодні побоювань не викликає.
"Міст має дуже незвичну будову: "прогонів" у звичному сенсі в ньому немає, а його арки насправді є опорами, які мають розгалуження у вигляді напіварок. Таким чином, напіварки однієї опори напряму стикуються з такою самою конструкцією сусідньої. Між собою вони були зв'язані спеціальною вантовою арматурою, або сталевими канатами. От ці канати якраз перебувають у дуже поганому стані - і зараз вирішується, як їх замінити, щоб не порушити охоронного статусу мосту", - повідомив тоді Павло Авдокушин.
Нагадаємо, у вересні 2024 року Інформатор писав, що у Києві почалися роботи з реставрації Метромосту. Тоді біля конструкцій споруди з боку Венеціанського острова (Гідропарку) був облаштований будівельний майданчик, і робітники щойно почали підготовчі роботи. Судячи з інформаційних стендів, встановлених біля мосту, загалом роботи триватимуть до липня 2026 року, і полягатимуть у зведенні під мостом підтримуючих конструкцій - на кшталт тієї, що показали у КМДА.
А вже у липні 2025-го ми повідомляли, що на мосту Метро у Києві відремонтували асфальтне покриття. Йшлося лише про локальний ремонт - але, враховуючи інтенсивність руху, тимчасові затримки на мосту були забезпечені водіям.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.