Безлюдний шопінг повертається: у Києві знову відкриваються магазини самообслуговування

Після паузи, пов’язаної з відключеннями світла та крадіжками, у столиці перезапускають формат безготівкових торговельних локацій в оновленому дизайні

ТРЦ магазини продукти
Покупець має обрати товар, відсканувати його штрих-коди на касі самообслуговування і сплатити карткою

У Києві знову відкривають магазини без продавців, черг та готівки - лише покупець і каса самообслуговування. Витримавши паузу тривалістю менше року, компанія “Київ Хліб” вдруге запустила мережу “розумних” торговельних точок. Тож, експеримент з форматом триває - нині до відкриття готується вже п’ята локація.

Про нові магазини без продавців “Київ Хліб” повідомив на своїй сторінці в Instagram. Це повністю автоматизовані торговельні точки, де клієнти самостійно обирають товар, сканують його та оплачують покупку. Наразі вже працюють магазини на вулицях Героїв Дніпра, 29/35, Драгоманова, 44-а, Празькій, 33 і Генерала Алмазова,6. Найближчим часом відкриється ще одна локація - на Русанівській Набережній, 4.

Щоб потрапити всередину, потрібно піднести банківську картку з NFC-чіпом або гаджет із Apple Pay чи Google Pay до зчитувача біля дверей, у разі відсутності чіпа треба провести карткою через контактний зчитувач. Якщо все пройшло успішно, загоряється зелене світло, і двері відчиняються. Всередині покупець обирає товари, сканує їх на касі самообслуговування й оплачує лише карткою, адже готівка у цьому форматі не приймається. Вихід із приміщення - через кнопку біля дверей.

Асортимент не надто відрізняється від звичайних магазинів мережі - солодощі, випічка, вода та солодкі напої. Втім, є невеличкий молочний відділ, морозиво, бакалія. Зовнішний вигляд магазинів теж трохи змінився - інструкція з користування ними вже не займає всі фасадні вітрини.

Формат автономних магазинів компанія почала впроваджувати ще у лютому 2024 року, тоді першу точку відкрили у Святошинському районі. За кілька місяців таких локацій стало шість, їхнє впровадження пояснювали браком кадрів - через війну багато хто виїхав з країни, і знайти продавців було складно.

Втім, із травня почалися масові відключення світла, які паралізували роботу автономних точок: камери та двері виходили з ладу, магазин просто переставав функціонувати. Додаткові проблеми створювали дрібні крадіжки, які не зупиняли ані відеоспостереження, ані система розпізнавання обличчя, ані відеоконсьєрж. У результаті до осені 2024-го закрили п’ять із шести локацій, а проєкт поставили на паузу до весни 2025 року.

Влітку 2025 року формат повернули, попри обережність у прогнозах, компанія вирішила спробувати ще раз, спираючись на збережені технічні рішення і зміни в міській ситуації. Як показали перші тижні, інтерес киян до безлюдного формату не зник. Але й запитань у соцмережах не меншає: від побоювань щодо крадіжок до нарікань на відсутність готівкової оплати.

На ВДНГ пройде четвертий фестиваль "Книжкова країна. Плодова"

Як повідомляв Інформатор, з 25 по 28 вересня ВДНГ знову стане центром літературного життя країни. Фестиваль "Книжкова країна. Плодова" обіцяє бути ще більш насиченим та цікавим, ніж раніше. Загалом на "Книжковій країні" відбудеться близько 300 подій у вже знайомому відвідувачам форматі: презентації книжок, зустрічі з авторами, автограф-сесії, обговорення та багато іншого.

Також Інформатор розповідав, що мешканці столиці почали проводити у ТРЦ менше часу, але витрачають більше - і саме це стало запорукою нової фази зростання. Найбільш стабільний трафік зберігається у великих і добре позиціонованих торговельних центрах Києва. Серед них експерти виділяють River Mall та Respublika Park як найуспішніші проєкти - вони демонструють повну заповненість площ, стабільний потік клієнтів і доходи, що вже повернулися не тільки до довоєнного, а й навіть доковідного рівня.

Для киян такі ТРЦ стали не лише місцем покупок, а й своєрідними соціальними просторами, що мають свою сталу аудиторію та інфраструктуру для відпочинку. При цьому змінилася і поведінка відвідувачів: середній час перебування скоротився з понад години до приблизно 50 хвилин, кількість відвіданих магазинів - з 3–4 до 2-2,5.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити