Захитались крісла: кого з очільників Департаментів може звільнити Віталій Кличко і з якої причини

Читать на русском

У зоні найбільшого ризику знаходиться очільник Дептрансу Руслан Кандибор, на провали якого вказують вже VIP-агітатори самого Кличка; також суттєво підставився голова екологічного Департаменту

Читать на русском
Кадрові чистки у КМДА
Руслан Кандибор, Олена Фіданян, Олександр Возний - очільники Департаментів КМДА, до яких найбільше питань

У зоні найбільшого ризику знаходиться очільник Дептрансу Руслан Кандибор, на провали якого вказують вже VIP-агітатори самого Кличка; також суттєво підставився голова екологічного Департаменту

У КМДА можуть відбутися кадрові перестановки. Про це свідчать як обережні коментарі, які дають міські чиновники з приводу ситуації на транспорті, у екології тощо; так і неофіційні (але більш ефективні) барометри. Одним з них є Анна Мінюкова, "захисниця Кличка" і колишня ню-модель з Дніпра, що зараз є фахівчинею з інфраструктурних питань. Днями вона написала пост у Facebook про проблеми у Департаменті транспорту - це один з найбільш ресурсних та, відповідно, фінансово вигідних структурних підрозділів КМДА.

Інформатор вирішив з'ясувати, під ким із голів Департаментів наразі хитаються крісла, якими є публічні провали - і що, відповідно, може стати підставою для прийняття кадрових рішень Віталієм Кличком. Нагадаємо, у тому, що мер не буде покривати та захищати навіть свої колишні креатури, пересвідчився колишній очільник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський - Кличко прийняв рішення про звільнення буквально за кілька годин після виходу журналістського розслідування про його спосіб життя.

Максимальний ризик: Дептранс, Руслан Кандибор

Власне, про очільника Департаменту транспорту і написала Мінюкова. Так, "захисниця Кличка" (а вона є одним із VIP-агітаторів мера, оскільки її заяви тиражуються ЗМІ, і вони майже завжди збігаються з офіційною позицією влади) зазначила, мовляв, що якби була директором Дептрансу - написала б заяву на звільнення "після такої кількості прой*бів".

"Ввела б заборону на будівництво нових не стратегічно важливих мостів за наявності більше, аніж 3 аварійних на балансі міста. Це про пріоритети (будівництво розвʼязки на Оболоні, яка могла ще почекати років 10). Зробила б ухил на експлуатацію. Оптимізувала роботу комунальних підприємств. Оточила б себе фаховими людьми з тих напрямків у яких я не є експертом", - пише Мінюкова (кожен із пунктів виглядає вже як звинувачення у некомпетентності).

Езоповою мовою це - передача певного імпульсу керівництву. Щоправда, у Дептрансу чимало проблем і з законом. Днями підозру за зловживання на 3,5 млн грн отримав Богдан Кобернюк, голова КП "Київавтошляхміст" (обслуговує наземний транспорт, підпорядковане Дептрансу). Також до його сфери належать районні ШЕУ. А там кількість проваджень чимала: у січні отримали підозри у Святошинського ШЕУ (розтрата 1 млн грн), в лютому - Солом'янському (службова недбалість) - і далі за списком.

Гучною є підозра посадовцям КК "Київавтодор" з приводу ймовірного розкрадання коштів на ремонті Дегтярівського шляхопроводу. Доречі, ще нещодавно про міст теж писала Мінюкова - проте з позиції захисту "Київавтодору", наполягаючи на тому, що журналістське розслідування, яке лягло у основу провадження, є необ'єктивним.

І, хоч сам Кандибор керує Департаментом з 1 вересня 2021 року, відповідати за ввірене йому міське господарство має самостійно. Що цікаво: наступного дня після виходу гучного розслідування про образ життя свого підлеглого, Віктора Брагінського, очільник Дептрансу вирішив не з'являтись на засідання ТКК по метрополітену, пославшись на відпустку. Цікаво, якою буде його реакція цього разу.

Середній ризик: Департамент екології, Олександр Возний

Чималою репутаційною проблемою для Департаменту захисту довкілля стала пожежа, що сталася 5 березня на території Осокорківських лук (або "Екопарку Осокорки", як його називають місцеві). Вигоріло не 3 чи 5 га, як повідомлялося першу добу, а одразу 11 га території поблизу Озера Тягле. Одразу з'явилися підозри - адже саме там, поряд із Осокорківськими луками, має будувати ЖК відомий столичний забудовник "Stolitsa Group". Для очільника Департаменту, Возного, історія може закінчитися вкрай погано: адже пожежа спалахнула в дуже зручний час.

Річ у тому, що у момент займання повноваження з охорони заказника не належали нікому. Вони саме передавалися від КО "Київзеленбуд" до КП "УЗН Дарницького району". На засідання Комісії з екологічної політики Київради, де розглядали проблему, Возний не пішов, відправивши свого заступника, який тремтячим голосом і пояснював депутатам, що, по суті, карати за неяксіну охорону територій немає кого. У такому ж вакуумі може опинитися і сам очільник еко-Департаменту, у разі, якщо буде прийняте відповідне рішення міським головою.

Та найбільшим ударом по Департаменту екології є знищення озера "Синє" на Виноградарі. Попри усі спроби зберегти та відновити плесо, воно остаточно зникло - на свіжих світлинах видно, що на місці озера вже немає й невеликої калюжі, як це було ще рік тому.

Ризик невеликий: Департамент освіти/науки, Олена Фіданян

Після проведення перевірки Держаудитслужбою, проблеми виникли у Департаменту освіти і науки КМДА. Аудитори виявили понад 400 млн грн неефективних витрат бюджетних коштів внаслідок порушень посадовцями Департаменту. Зокрема, кошти неправильно витрачалися на підготовку спеціалістів робітничих професій для Києва: встановлено, що випускники, на навчання яких впродовж 3,5 років направлялися близько 300 млн грн, просто не затримувалися у столиці, або нині працюють не за тим фахом, який вони отримували.

Згідно з повідомленням ДАСУ від 22 березня, також аудитори встановили, що частина витрат із бюджету Києва пішла на будівництво чи реконструкцію закладів освіти, які або так і не з'явилися, або так і не були відновлені. Мова про порівняно меншу суму, 37 млн грн, але кошти виділено, ефекту - немає, а якщо Київ знову вирішить розпочати відновлення цих будівель, - матиме сплатити вже значно більші кошти, кажуть у Держаудитслужбі.

Антикриз Віталія Кличка: друк газети про себе любимого, залучення VIP-агітаторів

Нагадаємо, Інформатор писав про те, що у Віталія Кличка досить серйозно поставилися до репутаційних втрат через гучне розслідування про переплати на будівництві Дегтярівського мосту у Києві. Про це свідчить інформкампанія з відбілювання репутації міської влади та комунальної корпорації "Київавтодор", яка була замовником реконструкції мосту. Причому йдеться як про консервативні методи захисту з повідомленнями від компанії, так і про неофіційні канали. 29 лютого задіяли навіть "захисницю Кличка" Анну Мінюкову, колишню ню-модель з Дніпра, нині відому, як експертка з питань інфраструктури.

А напочатку березня ми писали про "антикриз" Віталія Кличка, на якого явно посилився політичний тиск. Сам він переходить у наступ - причому, саме як політик, а не міський голова столиці. Такий висновок можна зробити з діяльності мера Києва, яку він провадить останній тиждень. Так, політик виступив з інтерв'ю на кількох майданчиках всередині країни та назовні; ймовірно, створив антикризовий штаб з політичних технологів і навіть видав газету власним коштом - Інформатор нарахував у ній цілу 21 світлину політика.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.