Рішення про пересування столицею у нічний час приймаються Радою оборони Києва, каже голова КМВА, і саме військові відповіли на це чітко: питання не на часі
Начальник КМВА Тимур Ткаченко розповів, як будуть оновлюватися перепустки для руху Києвом у нічний час. Також він відповів на питання, чи скоротять, власне, саму комендантську годину у столиці. Вона, як відомо, не є прифронтовою територією, а отже, у суспільства є запит на скорочення обмежень.
На обидва питання Тимур Ткаченко відповів в інтервʼю виданню Mind, опублікованому у середу, 27 серпня 2025 року. Очільник КМВА зауважив, що до певного часу перепустки в Києві видавалися тисячами, а в КМДА були відповідальні за це особи - вперше він "зловив за руку" заступників міського голови ще у лютому. За його словами, кому саме видані документи, та на якій підставі, ніхто не фіксував.
"Тому я порушив це питання, і ми проаналізували приклад інших областей, які змогли імплементувати нормальний алгоритм — зокрема, є електронна форма подання заявки на отримання перепустки, чіткий перелік відповідальних осіб за верифікацію, їх електронний підпис. І тоді можна простежити, хто видав ту чи іншу перепустку, хто її погоджував і кому її видали", — каже Ткаченко.
Начальник КМВА зауважив, що в столиці повинна запрацювати саме така система. Для її реалізації відповідний департамент КМДА повинен виділити кошти. Крім того, є застосунок "Київ цифровий", де можливо відображати перепустки з QR-кодом після видачі.
На думку Тимура Ткаченка, ситуація з безконтрольною видачею перепусток призвела до корупційних проявів - відтак, процес має бути диджиталізований. Зараз, уточнив він, такі документи мають право видати КМВА, 12-й Армійський корпус (саме він відповідає за оборону столиці й області), а також військова комендатура Києва.
"І кожен відповідає за свій перелік суб’єктів. З введенням електронних перепусток перелік уповноважених до їх видачі, думаю, не зміниться", — наголосив Ткаченко.
Начальник КМВА зазначив також, що в київської спільноти є запит на скорочення комендантської години. Але він підкреслив, що насамперед у цьому питанні враховується думка військових, оскільки такі рішення ухвалюють на Раді оборони Києва.
"Наразі на мій запит щодо зменшення тривалості комендантської години в Києві я отримав тверде "ні". Але разом із тим, коли у країні ведеться повномасштабна війна, діє правовий режим воєнного стану і є ризики проникнення ДРГ, такі обмеження цілком виправдані. Хоча логічною є й інша думка — бізнес має працювати довше й підіймати економіку держави, щоб податки спрямовувалися, зокрема і на оборону", — додав Ткаченко.
Нагадаємо, як писав Інформатор, минулого разу питання користі від комендантської години піднімав очільник Нацполіції Іван Вигівський ще у січні 2024-го. Тоді він пояснив, що скасовувати її ніхто поки не буде, а навпаки, за порушення посилять відповідальність. А потрібна вона, аби підтримувати дисципліну й посилити профілактику злочинності.
А днями ми розповідали, що компанія Bolt разом з Uklon та Uber звернулася до керівництва Києва з проханням врегулювати роботу таксі під час комендантської години. Йдеться про людей з "об'єктивною потребою" - тобто не про геть усіх пасажирів, а, скажімо, тих, кому треба встигнути на ранковий потяг чи поїхати до ветеринарної клініки серед ночі. Компанії запевняють, що мають усі технічні можливості для безпечної реалізації такої системи.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.