Водій електросамокату мало того, що напився, та ще й відмовився визнати, що керував транспортним засобом
Печерський районний суд Києва ухвалив суворе рішення щодо місцевого мешканця, який керував електросамокатом у стані алкогольного сп'яніння. Чоловіка оштрафували на 17 тис грн та на рік позбавили права керувати транспортними засобами. Це покарання є максимальним згідно з чинним законодавством для самокатників, які порушують ПДР.
Як повідомляє “Главком” з посиланням на судовий реєстр, інцидент стався вночі 8 травня на вулиці Бастіонна, 1 у Києві. Правоохоронці зафіксували, що водій електросамоката Jet перебував у стані алкогольного сп'яніння, що підтвердив прилад Drager Alcotest, показавши 1,01 проміле. У суді адвокат обвинуваченого наполягав на закритті справи, аргументуючи тим, що електросамокат Jet не є транспортним засобом у розумінні Правил дорожнього руху, однак суд не погодився з цією позицією.
Згідно з висновками Феміди, будь-який транспортний засіб, що приводиться в рух за допомогою двигуна, незалежно від його робочого об'єму, належить до механічних транспортних засобів. Отже, електросамокат є транспортним засобом, а особа, яка ним керує, - водієм. Таким чином, водій електросамоката був повноправним учасником дорожнього руху і мав дотримуватися вимог ПДР, вирішили у суді. Окрім штрафу, кинянин має сплатити 605,6 грн судового збору.
Це рішення суду відображає загальну тенденцію до посилення контролю за використанням електросамокатів в Україні, адже кількість дорожньо-транспортних пригод за їхньої участі зростає. За останні п’ять років у судах розглядалося щонайменше 130 таких справ, з яких 34% припали на 2023 рік. Станом на липень 2024 року в судовому реєстрі було зафіксовано 111 адміністративних та 22 кримінальні справи щодо ДТП за участю електросамокатів.
Як вважають у Київраді, правила користування електросамокатами і електровелосипедами потребують перегляду. Причина - у хаотичному розміщенні таких транспортних засобів на тротуарах, а також напрацюванні культури поведінки користувачів мікромобільного транспорту.
На зустрічі 12 травня за участі депутатів, представників КМДА, патрульної поліції міста й компаній-операторів прокату мікромобільного транспорту (електросамокатів та велосипедів) було вирішено, що у столиці розроблять єдині для усіх операторів ринку правила паркування мікромобільного транспорту на тротуарах. Окрім цього, усі користувачі мають знати й розуміти правила його використання. На зустрічі домовилися створити робочу групу, яка розробить нові правила, і зрештою їх оформлять у проєкт рішення, який розглядатиме Київрада.
Також ми писали, що з 5 червня у Києві запроваджено обмеження на рух великовагового автотранспорту у денний час. За розпорядженням КМДА, забороняється рух містом транспорту з загальною вагою понад 24 тонни та навантаженням на вісь більше 7 тонн. Контроль за дотриманням нового режиму забезпечить патрульна поліція Києва. Обмеження діятимуть у ті дні та години, коли температура перевищуватиме порогову позначку +28 градусів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.