Одна з найбільших сов — пугач звичайний, занесений до Червоної книги України, оселився на Київщині
Співробітники Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника помітили на градирні ЧАЕС одну з найбільших сов України — пугача звичайного. В Україні таких птахів залишилося не більше 200 пар.
Про свої спостереження науковці заповідника написали 19 березня на своїй сторінці у Facebook.
Рідкісного птаха співробітники Чорнобильського заповідника помітили на градирні ЧАЕС ще кілька років тому. В недобудованій градирні 3 черги, яка мала охолоджувати 5 і 6 енергоблок ЧАЕС. Споруда — величезна: діаметр основи — 126 метрів, а висота, якби добудували, сягнула б 150 м.
"І пугачі чомусь уподобали це місце. Навіть облаштовували тут своє гніздо. На жаль, був зафіксований випадок, коли пташеня загинуло, впавши з висоти… Однак велику сову це не зупиняє. Чомусь їй подобається така височінь", — розповідають науковці.
Пугач звичайний — це одна з найбільших сов. Легко розпізнається за своїми розмірами, темним дзьобом, опереними до кігтів лапами та пір'євими "вушками", які нахилені назовні. У дорослого птаха верх темно-бурий з жовтуватими й білуватими плямами, низ вохристий з темно-бурими широкими поздовжніми рисками. Голос у пугача потужний, звуки він видає гучні і оглушливі. Тихої безвітряної вночі голос пугача можна чути на відстані в 4 км.
В Україні налічують близько 200 пар пугачів, з них не менше 110 пар на сході країни. Приблизно на половині постійних гніздових ділянок розмноження не спостерігається, можливо, через те, що один з птахів пари гине. На чисельність негативно впливають переслідування людиною, розлякування самок на ранніх стадіях насиджування (кидають кладку), загибель на ЛЕП.
Раніше повідомлялося, що у Чорнобильському радіаційно-екологічному біосферному заповіднику живе та зимує також найменше сова України. Це рідкісний сичик-горобець.
На київській Троєщині триває будівництво верхової гілки з'їзду з Подільсько-Воскресенського мосту. Як саме проєктувальники продумали проїзд транспорту, і від яких варіантів вирішили відмовитися - розкриває інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.