Тверді стандарти тріснули: компанію Ковальська оштрафували за креатив із порноакторкою Джозефіною Джексон

У Держпродспоживслужбі незвичну колаборацію осудили: державники визнали рекламну кампанію дискримінаційною, на виробника бетону й забудовника наклали штраф

Ковальська Джозефіна Джексон реклама
На додачу до бордів та роликів випустили ще гральні карти з Джозефіною Джексон

Спекотний рекламний креатив маркетологів відомої у Києві компанії-забудовника й виробника будматеріалів, "Ковальської", отримав скандальне продовження. У липні до рекламної кампанії долучили відому українську зірку кіно для дорослих, Джозефіну Джексон: її нарікли "експерткою з твердості", а рекламний слоган змінили на "Твердий стандарт". Таку незвичну колаборацію вже осудили у Держпродспоживслужбі: "ханжі-державники" визнали рекламну кампанію дискримінаційною.

Про висновки Держпродспоживслужби повідомив у Instagram власник креативної агенції reitrarska Максим Бондаренко. Він і був тією особою, що звернулася до держоргана зі скаргою на кампанію. В оприлюдненій ним відповіді від відомства йдеться, що в рекламі виявили порушення чинного законодавства – дискримінацію за ознакою статі.

"(Кампанія - Ред.) використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача, що не стосується рекламного продукту чи способу його споживання", – йдеться у листі служби.

На компанію "Ковальська", яка запустила рекламну кампанію, вирішили накласти штраф, а рекламу зупинити в розповсюджені. Тим часом, слово, як кажуть, "пішло в маси": кількість переглядів реклами бетону вже перевищила мільйон. "Ковальська" випустила два відео за участі Джозефіни Джексон, одне влітку (воно набрало вже 410 тисяч переглядів), інше - у вересні: станом на 20 жовтня його вже переглянули 923 тисячі людей.

Власне, у самих роликах є купа натяків на саме "використання" жінки у найгіршому сенсі слова. Є й надміру оголене тіло (для порнозірки, втім, це - все одно, що вбрання монахині), і спроби вказати на еректильну дисфункцію. Кирило Краснокутський, спеціаліст з гендерної рівності та соціальної інклюзії, пояснив виданню "Базилік", чому реклама невдала.

"Хоча ця кампанія має більш "пуританський" вигляд, аніж старі придорожні банери "Ковальської", різниця лише в бюджеті та візуальному маскуванні героїні. Насправді таке маскування посилює об’єктивацію: робить її менш прямою, але більш підступною. Межа між якісним креативом і об’єктивацією тут розмита: креатив повинен провокувати думки чи емоції, а не експлуатувати тіло для уваги, особливо коли це не додає сенсу продукту. Візуальне маскування не робить кампанію менш проблемною – навпаки, воно нормалізує стереотипи", - вважає фахівець.

Якості продукту, каже Краснокутський, цей "креатив" аж ніяк не додає - бетон не стане кращим чи гіршим від сексуальних алюзій. А лише привертає увагу через скандальність - зокрема, це видно й по переглядах на сайті. Списи ламають також у професійній спільноті рекламістів: там точиться дискусія про відповідність реклами її цілям, оскільки вона спрямована вже явно на "масмаркет", для якого її продукт явно не має цінності.

Сам виробник бетону пояснював, що такою рекламою мав намір звернути увагу професіоналів будівельної галузі на технічні аспекти, які впливають на довговічність та якість бетонних конструкцій, але часто ігноруються на практиці. У релізі особливо підкреслював: йдеться не про відео у форматі 18+, а про "інформаційний ролик", який доступно пояснює нюанси догляду за бетоном.

"Технічно та серйозно, хоча й з відчутною грою змістів", – йшлося в релізі компанії.

Порнозірка, що допомогає захисникам

У відео, до речі, Джозефіна Джексон розмовляє чистою українською мовою. На цьому місці у тих, хто був не в темі, починають виникати не лише фантазії, а й підозри. І недарма: той, хто купився на закордонний псевдонім, почуватиметься ошуканим.

Але це не применшує здібностей та популярності дівчини, яка насправді не заморська, а українська порнозірка. Популярна у всьому світі 30-річна актриса фільмів для дорослих Юлія Сенюк - родом із Золочева Львівської області. Дівчина виросла у суворій родині, у школі навчалася на відмінно, закінчила магістратуру за спеціальністю "Міжнародні економічні відносини". Потім, як-то кажуть в класичному анекдоті, "пощастило". У 2019 році Сенюк прийшла у порно та зробила непогану кар'єру – має успіх, славу та багато фанатів.

З 2023 року Джозефіна Джексон допомагає українським бійцям, організовуючи збори та різноманітні благодійні ініціативи. Вона, зокрема, знімалася для благодійних календарів, практикує з ветеранами ЗСУ англійську та проводить заняття з реабілітації у басейні при Центрі складного ендопротезування, бере участь в інших волонтерських проєктах.

"З депресії не вийти": через що стався попередній рекламний скандал у Києві

Нагадаємо, про початок рекламної кампанії за участі Джозефіни Джексон, актриси дорослого кіно, Інформатор писав ще у липні 2025 року. Тоді ж створили спеціальну сторінку на сайті компанії, а дівчину назвали "експерткою з твердості". Скандальну увагу витвір маркетологів привернув одназу ж: їх почали звинувачувати у надмірній об'єктивації жіночності, ще й у такому далекому від дівочих справ бізнесі.

Також ми розповідали, що у травні в Києві прибрали білборди з рекламою гарячої лінії соціальної допомоги, які викликали невдоволення користувачів. На рекламних щитах була інформація стосовно номера психологічної підтримки. От тільки тексти на кшталт "Буде лише гірше" чи "З депресії не вийти" обурили киян.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити