Ще 147 мільйонів на ґрунт: Бортницьку станцію аерації знову реконструюють - але без тендеру

Комунальне підприємство Київбудреконструкція замовило додаткові земляні роботи на мулових полях у тієї ж компанії, яка і раніше отримала підряд на сотні мільйонів гривень

Бортничі станція аерації реконструкція
Роботи передбачають реконструкцію дамб мулових полів, які перебувають в аварійному стані, та можуть наробити лиха у випадку проривів

У Києві планують нарощувати дамби Бортницької станції аерації - і кошториси разом з ними. Це черговий етап реконструкції станції, в яку зливаються всі води Києва, Ірпеня, Вишневого, Гостомеля, Ворзеля, Бучі, Коцюбинського, Софіївської Борщагівки, а також Борисполя і Вишгорода. І до ціни на кар’єрний ґрунт, який є головним об’єктом витрат, вже виникли питання.

Комунальне підприємство “Київбудреконструкція”, підпорядковане Київраді, уклало угоду на 147 млн грн із фірмою “ТФМ-Схід”, повідомляють “Наші гроші”.  Йдеться про додаткові роботи з реконструкції дамб мулового поля №1 Бортницької станції аерації. Підрядник отримає гроші без тендеру - в рамках винятку, дозволеного на час воєнного стану.

Основний контракт на реконструкцію мулових полів №1 та №2 був укладений у березні і вже тоді викликав запитання -  його вартість становила понад пів мільярда гривень. Тепер до нього додають ще один масштабний етап: за документами, потрібно наростити дамби і перемички довкола поля. Документи, подані до системи Prozorro, підтверджують, що рішення про нові роботи ухвалено за результатами виїзної наради, актів огляду та технічного обґрунтування.

Усі роботи виконає той самий підрядник, бо, як зазначено в обґрунтуванні, його техніка вже на місці, а залучення іншої компанії могло б ускладнити процес. У тендерному обґрунтуванні прямо йдеться: майже вся сума піде на кар'єрний ґрунт. Його ціна - 372 грн за тонну плюс 974 грн за доставку. Водночас на відкритих майданчиках у Київській області ґрунт, за інформацією розслідувачів, можна знайти за 20-90 грн за тонну.

Контролювати процес - складно. Як зазначають “Наші гроші”, перевірити обсяги та маршрут транспортування ґрунту можна лише фізичним наглядом за вантажівками. Усі інші дані - лише на папері. Очікувана дата завершення додаткових робіт - кінець 2025 року.

Фірма “ТФМ-Схід” отримала обидва підряди поспіль і не має інших контрактів із державою. За останній рік у неї кілька разів змінювалися власники та керівники. Реконструкцією керує КП “Київбудреконструкція” на чолі з Анатолієм Сульдіним, якого в 2023 році тимчасово усував з посади мер Віталій Кличко через розслідування щодо ремонтів ліфтів.

Без модернізації станції буде апокаліпсис

Як повідомляв Інформатор, можливі апокаліптичні події у випадку масштабного прориву мулових полів на Бортницькій станції аерації змалював очільник Деснянської РДА Максим Бахматов. Він пригадав, що за 10 років, відколи об'єкт визнали аварійним, влада міста нічого не зробила, аби відвернути поганий сценарій. І акцентував: у місті на 3 млн мешканців (і ще з 2 млн, що використовують БСА зі столичного регіону) є лише єдина станція, що чистить стоки. На добу вона приймає 1,8 млн кубів стоків, "це - 700-800 олімпійських басейнів лайна щодня", - для наочності підкреслив очільник Деснянської РДА. І ця система перебуває на межі аварії.

Також Інформатор писав про те, що мікрорайон Бортничі опинився майже без транспортного сполучення з "великим Києвом". Селище, що включили до складу столиці ще у 1988 році, нині потерпає від байдужості посадовців КМДА, що скасували один із основних маршрутів громадського транспорту. Йдеться про автобус №474, що курсував між Бортничами й станцією метро "Харківська".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити