Майже половина всіх дорогих машин, які цього року завезли в Україну, залишилася у столиці, попри загальне зниження імпорту в цьому сегменті
На дорогах Києва побільшало Porsche та Rolls-Royce. І поки хтось намагається позбутися вживаних Lamborghini, Aston Martin та Ferrari, інші активно скуповують люксові авто попри війну та обмеження. Наразі столиця вийшла в абсолютні лідери за кількістю нових машин, що підлягають податку на розкіш.
За п’ять місяців 2025 року в Україну ввезли 131 автівку, яка підпадає під транспортний податок, свідчить статистика від Опендатабот, складена за даними Міністерства економіки України. 43% з них, тобто 56 машин, осіли в Києві, і це найбільший показник серед усіх регіонів. Ще 13%, а це 17 автівок, припало на Київську область, на другому місці Львівська та Одеська області, які отримали по 12 люксових автівок.
Хоча загальна кількість таких авто зменшилась більш ніж втричі порівняно з аналогічним періодом 2024 року, коли було ввезено 448 машин, у столиці зберігся сталий попит на преміальні марки. У 2023 році рекордним став імпорт 584 розкішних авто за той самий період. Але у порівнянні до довоєнного 2021 року дорогих автівок побільшало на 42%.
Найбільш популярні бренди - Porsche і Mercedes-Benz. Цього року 63% усіх ввезених в Україну “люксових” авто - це Porsche, зокрема Taycan (41%) і Cayenne E-hybrid (8%). Mercedes-Benz обіймає другу сходинку: 21% від загальної кількості, серед яких переважають моделі S 450 та S 580 4matic (разом 15%).
Найдорожчу автівку 2025 року помітили саме в Києві - це Rolls-Royce Cullinan Black Badge за 700 тисяч доларів. Також у столиці зафіксували появу Rolls-Royce Spectre вартістю 600 тисяч доларів. Серед усіх нововвезених авто переважають електромобілі (47%) та гібриди (23%), а бензинові машини займають лише 19% у цьому сегменті.
Власники таких авто сплачують щорічний податок у розмірі 25 тис грн, якщо машина випущена не раніше ніж п’ять років тому та коштує понад 3 млн грн. І саме Київ став головним джерелом надходжень: за перші чотири місяці 2025 року кияни заплатили 26,5 млн грн з загальних 87,2 млн грн по країні. До речі, перелік моделей, що підлягають податку, оновлюється щороку, наразі таких 338, торік було 468.
Інформатор розповідав, що кількість елітних спорткарів та просто дорогих автівок європейських брендів, що їх виставляють на продаж у столиці, з лютого місяця буквально підвищилася в рази. Тож, у квітні на онлайн-майданчиках та у шоурумах продавали десятки вишуканих італійських та англійських суперкарів.
Автопарк Lamborghini складав до десятка одиниць - наймолодшій (та найдорожчій) з них, Lamborghini Hurakan, лише два роки, її продавали за 400 тис доларів, найстаршій вже 15, і це ексклюзивний спорткар Lamborghini Gallardo (попри вік, її пробіг складає лише 1 тис км, а продавали її за 285 тисяч доларів). Якщо ж скласти усю вартість автівок докупи, вийде вражаюча сума у 2,7 млн доларів, або понад 110 млн грн.
Також ми писали про те, що у спальних районах Києва з вулиць та парковок біля будинків почали прибирати старі автівки, що стоять без руху вже довгий час, чи вже є відвертим металобрухтом. Організували їх вивезення на безоплатні майданчики шляхом прийняття рішення Ради оборони Києва. Забрати ж транспорт, який ще потрібен його власникам, кажуть, можна у будь-який час.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.