Підвищення тарифів на проїзд у Києві є лякалкою-маніпуляцією - транспортні фахівці

На думку експертів з ГО "Пасажири Києва", насправді місто нераціонально використовує кошти, які має на інфраструктуру, у тому числі, транспортну: замість оновлення інфраструктури й рухомого складу, "закатує" гроші в асфальт

Тариф на проїзд валідатор тролейбус
Фахівці стверджують, що підіймати тарифи на проїзд таки треба, але слід робити це зважено й розумно

Підвищення тарифів на проїзд у міському транспорті Києва може бути "лякалкою", що має на меті зайвий раз підкреслити тезу про хибність кроку із вилучення з бюджету міста 8 млрд грн. Йдеться про 10% податку на прибуток, які зазвичай направляються до скарбниці столиці, але цьогоріч рішенням Верховної Ради були забрані до резервних фондів. Тим часом, столиця не встигає використати чималі суми - так, 2024 року в бюджеті Києва залишилося невикористаними 15 млрд грн.

Про це заявила ГО "Пасажири Києва" у дописі на Facebook. Так, на думку авторів і членів ГО, лист про ймовірне підвищення "злили" нардепові Олексію Гончаренку, а той вже використав його, аби зайвий раз підкреслити - мовляв, не треба було в Києва забирати до держбюджету 8 млрд грн. з податку на надприбутки банків.

"Насправді ж, лише за минулий рік у Києва залишилось 15 млрд грн невитрачених коштів, а про те наскільки недоцільно КМДА витрачає мільярди гривень... Київавтодор щороку витрачає понад 2 млрд грн. на капремонти вулиць. І приблизно стільки ж витрачає замовник будівництва Подільського мосту, який цього року ще й розпочав реконструкцію вул. Стеценка за 2,5 млрд грн", - зауважили "Пасажири Києва".

Також активісти додали, що, замість інвестування в інфраструктуру, аби зменшити собівартість перевезень громадським транспортом, керівництво міста просто перекладає асфальт "вартістю по 20 тис грн. за 1 кв.м". Натомість, про реконструкцію трамвайної мережі на Лівобережжі, оголошену ще 2020 року, нині вже не згадують.

"З листа (оприлюдненого Гончаренком - Ред.) ми також дізнались, що зараз місто компенсує витрати на перевезення лише на 81% і має витратити цього року 9 млрд грн. 19%, що залишились, це якраз бюджет Київавтодору на непотрібні капремонти", - пишуть "Пасажири Києва".

Втім, у ГО додають, що питання підвищення тарифів назріло вже давно, оскільки вони не підвищувалися вже понад 5 років, а проїзд громадським транспортом у Києві - один з найдешевших у країні в цілому. Однак прораховувати тарифи потрібно, виходячи з європейських підходів: так, збільшуючи ціну за разову поїздку, слід відповідно здешевити таку разову поїздку для власників проїзних квитків. А можна й запровадити безпересадковий квиток на 90-120 хвилин.

Що за документ оприлюднив Гончаренко, і як у Верховній Раді пояснили питання про 8 мільярдів

Нагадаємо, у середу, 27 серпня Інформатор писав із посиланням на нардепа Олексія Гончаренка, що влада Києва готується до підвищення ціни на проїзд у громадському транспорті. Це, нібито, стало першим наслідком вилучення Верховною Радою 8 млрд грн. з бюджету столиці. Принаймні, Департамент фінансів КМДА повідомляє про суттєві ризики для фінансування ключових напрямків міського господарства - зокрема, й утримання низьких тарифів на перевезення пасажирів.

Раніше ж ми повідомляли, що Верховна Рада таки забрала з бюджету Києва 8 млрд грн - це 10% від податку на прибуток, що зазвичай направляється до столичної скарбниці. За запевненнями низки депутатів парламенту, гроші мають бути спрямовані на нацбезпеку й оборону. Але в Кличка переконували: кошти спрямують на що завгодно - у тому числі, на порятунок "Укрзалізниці", а це потреба, яка до столиці має дуже опосередкований стосунок.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити