До 1 вересня система безготівкової оплати має запрацювати повноцінно на всіх маршрутах громади, однак частину обіцяних нововведень ще не реалізували - як у Бородянці, так і в Білій Церкві
У маршрутках Бородянка-Київ встановили GPS-трекери та POS-термінали для безготівкової оплати. Це “перші ластівки” впровадження транспортного пілотного проєкту, який нині реалізується на Київщині. Вчасно впровадити все заплановане не встигли, втім, початок змін покладено.
Зі встановленням GPS-трекерів та POS-терміналів для безготівкової оплати у Бородянці впоралися, як і планували, к серпню. Як повідомив голова Київської ОВА Микола Калашник, до 1 вересня ця система має повноцінно запрацювати на всіх маршрутах громади. Це перший практичний крок до впровадження Е-квитка, який згодом планують реалізувати по всій Київській області.
Однак поки що в Бородянці реалізовані лише окремі пункти проєкту. Повноцінна система з видачею електронних або паперових квитків, підтвердженням поїздки, верифікацією зупинок і страхуванням кожного рейсу ще не запрацювала. Відстеження транспорту в реальному часі через трекери вже має бути доступним, але наразі не повідомляється про відкритий доступ до цих даних для пасажирів.
У Білій Церкві ситуація дещо інша: тут поки не встановлено ані GPS-трекерів, ані терміналів, але скасовано всі стихійні зупинки. Відтепер маршрутки до Білої Церкви вирушають лише з двох офіційних локацій у Києві: платформи №51 на нижньому рівні Центрального залізничного вокзалу та платформи №17 на Центральному автовокзалі на проспекті Науки. Зупинки біля метро “Либідська”, “Палац Україна”, “Теремки” та біля ТРЦ “Магелан” - скасовані.
Якщо проаналізувати стан реалізації реформи, то Бородянка просунулась у напрямку технічного впровадження, а Біла Церква - у бік організації простору. Проте жоден із напрямків поки не забезпечує повний перелік нововведень, передбачених пілотним проєктом. Напевно, це можна пояснити нестачею часу, адже реформування оголосили за два тижні до старту, тож, з усіма його складовими поки не впоралися.
Згідно з планом Міністерства розвитку громад та територій, пілотний проєкт охоплює кілька ключових напрямків. По-перше, це безготівкова оплата й обов’язкова видача квитків, які мають бути підтвердженням поїздки та гарантією можливості отримання страхового відшкодування у випадку ДТП. По-друге, передбачається відеофіксований техогляд транспорту та оновлення автобусів до стандартів безпеки й інклюзивності.
Ще одна важлива вимога - скасування несанкціонованих зупинок. Усі рейси мають починатись, зупинятись і завершуватись виключно на офіційних автостанціях або верифікованих локаціях. Також проєкт передбачає відкритий моніторинг маршрутів через GPS і оновлення інфраструктури автостанцій.
Обидва маршрути - до Бородянки й Білої Церкви - відібрані як стартові не випадково. За словами заступника міністра Сергія Деркача, Бородянка потребує транспортного відновлення після окупації, а Біла Церква має значне навантаження через великий пасажиропотік до Києва. Саме ці напрямки мають показати, як реформа може працювати в різних умовах.
Як повідомляв Інформатор, з 14 липня з Києва на міжміський маршрут вийшов великий автобус. Запустив його Вишгород, який й є пунктом призначення маршруту. Автобус - а ним буде чотиридверний Mercedes великої місткості - належить підприємству "Вишгородпастранс". Їздитиме не дуже часто, проте буде пільговим - тобто, враховуватиме усі пільги, що є в пасажирів - пенсійні посвідчення тощо.
Також ми розповідали, що кияни просять владу відновити автобусний маршрут на Північне кладовище. Пасажири скаржаться, що маршрут, закритий ще на початках повномасштабного вторгнення, так і не відновили, а дістатися до цвинтаря, де нині ховають мешканців міста, за відсутності громадського транспорту складно й дорого.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.