Коли повністю відкриють Південний міст у Києві: відповідь Київавтодору

Читать на русском

Південний міст поки закрито для приватних авто, а рух можливий тільки для спецтранспорту, громадського транспорту та вантажівок.

Читать на русском
мости, Київ, ремонт
Капітальних ремонтів поки не робитимуть

Південний міст поки закрито для приватних авто, а рух можливий тільки для спецтранспорту, громадського транспорту та вантажівок.

Обмеження руху по Південному мосту виникло через воєнний стан після рішення Ради оборони Києва. Наразі всі мости у столиці пропускають транспорт з обмеженнями. Тому пріоритетом є добудова Подільсько-Воскресенського мосту, протиаварійні заходи на мосту Метро, а Північний та Південний мости будуть підтримувати ремонтом та протиаварійними роботами. Про це 15 квітня 2024 року в інтерв’ю розповів генеральний директор «Київавтодор» Олександр Федоренко. 

По Південному мосту сьогодні, як правило, проїжджає тільки спецтранспорт, а по мосту Метро - транспорт вагою не більше 16 тонн. Через це Північний міст несе велике навантаження. 

Голова "Київавтодору" Олександр Федоренко заявив, що на мостах будуть виконувати поточні ремонти.
Голова "Київавтодору" Олександр Федоренко заявив, що на мостах будуть виконувати поточні ремонти.

 

«Обмеження руху по Південному мосту насамперед передбачено через воєнний стан. Це рішення Ради оборони міста Києва. І, до того ж дійсно, всі мости у столиці обмежено пропускають транспорт», - передає слова генерального директора «Київавтодору» Олександра Федоренка сайт «Вечірній Київ».

З його слів, пріоритетом міста є добудова Подільсько-Воскресенського мосту, протиаварійні заходи на мосту Метро. Північний та Південний мости місто буде поки підтримувати шляхом поточного, середнього ремонту та протиаварійних робіт.

«Держава, яка взяла на себе зобов’язання по реставрації мосту Патона, також має його відремонтувати. Міст Патона сьогодні знаходиться в експлуатації нашого підприємства «Київавтошляхміст», але повноваження щодо його реставрації (адже це пам’ятка архітектури) має держава в особі Державного агентства з відновлення», - заявив очільник «Київавтодору».

Яка ситуація на Північному мості

Північний міст був збудований 1976 року та з моменту запуску жодного разу не ремонтувався.

«Сьогодні міст потребує капітального ремонту. Але підкреслю, що міст не аварійний на сьогодні, - пояснив Олександр Федоренко. - Цей міст проєктувався й будувався тоді, коли інтенсивність руху вираховували у 10 тисяч авто на добу, будували з перспективою росту трафіку до 50 тисяч авто на добу. А сьогодні маємо 120 — 150 тисяч. І нині силами нашого підприємства КП «Київавтошляхміст» розпочали роботи з поточного середнього ремонту».

Роботи обмежуються розміром фінансування. Фото - сайт "Вечірній Київ".
Роботи обмежуються розміром фінансування. Фото - сайт "Вечірній Київ".

 

Головна проблема мостів, які збудували понад 30 років тому – це зношеність та руйнування гідроізоляції, деформаційних швів. Це призводить до протікання води крізь дорожнє та мостове полотно й потрапляння її на опори.

«Власними силами плануємо поступово, за два — три роки, при стабільному фінансуванні, замінити повністю дорожнє полотно разом з мостовим полотном, або його ремонтом. Маємо зняти старий асфальт, влаштувати сучасну гідроізоляцію та покласти новий асфальт. Взагалі Північний міст потрібно ремонтувати комплексно. Не тільки дорожню частину, а й тротуари та консолі, металеву конструкцію прогонової будови», - сказав Олександр Федоренко.

Роботи обмежуються розміром фінансування, тому все планують виконувати поетапно. Почнуть з проїзної частини, що дозволить підтримати міст до початку капітального ремонту.

«Якщо буде фінансування, цього року повністю зможемо завершити роботи по ремонту дорожнього покриття проїзної частини (мосту через Десенку – ред.). Це також збільшить експлуатаційну спроможність мосту ще на років 10, до капітального ремонту», - пояснили у «Київавтодорі».

Провели тендер на поточний ремонт Південного мосту.
Провели тендер на поточний ремонт Південного мосту.

 

Нагадаємо, що «Київавтошляхміст» планує укласти угоду на 224,3 млн грн на поточний ремонт Південного мосту. Тендер оголосили 21 березня 2024 року, й, станом на 17 квітня цього року у Prozorro є інформація про намір підписати угоду з фірмою «ІНТЕРБУДПОСТАЧ».

Крім цього у березні 2024 року «Київавтошляхміст» домовився про поточний ремонт Північного мосту за 22,7 млн грн. 

У Києві «втомилися» два ключові мости

В липні 2023 року у міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури повідомили, що в ході огляду експерти виявили суттєві пошкодження мостів Патона та Метро. Зокрема мова йде про такі пошкодження:

  • Суцільну корозію балок та головних елементів прогонів.
  • Поздовжні тріщини у поверхнях опор з утворенням сталактитних відкладень всередині.
  • Руйнування бетону.
  • Наскрізна корозія балок у місцях зʼєднання з поперечними вузлами.

У 2018 році під час обстеження мосту Патона експертами він був визнаний непридатним для роботи. Огляд об'єкта, згідно з регламентом, мав відбуватися кожного року. Утім, остання перевірка відбулася 2020 році. Тобто, три роки не було жодного обстеження мосту.

Інформатор писав, що перебудувати міст Метро коштує щонайменше 500 млн євро.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.