Київська підземка не змогла відсудити гроші у компанії, що провалила будівництво метро на Виноградар

Кошти, на які претендувала столична підземка, є частиною відсотків за депозитом, отриманих попередньою компанією-підрядником від вкладених у банк коштів київської громади, призначених якраз на добудову зеленої лінії

Будівництво метро на Виноградар
Погляд з минулого: робітник "Київметробуду" оглядає будмайданчик восени 2023-го, а влітку 2025-го тут вже пройшов тунель

Господарський суд міста Києва відмовив КП "Київський метрополітен" у задоволенні позову про стягнення 1,6 млн грн з АТ "Київметробуд". Саме ця компанія не спромоглася завершити будівництво метро на Виноградар, через що будмайданчик простоював впродовж понад року. Кошти, на які претендувала столична підземка, є частиною відсотків за депозитом, отриманих компанією від вкладених у банк коштів київської громади, призначених якраз на добудову зеленої лінії.

Про відмову у позовній заяві КП "Київський метрополітен" йдеться у рішенні Госпсуду столиці від 1 липня 2025 року. Підземка вимагала стягнути з компанії "Київметробуд" суму в 1,6 млн грн, це відсотки за депозитом, що їх отримали метробудівці, розмістивши кошти київської громади на депозит в "Укргазбанку". Саме через таке, не цільове використання коштів контракт з будівельниками було розірвано, а будмайданчик простояв без руху впродовж тривалого часу - фактично, з осені 2023 року до листопаду 2024-го.

До справи "Київметробуд" взялися ще 2018 року. Тоді КП "Київський метрополітен" замовив йому будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції "Сирець" на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі Києва за 5,98 млрд грн. Підрядник мав збудувати ділянку від ст.м. "Сирець" до "Проспекту Правди" з двома станціями ("Мостицька" та "Проспект Правди") та дільницею вилочного відгалуження в бік станції "Виноградар" (І черга будівництва).

Замовник перерахував компанії 2,58 млрд грн авансу. Але підрядники з "Київметробуду" чомусь вирішили, що замість, власне, виконання будівництва швидкими темпами (мали здати об'єкт до 2021 року) краще підзаробити - і розмістили частину коштів, 1,7 млрд грн, на депозит в "Укргазбанку". Заробити, властиво, їм вдалося - компанія отримала 139 млн грн процентів за депозитом.

Якраз частину з цієї суми й хотів стягнути метрополітен з підрядника у судовому порядку. Але суд зауважив: згідно з судовим рішенням від 2024 року з "Київметробуду" вже було стягнуто на користь Київської міської ради 139 млн грн безпідставно набутих коштів. Аргументація суду була наступною: у справі про стягнення відсотків КП "Київський метрополітен" фактично просив стягнути з підрядника кошти повторно - їх вже стягнули у іншій справі. Тому у задоволенні позову судді відмовили.

Кличко назвав строки здачі метро на Виноградар: коли поїде перший потяг, і що нового на будмайданчику

Нагадаємо, раніше Інформатор розповідав про те, що будівництво метро на Виноградар переходить на новий рівень: на майданчику станції “Мостицька” почали зводити діафрагмові стіни, які укріплюватимуть котлован для підземних споруд. Йдеться про один із ключових етапів проєкту, що потребує найвищої інженерної точності та спеціального обладнання. Саме тому компанія-підрядник залучила для робіт нову високотехнологічну техніку - бурову установку Casagrande B200 та бентонітовий завод S.A.I.C.I.

Також ми писали, що до Дня Києва у травні міський голова столиці Віталій Кличко зробив гучну обіцянку стосовно строків добудови продовження "зеленої" лінії метро. Йдеться про дві станції, "Мостицька" та "Проспект Правди" у Подільському районі міста. Мер обіцяє, що обидві станції здадуть впродовж двох років.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити