Новітні системи спостереження та радіолокаційного виявлення дронів пропонують розміщувати на літальних апаратах, що будуть зв'язані з наземними оперативними пунктами за допомогою тросу
Київ пропонують захистити від атак Шахедів за допомогою новітньої системи спостереження та радіолокаційного виявлення дронів. Її можна розміщувати на літальних апаратах-прив'язних аеростатах. На трос чіплятиметься кабель, який з'єднуватиме їх з командним пунктом напряму. Саме такі апарати вже закуповує Польща, а супротивник використовує подібні аеростати у глибині своєї території з комунікаційною метою.
Ідею про використання для оборони столиці, та й інших міст країни, від атак російськими БпЛА за допомогою літальних апаратів, аеростатів, висловив у коментарі Інформатору авіаційний експерт, колишній інженер з випробувань КБ "Антонов" Костянтин Криволап. Він переконаний, що за умови використання ворогом безпілотників на наднизьких висотах, що зафіксовані останні декілька тижнів, подібний захист покаже свою ефективність. Каже: подібні прив'язні літальні апарати він пропонує вже давно, а у 2016-2017 роках вони вже навіть тестувалися Збройними силами України.
"Це аеростати, що висітимуть над містом. Під ними на платформах стоятиме радар. Такий апарат зможе проводити і радіотехнічну розвідку, і локацію одночасно, зможе "бачити" на 400 кілометрів - і, головне, виявляти дрони з висоти", - каже Інформатору Криволап.
Аеростати складатимуться, власне, з літальних апаратів, військового радіолокаційного обладнання на платформах під ними, тросів, за допомогою яких ними керуватимуть, а дані - потраплятимуть до військових оперативних пунктів на землі, та лебідки. Вартість такого аеростата без радіолокаційного та іншого обладнання складатиме 15-20 тисяч доларів, а ефективність буде приголомшливою - за його допомогою можна буде "побачити" і безпілотник, і навіть крилату ракету.
"Ми з друзями ще у 2014-2015 роках ходили до Міноборони, казали: давайте зробимо, аеророзвідка підійматиме ці аеростати, бачитиме далеко. Нам сказали, мовляв, їх же зіб'ють. Як? "Підлетять літаками". В мене тоді не було аргументів, бо ми ще не мали досвіду з цього питання. А зараз ситуація проста: якщо та над Києвом підіймаєш аеростат, то збити його вже буде неможливо, адже ворог не має домінування у повітрі", - аргументує Костянтин Криволап.
Важливий нюанс: навіть США, зітнувшись з китайським аеростатом (нібито, метеорологічного призначення) у січні 2023-го над власною територією, не змогли збити його одразу. Зруйнувати стратосферний літальний апарат вдалося з кількох спроб, застосувавши спеціальне знаряддя - прості постріли з кулеметів, встановлених на літаках, не заподіяли великої шкоди.
"Це ж не Гінденбург, щоб вибухати. І впасти він не може, буде лише поступово опускатися до землі. Відтак, аеростати фактично не вразливі до ворожих зусиль та надзвичайно ефективні", - вважає авіаексперт.
Цікаво, що, за словами Криволапа, днями Польща придбала в США одразу чотири подібні аеростати - щоправда, їхня ціна була надзвичайно високою (вся угода "потягнула" на 1,2 млрд доларів). А в Україні навіть працюють компанії, зокрема, з Великої Британії, що можуть надати подібне обладнання. Потрібно лише рішення Повітряних сил про використання, каже фахівець. До речі, РФ, додає він, також використовує аеростати - їх розміщують за 40-50 км до лінії зіткнення, та використовують, як ретранслятори для зв'язку з російськими розвідувальними дронами "Орлан".
Нагадаємо, Інформатору вдалося знайти відповідь на запитання, як саме безпілотники опиняються над Києвом. Зокрема, ніч з 6 на 7 листопада 2024-го була для Києва непростою: над містом впродовж 8 годин в усі сторони літали ворожі БпЛА, їхні уламки, а, можливо, й цілі безпілотники влучали в об'єкти в п'яти районах столиці. Фахівці переконані, проблема в тому, що Шахеди запускають на різній висоті, великими зграями та трьома хвилями.
Водночас ми писали, що в столиці утворилися масштабні затори після нічної атаки "Шахедами" та повітряної тривоги. Оборонці міста відкрили рух столичними мостами, проте на під'їздах до Дарницького мосту, а також Північного мосту утворилися довжелезні затори. Схожа ситуація і в метро: потяги їдуть через обидва метромости переповненими, оскільки за декілька годин утворилися справжні "живі черги" з киян, хто бажає потрапити на роботу з лівого на правий берег.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.