Олександр Тимченко пояснив, чому патрульна поліція нездатна вплинути на водіїв-мажорів, що їздять автівками з надгучними двигунами
У Києві досі не карають порушників, що їздять на автівках, звук від яких перевищує будь-які можливі норми. Кияни просили про це міську владу вже не раз, і у листопаді 2024-го тодішній секретар міськради Володимир Бондаренко навіть пообіцяв, що поліція каратиме водіїв. Втім, цього так і не сталося: чому саме, пояснив депутат Київради Олександр Тимченко.
Про покарання для власників гучних автівок чи байків Тимченко розповів у ефірі телеканалу "Апостроф". За його словами, ще у 2022 році Київрада ухвалила рішення щодо обмеження руху транспорту з надто гучними двигунами, але патрульна поліція досі не має інструментів для притягнення водіїв до відповідальності.
"Проблема в тому, що за гучний двигун, за гучні вихлопні гази у нас немає відповідальності на законодавчому рівні", – наголосив Тимченко.
Він підкреслив, що існує законопроєкт №9564, який мав би врегулювати цю ситуацію та ввести штрафи до 34 тис. гривень, але він не просувається далі через недопрацьовані положення, зокрема щодо стандартів вимірювання шуму та проведення техогляду. А через скасування техогляду для приватних авто поліція не має інструментів перевірки рівня шуму або втручання у конструкцію автомобіля. Наразі роль поліції в контролі за дотриманням правил обмежується профілактичними бесідами та пошуком інших порушень у водіїв гучних транспортних засобів.
"Наразі нічого не зміниться. Тобто поліція зупиняє ці автівки, проводить профілактичні бесіди, каже, що вони (водії – Ред.) чинять негарно", – пояснив депутат.
Він також зауважив, що для вирішення проблеми необхідна активна робота депутатів, які мають чітко визначити стандарти, методи вимірювання шуму та відповідальність за порушення. Наразі ситуація залишається без змін: профілактичні бесіди проводяться, але відповідальності за перевищення рівня шуму немає.
Нагадаємо, ще у листопаді 2024-го Інформатор писав, що у Києві почнуть патрулювати ті ділянки столиці, де шум на дорогах перевищує усі можливі норми, та штрафуватимуть порушників. Тоді так відповіла міська влада на петицію киян з вимогою посилити контроль за автівками, що їздять без глушників. На той момент секретар міськради Володимир Бондаренко навіть пообіцяв: незабаром на них “полюватимуть” поліцейські патрулі, кількість яких має зрости у вечірній час.
Писали ми й про петицію щодо посилення контролю за дотриманням рівня шуму на дорогах Києва. У жовтні 2024-го вона набрала необхідну для розгляду міською владою кількість голосів. У тексті йдеться, що це покращить умови життя киян та наголошується, що заборона Київради пересуватися містом на автомобілях без глушника масово порушується. І особливо це відчутно у житлових кварталах столиці.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.