Бронежилети, смартфони, павербанки: як змінювалися покупки українців протягом року війни

Бронежилети, смартфони, павербанки: як змінювалися покупки українців протягом року війни

Рік незламності кардинально змінив кожного українця, його побут, його цінності, його продуктову корзинку, та в цілому запит на шопінг як офлайн так і онлайн.

Найбільший український онлайн-ритейлер Rozetka поділився інформацією про те, як змінювався попит на товари протягом року війни та назвав найпопулярніші з них  серед українців від початку російського вторгнення, передає Інформатор.

Якщо у лютому 2022-го найпопулярнішою покупкою на сайті ритейлера були підгузки, то зараз на перше місце піднялися кабелі та адаптери. Корм для котів не втратив свою позицію за рік війни і залишається другою категорією товарів за популярністю в лютому 2023-го.

Від березня 2022-го на сайті почали частіше купувати військові товари: бронежилети, тактичні рукавиці, шеврони тощо. 

Навесні почав відновлюватися попит на алкоголь, а також на електроніку та техніку: смартфони та навушники. Зокрема, у квітні смартфони на сайті купували на 70% більше, ніж у березні.

Восени 2022-го через вимкнення електропостачання суттєво зросли продажі генераторів, павербанків та зарядних станцій, а також обігрівачів, грілок, термосів, термобілизни та інших теплозберігальних товарів. А взимку, навіть попри війну, українці традиційно купували подарунки до свят. Стабільний попит мали шоколад, ігристе вино, гірлянди, дитячі іграшки.

Бронежилети, смартфони, павербанки: як змінювалися покупки українців протягом року війни 1

«Головна зміна у споживацькому кошику українців за рік війни — це воєнні товари. Навесні повернувся попит на гаджети й техніку. Восени та взимку незвично високі для цього періоду показники продажів мали енергоощадні та теплозберігальні товари. У жовтні генератори та павербанки купували у 2,5 раза частіше, ніж у вересні, а попит на зарядні станції в лютому 2023 року виріс у 30 разів у порівнянні з 2022 роком. Що у споживацьких звичках українців не змінилося, то це бажання купувати подарунки до зимових свят: солодощі, вино та дитячі іграшки традиційно в топі. За рік війни українці пережили багато горя та втрат, але зрештою призвичаїлися до нових реалій і продовжують тішити себе покупками, які приносили їм радість і задоволення у мирний час», — говорить Євген Образок, директор з маркетингу Rozetka.

Всі новини про життя в Києві під час війни читайте в розділі— ВІЙНА.

Більше новин в нашому Telegram-каналі. Якщо ви стали свідком надзвичайної ситуації чи аварії, виявили небезпечний предмет, бездиханне тіло, помітили вогонь чи підпал, повідомте про це 101, 102 та 103, а також напишіть у нашому Telegram-чаті. Приєднатися до нього можна ТУТ.

Соломія Новосільська

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.