Громадські активісти, що обстоюють обмеження в'їзду приватного транспорту до центральної частини міста, вважають таке рішення правильним, а опонують їм власники автівок, та й самі військові, у тому числі поранені, для кого громадський транспорт є максимально незручною альтернативою
У Києві біля Центрального військового госпіталя нарешті впорядкували тротуари, прибравши з них запарковані автівки. На краєчку хідців комунальники встановили антипаркувальні стовпчики, а поцентру вул. Новогоспітальної - делінеатори, що впорядковують рух автівок і не дозволяють їхнім водіям паркуватися вздовж дороги. А у соцмережах вже вибухнула дискусія: до шпиталю приїздить багато військових (у тому числі, поранених), також поряд розташований морг. Гості міста просто не знатимуть, де їм паркуватися, а найближчі "легальні" майданчики розташовані досить далеко.
Про реновацію розповів київський дизайнер Богдан Гдаль, відомий, зокрема, створенням нових шрифтів для напису назв станцій метро "Площа Українських Героїв" та "Почайна". У Facebook Гдаль написав, що на вул. Новогоспітальній у Печерському районі столиці, що проходить поряд з Національним військово-медичним клінічним центром "Головний військовий клінічний госпіталь", встановили делінеатори, а на тротуарах - розмістили антипаркувальні стовпчики, що перешкоджають заїзду автівок на хідці.
"Чудово. Нарешті. Подяка всім причетним", - зауважив у дописі Гдаль.
На світлинах видно, що автівки, які, дійсно, раніше паркувалися вздовж вулиці просто на тротуарі (а поряд ще й ресторан "Grill do Brasil", тож місце популярне), тепер робити цього не зможуть. Хідці нарешті вільні від автівок, а поцентру дороги стоять делінеатори, що унеможливлює паркування вздовж проїжджої частини. У коментарях Гдаль дещо розвинув думку про паркувальні обмеження у столиці.
"Місто повинно обмежувати безконтрольне і безвідповідальне володіння автівкою. Приватний автомобіль ніколи не буде пріоритетом для міського планування. Бо саме приватні автівки створюють нерівні умови для містян", - зауважив він.
Втім, є й інша думка: дехто з дописувачів порівняв позицію активістів, хто обстоює обмеження для водіїв, із комуністичними гаслами (мовляв, "влада робітників та колгоспників" також обмежувала цілі класи у правах). Вони зауважили: саме в районі пл. Лесі Українки та прилеглих до неї вуличок, однією з яких є Новогоспітальна, буквально немає платних (та й будь-яких) паркінгів, де можна залишити авто. Найближчою парковкою є, хіба, безкоштовна - за 400 метрів, біля Сільпо на вул. Євгена Коновальця (зазвичай, заповнена вщент).
"Я - військовослужбовець, зараз переміщуюсь за допомогою милиць. Час від часу змушений відвідувати госпіталь. Мені це робити на громадському транспорті, який не пристосований для таких, як я? - Зазначу, що машину на тротуарі залишаю лише за наявності паркувальної розмітки", - написав коментар містянин Сергій Малий.
Зауважимо, що просто поряд розташована зупинка автобуса з однойменною назвою ("Військовий госпіталь"), а за 300 метрів від входу - вхід до метро (ст.м. "Печерська"). Відтак, міським транспортом до шпиталю дістатися можливо - хоча і не з таким комфортом, який дарує приватне авто.
Та є ще одна проблема. У госпіталі розташований один з міських моргів. Саме до нього прямують військові похоронні процесії - а на вузьких вуличках Печерська навряд чи стане місця, аби запаркувати мікроавтобуси та автівки з родичами й побратимами, які приїздять, аби віддати шану. Це - ще одна частина великої комплексної проблеми з паркувальним простором у Києві.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що на Оболоні кияни борються за свої гаражі - їх помилково записали як паркомісця. Два гаражні кооперативи якимось чином включили до списку майданчиків, закріплених за Київтранспарксервісом, і нині їхнім власникам доводиться відстоювати право на власну землю.
А ще, ми розповідали, що кияни збирають підписи за узаконення "проблемних" парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників пропонують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це приноситиме місту чималі прибутки.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.